تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۹۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل موسسه جهاد نصر:
مشکل اجرای فاز دوم طرح 550هزارهکتاری تخصیص آب است
فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری 250 هزار هکتار است، که مشکل اصلی ما برای اجرای آن تأمین منابع آبی این طرح است
مدیر عامل موسسه جهاد نصرگفت: فاز دوم طرح 550هزار هکتاری 250هزار هکتار است، که مشکل اصلی ما برای اجرای آن تامین منابع آب طرح 550هزار هکتاری است.

یدالله شمایلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی  دو وظیفه به سازمان جهاد کشاورزی محول کرد، اولی موضوع مقابله با ریزگرد ها با منشأ داخلی و دومی اجرای طرح 550 هزار هکتاری بود.

وی افزود: به منظور مقابله با موضوع ریز گردها در مناطق بحرانی باید چگونگی تأمین منابع آب مورد نیاز در نظر گرفته شود.

مدیر عامل موسسه جهاد نصر بیان کرد: کانال طراحی شده جهت تأمین آب آبیاری عرصه‌های بیابانی  با استفاده از ایستگاه شیلات که آب مورد نیاز ماهیان گرمابی را تأمین می‌کرد، پمپاژ می‌شود.

شمایلی با بیان اینکه این کانال در یک ثانیه 20 متر مکعب آب منتقل می‌کند، گفت: حجم عملیات خاک برداری در این کانال 6 میلیون متر مکعب است، که حدود 99 درصد آن تمام شده است.

وی بیان کرد: حدود 225 میلیون متر مکعب آب برای آبیاری بخشی از اراضی بیابانی درخواست کرده ایم.

شمایلی با اشاره به کاشت برخی گونه‌های گیاهی برای مقابله با ریزگرد ها و تثبیت خاک، عنوان کرد: به طور حتم این درخت‌ها تا زمانی که آب مطلوب و پوشش کامل را ایجاد نکنند، نمی‌توانند، ظرف 2 تا 3 سال جلوی گردوخاک را بگیرند.

وی در خصوص اجرای فاز دوم طرح 550 هزاری هکتاری گفت: فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری 250 هزار هکتار است، که مشکل اصلی ما برای اجرای آن  تأمین منابع آبی این طرح است.
شمایلی افزود: برای این منظور نه وزارت نیرو و نه سازمان آب برق نمی‌تواند با ایجاد شبکه فرعی یا اصلی مشکل آب طرح را حل کنند، تنها راه این مشکل آن است، که مسئولان خوزستان برای تأمین آب فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری کوتاه نیایند.

مدیر عامل موسسه جهاد نصر گفت: تا زمانی که ستاد وزارت نیرو تخصیص آب برای طرح را نهایی نکند، فاز دوم بلاتکلیف است، و عملیاتی نمی‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار