تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۱۵۸۰۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقبال کم کشاورزان خوزستانی از بیمه محصولات کشاورزی
مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان از استقبال کم کشاورزان این استان از بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری ابراز نگرانی کرد.

محمد آلاله روز دوشنبه پرداخت نشدن خسارات بیمه محصولات زراعی (پائیز سال 95) را علت اصلی استقبال کشاورزان خوزستانی از بیمه کشاورزی در سال زراعی 97- 96 عنوان کرد و افزود : با این وجود، کشاورزان نباید نسبت به بیمه محصولات کشاورزی ناامید و بی انگیزه شوند.

وی با بیان اینکه به نفع و مصلحت خود کشاورزان است که محصولات خود را در برابر حوادث طبیعی و پیش بینی نشده بیمه کنند، افزود: کشاورزان تلاشگر استان خوزستان نباید فراموش کنند که کمک دولت به آنان از مجرای بیمه محصولات کشاورزی امکان پذیر است.

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان به میزان اراضی کشاورزی بیمه شده در سال زراعی جاری اشاره ای نکرد ولی گفت : میزان استقبال کشاورزان از بیمه محصولات خود در مقایسه با سال زراعی گذشته بسیار کم گزارش شده است.

آلاله با اشاره به اینکه ضریب شکنندگی بخش کشاورزی استان خوزستان با توجه به شرایط خاص اقلیمی بالا است افزود: بیمه محصولات کشاورزی گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش ضریب امنیت غذایی در کشور است.

وی گفت: خوزستان قطب اصلی تولید محصولات راهبردی کشاورزی از جمله گندم و کلزا است از این رو نباید بخش کشاورزی استان که نقش مهمی در اشتغال مولد و تامین غذای مردم دارد با بی توجهی به بیمه محصولات کشاورزی به خطر بیفتد.

کشاورزان منتظر دریافت خسارات بیمه سال زراعی گذشته باشند

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: همه اسناد مربوط به خسارات وارده به محصولات پائیزی سال گذشته کشاورزان خوزستان تائید نهایی و وارد سامانه پرداختی دولت شده است.

آلاله با بیان اینکه کشاورزان خوزستانی خسارات بیمه در پاییز سال زراعی گذشته ناشی از تگرک و سرمازدگی بیش از 600میلیارد ریال است افزود: دولت به محض گشایش مالی ، مطالبات کشاورزان استان ناشی از خسارات بیمه سال گذشته را پرداخت خواهد کرد.

 بیمه تهاتری محصولات برای کشاورزان خسارات دیده 

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزان خسارت دیده استان که از صندوق بیمه محصولات کشاورزی طلب دارند می توانند در سال زراعی جاری محصولات کشاورزی خود را به صورت تهاتری بیمه کنند.

آلاله افزود: بیمه تهاتری به این معنا است که کشاورزان بابت بیمه محصولات کشاورزی پول حق بیمه پرداخت نمی کنند ولی از طلب ناشی از خسارات سال گذشته آنان کم خواهد شد.

استان خوزستان با 1.2 میلیون هکتار اراضی کشاورزی ، سالانه 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی تولید می کند و از این حیث در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

قرار است با اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری معروف به طرح مقام معظم رهبری ، تولید سالانه محصولات کشاورزی و باغی در استان به 25میلیون تن برسد.

به تازگی رئیس جمهوری دستور تخصیص آب برای فاز دوم طرح 550هزار هکتاری را صادر کرده است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن خسرجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
زمان واریز بیمه کشاورزی
:
:
:
آخرین اخبار