تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۶۹۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید تضمینی ذرت دانه ای در خوزستان آغاز شد
 مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: خرید تضمینی ذرت دانه ای از کشاورزان استان همزمان با برداشت این محصول توسط مراکز خدمات روستایی وابسته به تعاون روستایی شروع شد.

مهدی صیاحی افزود: هر کیلوگرم ذرت دانه ای خشک 10هزار و 650ریال به صورت نقدی از کشاورزان ذرت کار خوزستانی خریداری می شود.

وی با بیان اینکه دولت پس از خرید تضمینی این محصول آن را در بورس عرضه می کند افزود: دولت هر آنچه که ذرت را بیشتر از قیمت خریداری شده از کشاورزان در بورس بفروشد ، مازاد آن را به حساب کشاورزان ذرت کار واریز می کند.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان با بیان اینکه خرید تضمینی ذرت دانه ای تا آخر آذر ماه جاری توسط مراکز خدمات روستایی انجام می شود پیش بینی کرد 50هزار تن ذرت دانه ای از کشاورزان ذرت کار استان خریداری شود.

صیاحی در ادامه افزود: بخش خصوصی نیز در کنار مراکز خدمات روستایی مبادرت به خرید ذرت از کشاورزان استان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سال زارعی جاری ، بخش مهمی از کشت ذرت در استان ، به ذرت علوفه ای اختصاص داشت اظهار داشت: دولت تعهدی نسبت به خرید تضمینی ذرت علوفه ای ندارد.

گتوند ، بهبهان ، دزفول ، شوش ، اندیمشک و شوشتر از مناطق مهم تولید ذرت دانه ای و علوفه ای در استان به شمار می روند.

در سال زراعی گذشته حدود یک میلیون تن ذرت دانه ای و علوفه ای در استان خوزستان تولید شد. عمده تولید ذرت دانه ای و علوفه ای در استان خوزستان در دامداری ها و مرغداری ها مصرف می شود و بخش کمی به صورت بلال به مصرف انسانی می رسد.

استان خوزستان با تولید سالانه 14.5میلیون تن محصولات باغی و زراعی ، رتبه نخست را در کشور دارا است. قرار است با اجرای طرح 550هزار هکتاری رهبری ، تولید سالانه محصولات کشاورزی و باغی در خوزستان به رقم 25میلیون تن برسد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار