تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۵۷۸۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم بهبهان:
نامه کلانتری درباره انتقال آب مغرضانه و غیرکارشناسی است
نماینده مردم بهبهان با بیان اینکه موضع‌گیری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مغرضانه و غیر کارشناسی است، گفت: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از کدام جایگاه درباره مکفی بودن یا مازاد بودن منابع آبی استان خوزستان که از وظایف وزارت خانه دیگری است، اظهارنظر می‌کند.

حبیب‌الله کشت زر صبح امروز  اظهار کرد: با کدام استدلال و منطق می‌توان باور کرد خوزستانی که در عطش بی‌آبی می‌سوزد، آب مازاد دارد و این موضوع باید بررسی شود.

وی بابیان این نکته که تعداد قابل‌توجهی از روستاهای بهبهان از کمبود و قطع مداوم آب رنج می‌برند، عنوان کرد: علاوه بر بحران جدی آب در مناطق زیدون، تشان، منصوریه، جولکی و قسمت‌های مختلفی از بخش مرکزی در شهر آغاجاری مردم درحالی‌که از بی‌کیفیت‌ترین آب برای مصارف روزانه استفاده می‌کنند همواره در طول شبانه‌روز تنها چند ساعت امکان استفاده از آب برخوردار هستند.

نماینده مردم بهبهان افزود: به‌دور از انصاف و انسانیت است کشاورزان مظلوم حوزه انتخابیه‌ام که در مجاورت رودخانه مارون هستند به دلیل کمبود آب در هرسال زراعی و در تابستان از کشت محروم بودند و در زمستان نیز تنها 50 درصد از اراضی مستعد خود را زیر کشت بردند.

وی گفت: نباید از عوارض و عواقب معضلات انسانی و اجتماعی که در اثر سیاسی‌کاری عده‌ای مبنی بر انتقال غیرمنصفانه آب از سرشاخه‌های رودخانه‌های اصلی خوزستان غافل شد.

کشت زر با تأکید بر اینکه نامه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست مغرضانه و غیر کارشناسی است، عنوان کرد: درحالی‌که توافق مجمع نمایندگان خوزستان و رئیس‌جمهور بر سر تأمین آب موردنیاز 229 هزار هکتار از اراضی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در اثر کم‌آبی محقق نشده است ریاست سازمان حفاظت محیط‌ زیست در حوزه غیرتخصصی سازمان مطبوعش بی‌شرمانه چنین ادعای کذایی را طرح می‌کند.

وی افزود: بر اساس اصل 50 قانون اساسی و مفاد قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، وظایف و اختیارات سازمان محیط زیست بررسی‌های کارشناسانه و اعلام عواقب و تبعات آتی زیست محیطی هر طرح یا پروژه‌ای است.  رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از کدام جایگاه درباره مکفی بودن یا مازاد بودن منابع آبی استان خوزستان که از وظایف وزارت خانه دیگری است، اظهارنظر می‌کند.

کشت زر اظهار کرد: مدیری که باید مجری قانون و خود مدافع محیط زیست باشد متولی تخریب و نابودی محیط زیست و آینده خوزستان شده است.

وی بابیان اینکه رئیس‌جمهور وام‌دار آراء مردم خوزستان در 2 انتخابات گذشته است، گفت: انتظار داریم رئیس‌جمهور همانند گذشته با تعامل منطقی با بدنه مجمع نمایندگان مردم خوزستان نسبت به این تحرکات غیرمنصفانه و فشارهای روانی واکنش سریع و قاطعانه را در دستور کار قرار دهند و ضمن پرسش گری و بازخواست از ریاست سازمان محیط زیست خط بطلانی بر این تحرکات قبیح بکشد، رییس سازمان باید رسماً از مردم خوزستان عذرخواهی و دل‌جویی کند.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری عنوان کرد: در کنار همدلی و وحدت همکاران خود تا آخرین لحظه در جهت صیانت از منافع و منابع خوزستان مظلوم ایستادگی می‌کنیم و از کلیه ظرفیت‌های قانونی خود جهت مقابله با این اقدام بهره می‌بریم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار