تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۱۵۵۲۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:
مشکلات کم‌آبی و بی‌کیفیتی نخیلات شادگان انکار ناپذیر است
موافقت‌نامه‌ای در قالب طرح 550 هزار هکتاری در حال اصلاح و انعقاد است که طبق آن قرار است 5 متر مکعب بر ثانیه از آب کارون به جراحی انتقال یابد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: موافقت‌نامه‌ای در قالب طرح 550 هزار هکتاری در حال اصلاح و انعقاد است که طبق آن قرار است 5 متر مکعب بر ثانیه از آب کارون به جراحی انتقال یابد.

کیخسرو چنگلوایی امروز با اشاره بحث مشکلات نخیلات شادگان،  اظهار داشت: نخیلات شادگان در پایین دست رودخانه مارون قرار دارد و با دو مشکل اساسی کمبود آب و گاها نبود آب مواجه است.

وی ادامه داد: نخلستان‌های شادگان در اوقاتی از سال که به شدت نیاز به آب دارند گاها با کمبود شدید آب مواجه می‌شوند و همچنین آبی که برای آنها تأمین می‌شود از لحاظ کیفیت مناسب نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با اشاره به اینکه زهاب نیشکر به سمت نخیلات شادگان روانه نمی‌شود، تصریح کرد: زهاب نیشکر به سمت تالاب سرازیر می‌شود و هیچگاه به سمت نخیلات شادگان روانه نمی‌شود.

چنگلوایی با تاکید بر اینکه مشکلات کم‌آبی و بی‌آبی و بی‌کیفیتی  نخیلات شادگان انکار ناپذیر است، عنوان کرد: در حال‌حاضر کار خوبی در خصوص برطرف کردن این مشکلات در حال انجام است.

وی ادامه داد: با تولی جهاد نصر موافقت‌نامه‌ای  در قالب طرح 550 هزار هکتاری در حال اصلاح شدن است که طبق این توافق‌نامه قرار است تا 5متر مکعب بر ثانیه از آب کارون به جراحی انتقال یابد.

وی تأکید کرد: با انجام این طرح قطع به یقیین مشکلات کم‌آبی، بی‌آبی و بی‌کیفیتی آب و همچنین مشکلات نخیلات شادگان حل می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار