تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۱۵۴۸۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در سال زراعی جدید؛
بیمه محصولات کشاورزی خوزستان شروع شد
همزمان با عملیات کشت محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید ، کار بیمه اراضی کشاورزی استان نیز شروع شد
مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: همزمان با عملیات کشت محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید ، کار بیمه اراضی کشاورزی استان نیز شروع شد.

محمد آلاله روز چهارشنبه از کشاورزان استان به خصوص گندم کاران خواست با مراجعه به صندوق های بیمه محصولات کشاورزی مستقر در نقاط مختلف استان ، نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و دامی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی ابرازی برای کمک به مدیریت ریسک و حمایت از بخش کشاورزی و در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و ارتقای امنیت غذایی مردم است افزود: 30درصد حق بیمه برعهده کشاورز و 70درصد آن برعهده دولت است لذا بیمه کشاورزی به صورت هدفمند ، به سود کشاورز و اقتصاد ملی است.

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان با بیان اینکه کشاورزان استان نباید از پرداخت دیرهنگام خسارت مایوس شوند افزود:کمک دولت به کشاورزان از مجرای بیمه محصولات کشاورزی امکان پذیر است لذا کشاورزان باید هرچه زودتر نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

آلاله افزود: بیمه های خصوصی به علت ریسک بالای بیمه محصولات کشاورزی مایل به ورود به این بخش نیستند از این رو صندوق بیمه کشاورزی با حمایت مستقیم دولت ، همه ساله برای بیمه محصولات کشاورزی ورود می کند.

*اجرای طرح بیمه پایه محصولات کشاورزی

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه از اجرای طرح بیمه پایه محصولات کشاورزی برای نخستین بار در سال زراعی جاری در خوزستان خبر داد.

آلاله افزود: بر اساس طرح بیمه پایه ، در مناطقی که خسارات فاجعه آمیز (شدت و گستردگی خسارت)سبب نابودی کل محصولات کشاورزی یا دامی در یک ناحیه یا منطقه می شود کشاورزان زیرپوشش این بیمه بخش اعظم خسارت را از صندوق بیمه کشاورزی دریافت می کنند تا این قشر فعال اقتصادی در سال های آینده بتواند با بکارگیری سرمایه جدید ، دوباره در اراضی خود مشغول کشت و کار شود.

وی گفت: در گام نخست بیمه پایه ، در سال زراعی جدید گندم آبی ، دام و طیور استان زیر پوشش این بیمه قرار می گیرد.

وی تعرفه بیمه هر هکتار محصول کشاورزی در بیمه پایه را 60 تا 120هزار ریال عنوان کرد و گفت: پرداخت خسارت با حق پرداختی بیمه قابل مقایسه نیست ، در این بیمه کشاورز 80درصد خسارت را از بیمه دریافت خواهد کرد.

*869هزار هکتار اراضی کشت پائیزه استان زیر پوشش بیمه

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در سال زراعی گذشته با بیمه کردن 869هزار هکتار اراضی و 24 میلیون جوجه در استان مقام نخست کشوری را به دست آوردیم افزود: از این میزان 384هزار هکتار گندم آبی بوده است.

آلاله افزود: حدود 15درصد گندم تولیدی کشور در خوزستان به دست می آید از این رو بیمه محصول گندم از اهمیت زیادی برخوردار بوده و کشاورز با حق بیمه اندک ، با خیال آسوده می تواند محصول گندم خود را زیرچتر حمایتی صندوق بیمه کشاورزی قرار دهد.

به گفته آلاله در سال زراعی 94-93 و 95-94 ، 2هزار و 600میلیارد ریال به عنوان خسارت به کشاورزان استان پرداخت شده و پیش بینی پرداخت خسارت در سال زراعی 96- 95 حدود 800میلیارد ریال است که به زودی کار پرداخت آن شروع می شود.

استان خوزستان با 1.2 میلیون هکتار اراضی کشاورزی ، سالانه 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی تولید می کند و از این حیث در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

قرار است با اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری ، تولید سالانه محصولات کشاورزی و باغی در استان به 25میلیون تن برسد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار