تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۲۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی زاده:
سازمان حمایت نظارتی بر افزایش قیمت تخم مرغ ندارد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید دارد که آشفتگی در بازار مرغ و تخم مرغ به دلیل عدم نظارت دقیق سازمان حمایت از تولید و سازمان های نظارتی است.

عباس پاپی زاده با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ در هفته های اخیر، اظهار داشت: دستگاه های نظارتی از جمله سازمان حمایت از تولید، باید قیمت تمام شده برای هر واحد محصول را برآورد کند و حداکثر سود 15 درصدی برای تولید کننده در نظر بگیرد و قیمت نهایی را اعلام کند، این روند کار پیچیده ای نیست که باعث ایجاد اختلاف بنیادی در بین سازمان های نظارتی شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل گرانی هایی که در این دوران اتفاق افتاده است، سازمان های نظارتی در جهت تثبیت قیمت ها گام بر می دارند و بدون سیاست تثبیت قیمت ها را در دراز مدت ثابت نگه می دارند.

نماینده مردم دزفول در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: اگر قیمت محصول از جمله تخم مرغ متناسب با هزینه ها تنظیم نشود در دراز مدت با تولید کننده ضرر می بیند و از چرخه تولید خارج می شود یا عرضه کاهش پیدا می کند و منجر به افزایش مجدد قیمت محصول می شود و در نهایت مصرف کننده آسیب می بیند.

وی بیان داشت: اگر قیمت محصول بدون نظارت و بدون حساب و کتاب از سوی تولید کننده افزایش پیدا کند، مصرف کننده به صورت مستقیم آسیب می بیند، بنابراین این موضوعات حامی از آن است که سازمان حمایت از تولید و سازمان های نظارتبی وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند و باافزایش ناگهانی قیمت ها از سوی تولید کننده یا اتحادیه ها به مصرف کننده آسیب وارد می کنند.

این نماینده مجلس با تاکید بر بی نظمی در بازار، اظهار داشت: لازم است که سازمان حمایت از تولید به موضوع افزایش قیمت تخم مرغ ورود کند و با نظارت دقیق مانع زیان به تولید کننده و فشار بر مصرف کننده شود، در حال حاضر متاسفانه شاهد زیان دهی واحد های تولیدی و تغییر کاربری آنها هستیم که این روند در بلند مدت باعث کاهش تولید و در نهایت افزایش قیمت محصولات در بازار می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در نهایت تاکید کرد: نظارت دستگاه های نظارتی بر قیمت ها و برآورد سود منطقی برای تولید کننده بر اساس هزینه های تولید مانع افزایش ناگهانی و بدون حساب و کتاب می شود.
:
:
:
آخرین اخبار