تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۵۵۹۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان :
تا پایان امسال 312هزار هکتار از فاز اول طرح 550 هزار هکتاری تکمیل می شود
درحال حاضر شرکت توزیع برق استان 10 دستگاه و شرکت انتقال برق نیز 10 دستگاه دیگر در اختیار دارد و 40 دستگاه مقره شور دیگر نیز خریداری کرده است.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مقره های شبکه برق در استان به طور مرتب در حال شست و شو هستند یادآور شد: خطوط توزیع برق در استان خوزستان آسیب پذیر اند لذا باید با الگوبرداری از استان های پیشرو به سمت پایداری شبکه برق در خوزستان گام برداریم.

 غلامرضا شریعتی  در دیدار جمعی از مسئولان وزارت نیرو با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان افزود: تا پیش از بحران قطعی برق بهمن ماه سال گذشته تنها چهار دستگاه مقره شور در خوزستان وجود داشت اما درحال حاضر شرکت توزیع برق استان 10 دستگاه و شرکت انتقال برق نیز 10 دستگاه دیگر در اختیار دارد و 40 دستگاه مقره شور دیگر نیز خریداری کرده است.

استاندار خوزستان در خصوص مصوبه هیئت وزیران پیرامون حل مشکلات حوزه برق استان یادآور شد: اگرچه اختلافاتی درخصوص محل اعتبار این مصوبه وجود دارد اما اقدام عملیاتی برای اصلاح ساختار برق آغاز شده است.

وی افزود: تعویض ترانس های برق، نصب پست های جدید، تعویض پست های دائم به جای پست های موقت و شست و شوی مرتب مقره ها بخشی از این اقدامات است.

شریعتی تعمیر خطوط گرم برق را از دیگر دستاوردها توسط متخصصان حوزه برق دانست و اظهار کرد: چند گروه متخصص از استان خراسان رضوی برای آموزش تکنسین های خوزستانی جهت تعمیر خطوط برق بدون خارج کردن آنها از مدار وارد استان شده اند.

شریعتی همچنین به اقدامات صورت گرفته در 2 پایانه مرزی شلمچه و چذابه اشاره کرد و گفت: تمام پارکینگ ها، طول مسیر پیاده روی و موکب ها دارای روشنایی هستند.همچنین امسال مساحت پارکینگ های مرزی از 25هکتار به 65هکتار افزایش یافته است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اعتبار لازم برای تکمیل تصفیه خانه اهواز و سوسنگرد را هزار و 100 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: این پروژه در مرحله تخصیص فاینانس است.

وی درخصوص لزوم حل معضل ریزگردها نیز عنوان کرد: اعتبار لازم جهت کاشت نهال در کانون های ریزگرد در اختیار موسسه جهاد نصر و اداره کل منابع طبیعی استان قرار داده شده است.

استاندار خوزستان افزود: تاکنون در 60هزار هکتار از اراضی استان نهال کاری شده و تلاش می شود تا در سال جاری نیز 20هزار هکتار دیگر به جنگل های دست کاشت تبدیل شود.

وی به فاز دوم طرح احیای اراضی 550هزار هکتاری نیز اشاره و اظهار کرد: تا پایان امسال 312هزار هکتار از فاز دوم طرح تکمیل می شود. 209هزار هکتار از فاز دوم نیز در اراضی خوزستان است که امیدواریم با همکاری وزارت نیرو سریعتر اجرایی شود.

پارسال به دلیل وقوع پدیده گردو غبار در خوزستان و به ویژه اهواز که با پدیده شرجی توام شد، مقره های شبکه توزیع برق خوزستان دچار مشکل شدند که باعث قطعی برق چند ساعته در 12 شهرستان خوزستان شد. با توجه به کارشناسی صورت گرفته تعویض مقره ها و شستشوی آنها به صورت عملیاتی در دستور کار قرار گرفت.

برای این امر از سایر استان ها نیز خودروهای شستشوی مقره اعزام شد که این عملیات مشکل قطعی برق اهواز و آسیب دیدگی مقره ها را برطرف کرد.

مرجع / آراس
برچسب ها: جهاد نصر 96
:
:
:
آخرین اخبار