تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۳۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطع 10 ساعته برق هندیجان ناشی از پدیده شرجی و گردوغبار
بروز پدیده همزمان گرد و غبار و رطوبت بالا (شرجی) در هندیجان، موجب قطع بیش از 10 ساعته برق، تلفن همراه و اینترنت کل این شهرستان شد
 بروز پدیده همزمان گرد و غبار و رطوبت بالا (شرجی) در هندیجان، موجب قطع بیش از 10 ساعته برق، تلفن همراه و اینترنت کل این شهرستان شد.

فرماندار هندیجان یکشنبه اظهار کرد: از ساعت 21 شنبه شب شبکه برق این شهرستان به دلیل رطوبت بالا و گردو غبار قطع شد که ماموران اداره برق به طور مقطعی موفق به وصل شبکه می شدند اما شدت رطوبت و تشدید شدن آن موجب قطع مجدد برق می شد.

کورش مودت با اشاره به اینکه از صبح یکشنبه نشست مدیریت بحران این شهرستان تشکیل شده افزود: کار شستشوی مقره های برق در این شهرستان از صبح امروز آغاز شده و تا ساعت 9 صبح یکشنبه برق حدود 80 درصد کل شهرستان وصل شده اما همچنان برق مناطق با مشکل قطعی روبه رو هستند.

وی با بیان اینکه پنج کانون گرد و غبار در شهرستان هندیجان وجود دارد گفت: فعالیت ماشین آلات کشاورزی در زمین های طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان که 50 هزار هکتار آن در هندیجان و در جوار خطوی انتقال برق در حال اجراست نیز گرد و غبار در این منطقه ، و نشستن غبار بر روی مقره های برق را تشدید کرده است.

مودت ادامه داد: قطعی برق موجب قطع اینترنت موبایل، خدمات اپراتورهای تلفن همراه و نیز افت فشار آب در شهرستان هندیجان شد.

بنا به اعلام هواشناسی خوزستان میزان رطوبت در شهرستان هندیجان در صبح یکشنبه 75 درصد گزارش شده است.

دلیل قطع برق در چنین مواقعی ناشی از رسوب گرد و غبار در تاسیسات به ویژه خطوط فوق توزیع انتقال و مقره های برق است که در پی افزایش رطوبت هوا دچار اختلال و نارسانا شدن آن شده و از مدار خارج می شوند.

توفان گردو غبار 66 برابر حد مجاز همراه با بارش باران و رطوبت در بهمن پارسال، موجب شد تا 30 خط فشار متوسط از 390 خط موجود در اهواز و 11 شهرستان دیگر قطع و به دنبال آن ، آب ، تلفن همراه، اینترنت، خدمات بانکی، و... در این مناطق نیز قطع شود.

این قطعی همچنین موجب تعطیلی مدارس و ادارات این شهرستان ها، لغو پروازها در اهواز و اختلال در کسب و کار شهروندان نیز شد.

شهرستان هندیجان با 38 هزار نفر جمعیت در جنوب استان خوزستان قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار