تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۵۷۰۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اجرایی موسسه جهادنصر خبر داد:
موافقت معاون اول رییس جمهور با اجرای فاز دوم طرح 550هزار هکتاری
علاقه بند افزود: در سفری که وزیر نیرو در ماه گذشته به خوزستان داشت این بحث مورد تاکید استاندار و نمایندگان مجلس قرار گرفت
حسن علاقه بند معاون اجرایی موسسه جهادنصر در خصوص تخصیص آب مورد نیاز از سوی وزارت نیرو برای اجرای فاز دوم طرح 550هزار هکتاری، بیان کرد: تا کنون از سوی این وزارتخانه بحث تخصیص آب مورد نیاز فاز دوم طرح 550هزار هکتاری عملیاتی نشده است. 

علاقه بند در حاشیه بازدید از پروژه آبیاری زهکشی شلمچه 2، افزود: در سفری که وزیر نیرو در ماه گذشته به خوزستان داشت این بحث مورد تاکید استاندار و نمایندگان مجلس قرار گرفت . در این سفر دکتر اردکانیان وعده داد که با نگاه مثبتی به این مسئله می پردازد ولی تاکنون این موضوع اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور که با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد بر تخصیص آب و اجرای فاز دوم طرح 550هزار هکتاری تاکید داشتند.

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر، گفت: اجرای فاز دوم طرح 550هزار هکتاری در وزارت جهاد کشاورزی مطرح و مورد موافقت وزیر قرار گرفته است. اجرای این طرح منوط به تخصیص آب مورد نیاز از سوی وزارت نیرو است.

وی عنوان کرد: فاز دوم طرح 550هزار هکتاری به 3/5 میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد.

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر با اشاره به میزان افزایش محصولات کشاورزی پس از پایان فاز اول طرح 550 هزار هکتاری، اظهار داشت:  کل طرح 550 هزار هکتاری تا به امروز 50درصد پیشرفت داشته است، در این طرح عملیات آبشویی، تسطیح اراضی، آموزش و ایجاد صنایع تبدیلی دیده شده است.

علاقه بند، خاطرنشان کرد: با اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری حدود 9/5 میلیون تن به محصولات کشاورزی استان افزوده خواهد شد. 

مرجع / آراس
برچسب ها: جهاد نصر 96
:
:
:
آخرین اخبار