تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۵۷۸۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز عملیات اجرایی پنج طرح عمرانی در شهر جدید رامین
استاندار خوزستان برخی سنگ اندازی ها و تنگ نظری ها را دلیل نبود سرمایه گذاری لازم در این استان دانست و گفت: سرمایه گذار رغبت به سرمایه گذاری در خوزستان دارد ولی موانع و سدهای موجود مانع حضور او در استان می شود.
آغاز عملیات اجرایی پنج طرح عمرانی در شهر جدید رامین
عملیات اجرایی پنج طرح عمرانی با 400 میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار روز پنجشنبه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی در شهر جدید رامین آغاز شد. احداث تقاطع غیرهم سطح با اعتبار 170 میلیارد ریال، احداث دریاچه مصنوعی با اعتبار 60 میلیارد ریال و اجرای شبکه آب خام شهر جدید رامین با اعتبار 60 میلیارد ریال از جمله طرح هایی است که عملیات اجرایی آنها آغاز شد. تکمیل معابر ناحیه یک شهر جدید رامین با اعتبار 60میلیارد ریال و چهار بانده کردن جاده ورودی شهر جدید رامین با اعتبار 50 میلیارد ریال نیز از دیگر طرح هایی است که عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
شهر رامین یکی از شهر‌های جدید و در حال ساخت از توابع شهرستان اهواز مرکز استان خوزستان ایران است که در سال 1368 به منظور جذب و اسکان سرریز جمعیت منطقه‌ای شهر اهواز، در محدوده مکانی حدود هفت هزار هکتار و با محدوده استحفاظی 2 هزار و 400 هکتار و طرح جامع 600 هکتار برای جمعیتی معادل 63 هزار نفر تا سال 1395 مکان یابی و در سال 1383 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید.
این شهر در فاصله 40 کیلومتری اهواز، حد فاصل بین اهواز، باوی، مسجدسلیمان و شوشتر در جوار جاده اهواز مسجد سلیمان واقع است.

استاندار خوزستان:
شرایط خوبی برای سکونت در شهر جدید رامین محقق شده است
استاندار خوزستان برخی سنگ اندازی ها و تنگ نظری ها را دلیل نبود سرمایه گذاری لازم در این استان دانست و گفت: سرمایه گذار رغبت به سرمایه گذاری در خوزستان دارد ولی موانع و سدهای موجود مانع حضور او در استان می شود. غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی پنج طرح عمرانی در شهر جدید رامین اظهار کرد: با اجرای این پروژه ها رغبت به سکونت در شهر رامین بیشتر شده و این شهر به یکی از محل های گردشگری خوزستان تبدیل می شود.
وی بیان کرد: اگر از داشته های استان استفاده مناسب نکنیم، دیگران استفاده خواهند کرد و به همین دلیل باید هرچه سریعتر برای منابع خود گام برداریم.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه دولت تسهیل زندگی در شهر رامین است، گفت: یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرستان رامین کار ارزنده ای است که منشا تولید، اشتغال و گردش مالی شده و به توسعه این شهر کمک می کند.
شریعتی ادامه داد: دولت مکلف است از سرمایه ها و دارایی خود و نه از طریق پول و تامین مالی که گاهی کار با نبود بودجه متوقف می شود، اعتبار پروژه ها را تامین کند.  وی با اشاره به اجرای نخستین پروژه تهاتر در خوزستان گفت: در کشورهای توسعه یافته از تمام منابع برای توسعه استفاده و مدل های مالی مختلفی طراحی می کنند و اکنون دولت با طراحی مدل جدید مالی قصد دارد سرمایه های ثابت پروژه ها را کامل کند. شریعتی ادامه داد: دولت سرمایه های ثابت زیادی دارد که ارزش آن از منابع مالی اش بیشتر است که این سرمایه ها باید در راستای توسعه و رشد کشور به حرکت درآید و تبدیل به موتور محرکه توسعه کشور شوند.
لزوم توجه به انرژی های نو در خوزستان
استاندار خوزستان با بیان اینکه شرایط زیست محیطی خوزستان نیاز به انرژی های پاک را بیشتر کرده، اظهار کرد: با توجه به اهمیت مسایل زیست محیطی در خوزستان، تلاش می شود اقداماتی با آلایندگی کمتر و در راستای گسترش انرژی های نو و پاک صورت گیرد.
وی یادآور شد: به دلیل وجود سدهای بزرگ و نیروگاه های برقی در خوزستان، تاکنون به انرژی های نو کمتر توجه شده اما در 2 سال گذشته تمرکز دولت در استان بر انرژی های نو بوده است.
شریعتی در ادامه احداث کشتارگاه صنعتی را از اقدامات دیگر در راستای کاهش آلاینده های محیط زیست خوزستان دانست و گفت: با ایجاد کشتارگاه تمام صنعتی، هیچ ماده زایدی از دام ها بیرون ریخته نمی شود و ضمن حفظ پاکی محیط زیست، زنجیره ارزش افزوده نیز تکمیل می شود.
وی یادآور شد: در آینده سرمایه گذاری برای صنایع تبدیلی این کشتارگاه تمام صنعتی صورت می گیرد و در کنار حفظ محیط زیست، ایجاد اشتغال می کند. استاندار خوزستان صنایع تبدیلی را نیاز خوزستان خواند و گفت: استانی با تولید بسیار در کشاورزی، آبزی پروری و دامپروری، در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیل ارزش افزوده این صنایع از نقصان رنج می برد و کمبود این صنایع پایین دستی در خوزستان حس می شود.
وی ادامه داد: با اجرای طرح 550 هزار هکتاری این کمبود در تولید کارخانجات تولید قند، صنایع تبدیلی و تکمیل ارزش افزوده این صنایع بیشتر حس می شود از این رو باید کاری کنیم که تبدیل مراحل مختلف این تولیدات و محصولات نهایی همه در خوزستان انجام شود.

سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال  بالاترین کار خیر است
شریعتی گفت: سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بالاترین کار خیر بوده و در کارنامه اعمال سرمایه گذار، تمام اعمال خیر کارگران برای نوشته می شود چرا که منشا این خیرات او بوده و کسانی که سنگ اندازی می کنند، به کفر کمک می کنند. وی تاکید کرد: مسئولان و مدیران دستگاه اجرایی در جذب سرمایه گذار سبقت بگیرند چرا که سبقت در آوردن سرمایه گذار و ایجاد سرمایه گذاری در استان مهم ترین کار است. وی ادامه داد: نباید فرآیند تبدیل ثروت به ثروت دیگر و افزودن بر این ثروت را طولانی کنیم و یا مانع تحقق آن شویم چرا که این اقدام باعث پایین آوردن انگیزه سرمایه گذار می شود.
شریعتی گفت: در شرایط کنونی تنگ نظری ها و کوتاهی ها باید رفع شود و تلاش کنیم سرمایه گذار با احترام و امنیت به حرکت خود ادامه دهد.
استاندار خوزستان دفاع از خوزستان را وظیفه مسئولان عنوان کرد و افزود: مسئولان موظف هستند مطابق با نظرات کارشناسی و علمی، از حقوق استان در جای خود دفاع کنند ولی نباید این نگرانی را به جامعه تزریق کنیم.
وی بیان کرد: خوزستان از توان علمی بالایی برخوردار بوده و از طریق آن می توانیم از منافع استان دفاع کنیم و در این خصوص نباید هیچ جای نگرانی احساس شود.
آغاز عملیات اجرایی پنج طرح عمرانی در شهر جدید رامین
مدیرعامل شهرجدید رامین در آیین افتتاح 5 طرح عمرانی و زیرساختی این شهر
فراهم کردن شرایط مناسب برای سکونت شهروندان، اولویت نخست در شرکت شهر جدید رامین است
اسدی افزود: احداث تقاطع غیر همسطح با اعتبار 170 میلیارد ریال، احداث دریاچه مصنوعی با اعتبار 60 میلیارد ریال و اجرای شبکه آب خام شهر جدید رامین با اعتبار 60 میلیارد ریال از جمله طرح هایی هستند که با حضور استاندار خوزستان، عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
دکتر سامان اسدی مدیر عامل شرکت شهر جدید رامین در آیین افتتاح 5 طرح  عمرانی و زیرساختی  این شهر با اعلام اینکه از ابتدای احداث شهر جدید رامین سه محور اصلی در جهت پیشرفت این شهر طراحی شده است، اظهار کرد: فراهم کردن تمهیدات لازم برای سکونت بدون دغدغه  در شهر جدید رامین از اولویت اول بود تا روزی این شهر مسکونی شود و  تعداد بسیاری از خانوار ها برای سکونت به این شهر بیایند.
وی در رابطه با ساکنان منطقه کوی منبع آب اهواز که قرار است در شهر جدید رامین ساکن شوند، خاطر نشان کرد: بر این اساس  جابه جایی ساکنان منبع آب به شهر رامین باعث شد گامی اساسی در جهت توسعه هرچه بیشتر این شهر برداشته شود. اکنون 15 الی 20 خانوار از منبع آب در شهر رامین ساکن هستند.
اسدی، افزود: به برکت حضور خانوار های منبع آب در شهر رامین اقدامات مهم با سرعتی بیشتری در حال انجام است. احداث مدرسه، خانه  بهداشت، فضای سبز، بازارچه و امکانات رفاهی و ورزشی برای ساکنان شهر رامین انجام شده و بخش دیگر آن در حال انجام است، لذا سعی بر این بوده تا پروژه هایی تعریف شوند که موجب رغبت برای حضور در این شهر جدید شود.
مدیر عامل شهر جدید رامین به پروژه هایی که امروز با حضور استاندار خوزستان قرار است در جهت توسعه و پیشرفت این شهر احداث شوند، اشاره کرد و عنوان کرد: آماده سازی معابر در سطح شهر، چهار بانده کردن مسیر ورودی شهر ملاثانی تا رامین و ایجاد تقاطع غیر همسطح از جمله پروژه های تعریف شده شهر جدید رامین است.
وی، در ادامه اظهار کرد: شهر رامین می تواند به قطب گردشگری در استان خوزستان تبدیل شود و از این بابت در ایجاد اماکن که موجب جذب گردشگران در استان و دیگر شهر ها خواهد شد تلاش ویژه ای صورت گرفته است.
اسدی، از احداث بزرگترین دریاچه مصنوعی در شهر جدید رامین، خبر داد و عنوان کرد: وجود فضای سبز و آب به مقدار لازم از مهمات اجرای پروژه ی گردشگری احداث بزرگترین دریاچه ی مصنوعی در این شهر است که خط انتقال آب از رودخانه ی کارون از سوی سازمان آب وبرق خوزستان  آغاز شده است.
مدیر عامل شهر جدید رامین افزود: این دریاچه در جذب گردشگر و رغبت برای سکونت در این شهر بسیار حائز اهمیت است که شامل قایق رانی، کافی شاپ و رستوران نیز می باشد که در زمینی به میزان 10 هکتار احداث خواهد شد.
اسدی  همچنین در ادامه با اشاره به آخرین محور در جهت پیشرفت شهر جدید رامین، تصریح کرد: جذب سرمایه گذار در این شهر از مهم ترین اقدام لازم در جهت اقتصاد مقاومتی بنا بر تاکید مقام معظم رهبری است، که تا کنون بسته های جامع سرمایه گذاری تهیه شده است و هر کاری از دست ما برآید در جهت ورود سرمایه گذار انجام  خواهیم داد.
وی افزود: احداث تقاطع غیر همسطح با اعتبار 170 میلیارد ریال، احداث دریاچه مصنوعی با اعتبار 60 میلیارد ریال و اجرای شبکه آب خام شهر جدید رامین با اعتبار 60 میلیارد ریال از جمله طرح هایی هستند که با حضور استاندار خوزستان، عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
مدیرعامل شهر جدید رامین تصریح کرد: تکمیل معابر ناحیه یک شهر جدید رامین با اعتبار 60میلیارد ریال و چهار بانده کردن جاده ورودی شهر جدید رامین با اعتبار 50 میلیارد ریال از دیگر طرح هایی هستند که امروز با حضور استاندار کار اجرایی آن ها آغاز شد.
اسدی گفت: عملیات اجرایی این پنج طرح بزرگ عمرانی با اعتبار بیش از 400میلیارد ریال به صورت 100 درصد تهاتر در شهر جدید رامین شروع شد.
 شهر جدید رامین در بخش متمکن و توسعه یافته مرکز استان خوزستان و در محل دسترسی مناسب محورهای مواصلاتی استان، در کیلومتر 28 جاده اهواز – مسجدسلیمان و در جوار این جاده، در شمال اهواز واقع شده است.
:
:
:
آخرین اخبار