تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۵۷۷۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اول رئیس جمهور در خرمشهر:
اقتصاد کشور ظرفیت ایجاد سالانه بیش از 700 هزار شغل را ندارد
معاون اول رئیس جمهور گفت: در سال گذشته براساس امار بیش از 600 هزار شغل ایجاد شد. ظرفیت فعلی کشور برای تولید اشتغال همین 700 هزار نفر است و برای افزایش این رقم باید کارهای بزرگ‌تری انجام شود.

 اسحاق جهانگیری دقایقی پیش در مراسم افتتاح کارخانه فولاد کاوه اروند با بیان اینکه سمت و سوی ما در اقتصاد مقاومتی جدا از حل مشکلات اقتصادی مردم تقویت اقتصاد در برابر تکانه‌های خارجی است، اظهار کرد: در هفته اخیر یک مسئله این بود که پس از چند دهه از عمر انقلاب اسلامی بتوانیم بگوییم که در ایران انسانی نیست که سر گرسنه بر زمین بگذارد.

وی افزود: برای همین حداقل‌های درآمدی در نظر گرفتیم و می‌خواهیم اعلام کنیم که اگر درآمد کسی کمتر از آن بود به نهادهای حمایتی مراجعه کند تا این کسری به او پرداخت شود. این ارقام هرساله با توجه به وضعیت تورم به روزرسانی می‌شود و ما به دنبال انجام این کار هستیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به افزایش مستمری، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی گفت: طرح مبارزه با فقر آغاز شده و امیدواریم آن را با موفقیت به سرانجام برسانیم.

تولید اشتغال فقط با جذب سرمایه گذار

وی با بیان اینکه برای تولید اشتغال راهی جز جذب سرمایه گذاری و افزایش تولید نداریم، عنوان کرد: اگر کسی راه دیگری پیشنهاد دهد، حاکی از بی تجربگی او است گنجایش اقتصاد کشور مشخص است؛ مهم این است که بتوانیم این ظرفیت اقتصادی را گسترش دهیم.

جهانگیری با بیان اینکه هرکس که دلسوز مردم است و می‎خواهد شغل ایجاد کند باید به افزایش ظرفیت اقتصادی کشور کمک کند، بیان کرد: به دنبال این نباشیم که دیگران را به خاطر تولید اشتغال بازخواست کنیم همه از خود بپرسیم که چه کاری انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری گفتند که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید دارای نفوذ باشد، اظهار کرد: تأکید مقام معظم رهبری این بود که برای حل مشکلات اقتصادی کشور نیاز به یک فرمانده قوی است و به بنده گفتند که در آنجا فرمانده باشید.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه زمینه محیطی ایجاد اشتغال نیاز به همکاری همه دارد، افزود: به مدیران کشور باید احترام بگذاریم و به آنها اجازه فعالیت دهیم. در سال گذشته براساس آمار بیش از 600 هزار شغل ایجاد شد. ظرفیت فعلی کشور برای تولید اشتغال همین 700 هزار نفر است و برای افزایش این رقم باید کارهای بزرگ‌تری انجام شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم که در سال 97 با کمک همه ملت ایران و به ویژه فعالان اقتصادی بتوانیم بیش از اروال عادی شغل ایجاد کنیم.

راه‌اندازی 22 هزار واحد صنعتی کوچک در سال 95

جهانگیری بیان کرد: در سال گذشته بیش از 22 هزار واحد صنعتی کوچک راه اندازی شد و امسال 30 هزار میلیارد تومان منابع اختصاص دادیم که صنایع کوچک و متوسط با همه ظرفیت فعال شوند.

وی عنوان کرد: شرایط استان خوزستان از همه جای کشور بهتر و مهم‌تر است و هیچکس نمی‌تواند این استان را نادیده بگیرد چرا که مرکز ثقل فعالیت‌های اقتصادی کشور است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه خوزستان بدون تردید مهم‌ترین استان از نظر کشاورزی است، گفت: امروز از طرح 550 هزار هکتاری بازدید کردم که مقام معظم رهبری دستور آن را صادر کردند ولی تا سال 92 فقط 75 هزار هکتار از این اراضی احیا شدند اما در همین 4 سال گذشته ما شاهد احیای 275 هزار هکتار بودیم.

وی بیان کرد: فاز نخست این طرح 312 هزار هکتار است و در فاز دوم باید آن را به 550 هزار هکتار برسانیم که باید وزارت‌خانه‌ها در این زمینه همکاری کنند.

جهانگیری عنوان کرد: در همه ملاقات‌های بنده با نخست وزیر عراق تاکید کردم که موضوع اروندرود و لایروبی آن حل شود چرا که حیات اقتصادی منطقه وابسته به اروند است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار