تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۵۷۵۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد از افزایش پنج برابری تعرفه آب بهای کشاورزی
سرپرست فرمانداری شوش با انتقاد از افزایش 2 تا 5 برابری تعرفه آب بهای کشاورزی گفت:این افزایش در راستای حمایت از کشاورزان به عنوان بخش مولد و کار آفرین جامعه نیست
سرپرست فرمانداری شوش با انتقاد از افزایش 2 تا 5 برابری تعرفه آب بهای کشاورزی گفت:این افزایش در راستای حمایت از کشاورزان به عنوان بخش مولد و کار آفرین جامعه نیست.

عدنان غزی روز شنبه با تشریح مسایل و مشکلات کشاورزان این شهرستان خواستار رسیدگی به مشکلات کشاورزان شوش به ویژه در زمینه لایروبی و زهکشی انهار کشاورزی مالح ، عتیج ، شاوور ، شهرک بهرام و تعدادی دیگر از انهار شد و افزود:از سازمان آب و برق خوزستان انتظار می رود در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

رییس شورای کشاورزی شوش یکی دیگر از مهمترین مطالبات کشاورزان این شهرستان را راه اندازی دفتر نمایندگی شرکت بهره برداری از آب شوش به منظور سهولت مراجعه کشاورزان و عقد قرار داد آب عنوان کرد.

به گزارش ایرنا غزی همچنین در نشست شورای کشاورزی این شهرستان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با گله مندی از شرکت جهاد نصر در زمینه تسطیح زمین های کشاورزی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت:این شرکت بخش زیادی از زمین های کشاورزان منطقه را برای تسطیح تحویل گرفته ولی با گذشت چند سال تاکنون این زمین های کشاورزی را تحویل کشاورزان نداده و یا اینکه به صورت ناقص تحویل داده است.

وی از شرکت جهاد نصر خواست ضمن تسریع در امر واگذاری زمین ها به کشاورزان نسبت به رفع نواقص اقدام کند ضمن اینکه نیاز است تا فاز دوم این طرح نیز با شتاب بیشتری اجرا شود.

سرپرست فرمانداری شوش با اشاره به آغاز کشت گندم در این شهرستان از کمبود بذر گندم انتقاد کرد و گفت: از سازمان جهاد کشاورزی خوزستان انتظار می رود تا نسبت به تامین بذر گندم مورد نیاز کشاورزان شوش اقدام کند.

غزی از شهرستان شوش به عنوان قطب تولید گندم کشور که رکوردار تولید این محصول استراتژیک در کشور است نام برد و گفت:توجه به مشکلات کشاورزان شوش به عنوان رکوردار تولید گندم کشور همچنین تولید ذرت دانه ای ضروری است.

وی در ادامه خواستار تعیین تکلیف مزارع پرورش ماهی در حوزه های آبریز کرخه و شاوور شد.

سیدراضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز از شرکت جهاد نصر خواست تا ضمن ارائه گزارش پیشرفت کار برنامه های آتی خود را برای زمین های کشاورزی این شهرستان اعلام کند.

وی خواستار احداث شهرک گلخانه ای شوش و توجه به صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرستان شد.

**اختصاص یکهزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح گلخانه ای خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در جلسه شورای کشاورزی شهرستان شوش با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای اجرای طرح های گلخانه ای در این استان وجود ندارد گفت:بیش از یکهزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان احداث گلخانه اختصاص یافته است.

کیخسرو چنگلوایی افزود:برای پرداخت تسهیلات به منظور احداث گلخانه هیچ محدودیتی در استان خوزستان وجود ندارد و تسهیلات بانکی کم بهره در اختیار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری در دست پیگیری است بیان داشت: زمین های کشاورزی که در راستای اجرای این طرح در اختیار پیمانکاران است پس از تسطیح و آماده سازی تحویل کشاورزان می شود.

چنگلوایی گفت:باتوجه به اینکه شهرستان شوش قطب کشاورزی استان و کشور است با طرح هایی که در این شهرستان در دست اجراست شاهد افزایش حداقل 40 درصدی تولیدات کشاورزی شوش خواهیم بود.

وی همچنین گفت:به منظور پیگیری مطالبات کشاورزان شوش در زمینه تامین آب و سایر نهادهای کشاورزی ، لایروبی انهار و افزایش تعرفه آب بها کمیته ای متشکل از سازمان های جهاد کشاورزی و آب و برق خوزستان باید تشکیل شود.

سالانه یک میلیون و 800 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی از جمله گندم و ذرت دانه ای در شهرستان شوش تولید می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار