تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۵۷۶۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اول رییس جمهور:
فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری خوزستان حتما انجام خواهد شد
حتما فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری را انجام خواهیم داد زیرا این مساله هم تعهد دولت و هم تاکید مقام معظم رهبری است
فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری خوزستان حتما انجام خواهد شدمعاون اول رییس جمهور گفت: حتما فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری را انجام خواهیم داد زیرا این مساله هم تعهد دولت و هم تاکید مقام معظم رهبری است . 

اسحاق جهانگیری در مراسم آغاز عملیات آبشویی یکهزار هکتار از اراضی خرمشهر زیر مجموعه طرح 550 هزار هکتاری در شلمچه اظهار کرد: طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری در سفر ایشان به استان خوزستان در سطح 850 هزار هکتار تصویب شده بود تا در این سطح کار تسطیح، بهسازی و ایجاد شبکه های زهکشی انجام شود .

وی افزود: زمانی که دولت می خواست کار را بر روی آن آغاز کند حدود 10 سال از تصویب آن گذشته بود اما فقط در سطح 70هزار هکتار کار انجام گرفته بود و سپس 850 هزار هکتار نیز به 550هزار هکتار تقلیل داده شد .

جهانگیری تصریح کرد: در اولین سفر دولت یازدهم بود که تصمیم گرفته شد تا طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری که یک کار بزرگ برای بخش کشاورزی استان خوزستان است مجددا فعال شود .

وی افزود: در این زمینه در نامه ای از مقام معظم رهبری درخواست شد که 1.5میلیارد دلار جهت اجرای این طرح از صندوق توسعه ملی برداشته شود تا بتوان کار را در طرح 550 هزار هکتاری تکمیل کرد .

جهانگیری با بیان اینکه کار بزرگ را انسان های بزرگ انجام می دهند، گفت: امروز شاهد تسطیح اراضی و کانال کشی بسیاری از زمین های استان خوزستان هستیم و کشاورزان منطقه که مالکین اراصی هستند پس از آن بر روی اراضی خود کار خواهند کرد .

وی عنوان کرد: حتما فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری را انجام خواهیم داد زیرا این مساله هم تعهد دولت و هم تاکید مقام معظم رهبری است .

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: در این زمینه برای اجرای فاز دوم آن منابع مورد نظر نیز پیش بینی شده است و تاکنون حدود یک میلیارد و 150 میلیون دلار از اعتبار پیش بینی شده هزینه شده و کار انجام گرفته و حدود 350 میلیون دلار آن باقی مانده است .

جهانگیری اظهار کرد: اگر برای اجرای این طرح از محل اعتبار در نظر گرفته شده، شاهد کسری باشیم دولت باید راهکاری پیدا کند تا منابع آن را تامین کند .

وی افزود: مدیریت بهره برداری از اراضی ای که بر روی آن ها کار صورت گرفته و هزینه بسیار زیادی نیز شده است باید به بهترین وجه ممکن باشد .

جهانگیری بیان کرد: بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید توفیق های بسیار زیادی داشته است و در این زمینه در تولید محصول گندم که یک محصول استراتژیک است خودکفا شدیم . امروز در بخش کشاورزی طرح های بسیار مهمی در زمینه آب و خاک در کشور در حال اجراست.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار