تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۵۸۰۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده اهواز:
صدای اعتراضمان به "انتقال آب خوزستان" را به گوش مقام معظم رهبری می‌رسانیم
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال آب خوزستان بهانه به دست دشمنان خارجی می‌دهد، گفت: با توجه به این بی‌توجهی‌ها، می‌خواهیم صدای اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های انتقال آب به گوش مقام معظم رهبری برسانیم. 
  
محمدجواد کاظم‌نسب الباجی  با اشاره به آخرین اقدامات نمایندگان خوزستان در پیگیری و اعتراض نامه محرمانه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به معاون اول رئیس جمهور برای انتقال آب خوزستان، اظهار کرد: روز یکشنبه هفته جاری، مجمع نمایندگان خوزستان با برگزاری جلسه‌ای چند آیتم را برای اعتراض به این نامه محرمانه در اولویت قرار داد.

وی ادامه داد: آیتم نخست، بحث تحقیق و تفحص از طرح تونل انتقال آب بهشت‌آباد است که در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی رأی آورده و بنا است که به صحن علنی مجلس برود و در صورتی که مجلس به آن رأی دهد، می‌توانیم نسبت به تحقیق و تفحص از این طرح اقدام کنیم.

پیگیری طرح سوال از رئیس جمهور در خصوص نامه محرمانه انتقال آب خوزستان

نماینده اهواز تصریح کرد: همچنین مجمع نمایندگان خوزستان، بحث طرح سوال از رئیس جمهور را مطرح کردند، تا رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی نسبت به اقدامات غیرکارشناسانه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست پاسخ دهد.

کاظم‌نسب الباجی با اشاره به اظهارات اخیر ریاست سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر وجود آب مازاد در خوزستان عنوان کرد: اظهارات غیرکارشناسانه آقای کلانتری مایه تأسف است. آقای کلانتری به جای حفاظت از محیط زیست خوزستان، تأمین حقابه تالاب‌ها، خاموش کردن شعله‌های نفتی و جلوگیری از سوزاندن نیشکر در مزارع، این اظهارات غیرتخصصی را مطرح می‌کند تا آب خوزستان بیش از پیش انتقال داده شود.

اگر خوزستان آب داشت کانون‌های گرد و غبار در اهواز تشکیل نمی‌شد

وی ادامه داد: اگر ادعای آقای کلانتری مبنی بر وجود "آب مازاد" در خوزستان صحیح بود، هفت کانون گرد و غباری که در اهواز و پیرامون اهواز وجود دارند هیچوقت تشکیل نمی‌شدند زیرا علت تشکیل تمامی این کانون‌های گرد و غبار "نبود آب" است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: کانون‌های گرد و غبار بیشترین درگیری را برای اهواز و استان خوزستان ایجاد می‌کنند و کمتر شاهد وقوع گرد و غبار با منشأ خارجی هستیم.

وی بیان کرد: همچنین موضوع دیگری که نشان می‌دهد ادعای آب مازاد خوزستان نادرست است، بحث عدم تخصیص آب به طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان است که شدیدا به آب نیاز دارد.

حرف‌های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیامدهای منفی و جدی برای ما دارد

کاظم‌نسب الباجی با اشاره به آثار و پیامدهای منفی اجرایی شدن نامه محرمانه رئیس سازمان محیط زیست به معاون اول رئیس جمهور و افزایش انتقال آب خوزستان گفت: نرخ بیکاری در خوزستان علیرغم وجود منابع خدادادی عظیم و پتانسیل‌ها و استعداهای موجود بسیار بالا است و مردم خوزستان از این شرایط بسیار ناراضی و ناراحت هستند که نرخ بالای مهاجرت از خوزستان، حاکی از این مسأله است.

وی ادامه داد: در این شرایط اگر کسی مانند آقای کلانتری بیاید و حرفی بزند تا آسیب بیشتری به خوزستان وارد شود، این مسأله پیامدهای بسیار منفی و اجتماعی جدی برای ما به همراه خواهد داشت. خوزستان را باید تقویت کرد. در اطراف خود دشمنان زیادی داریم که دنبال بهانه هستند. نباید با اینگونه اقدامات بهانه‌های بیشتری را به آنها بدهیم.

انتقال آب در روند اتحاد ملی ایران مشکل ایجاد خواهد کرد

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران سال گذشته قطعی آب و برق خوزستان، و سخنرانی مقام معظم رهبری در آن زمان مبنی بر آنکه مشکلات خوزستان، قلب انسان را می‌رنجاند، بیان کرد: رهبر انقلاب همواره به خوزستان لطف و توجه داشتند. اما متأسفانه دولتمردان ما در تمام این دوره‌ها تنها به فکر انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌های خوزستان هستند که این امر در روند اتحاد ملی ایران مشکل ایجاد خواهد کرد.

الباجی ادامه داد: بنا است در روزهای آینده، مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در اعتراض به سیاست‌های انتقال آب به ویژه این نامه محرمانه، جلسه‌ای برگزار کنند تا صدای اعتراض خود را به مقام معظم رهبری برسانند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار