تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۴۲۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار:
توسعه خوزستان به توسعه‌ کشور منجر می‌شود
خوزستان دروازه پیشرفت و توسعه کشور است و توسعه خوزستان به توسعه یافتگی کشور منجر می‌شود
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های مختلفی که در خوزستان وجود دارد، گفت: خوزستان دروازه پیشرفت و توسعه کشور است و توسعه خوزستان به توسعه یافتگی کشور منجر می‌شود.

علی‌حسین حسین‌زاده در همایش ویژه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که امروز، دوشنبه 17 مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: همه ما در طول روز شاهد اخبار مختلفی از ناآرامی‌‌هایی هستیم که بخش مهمی از آن در خاورمیانه رخ می‌دهد. علی‌رغم اینکه ایران در منطقه‌ای مانند خاورمیانه قرار دارد، نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا در وضعیتی ایمن و با اقتدار به سر می‌برد.

وی افزود: دشمنان قسم‌خوره کشور نیز بر این اقتدار و جایگاه اذعان دارند و بیان می‌کنند که هیچ توافقی در منطقه بدون در نظر گرفتن ایران اسلامی امکان‌پذیر نیست. مولفه‌ای که برای این اقتدار و دانش بسیار با اهمیت است، بحث علم و دانش است. مطمئنا جای علم و دانش جایی جز دانشگاه نیست. بخشی از این اقتدار نظام اسلامی مرهون حمایت خانواده دانشگاه است و از این نظر نقش سنگینی برعهده دانشگاه است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: دانشگاهیان باید برای تقویت و ارتقا این مولفه و پاسداری از آن تلاش کنند. مسوولیت‌های دیگری نیز بر دوش ما است که باید برای ادای این مسوولیت، دانشگاهیان تمام تلاش خود را به کار گیرند. کشور ما با مشکلاتی مانند بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند که به طور روزمره ما را آزار می‌دهند.

حسین‌زاده تصریح کرد: حل این مشکلات بدون اتکا به علم و دانش، میسر نیست. جایگاه علم و دانش نیز دانشگاه است. ظرفیت‌های فراوانی در کشور ما وجود دارد که اگر با یک رویکرد علم‌محور، دانش‌محور و کارشناس‌محور آن را دنبال کنیم، می‌توانیم این ظرفیت‌ها را به ظرفیت‌هایی بالفعل تبدیل کنیم تا مشکلات ما کاهش یافته و شاخص‌های ما به شکلی که در خور جامعه و مردم ما است، تنظیم شده و ارتقا یابند.

وی تاکید کرد: خوزستان جایگاه ویژه‌ای در کشور در حوزه‌های نفت، گاز، کشاورزی و پتروشیمی دارد. طرح 550 هزار هکتاری که در دولت تدبیر و امید آغاز شده بود و فاز اول آن که شامل حدود 30 درصد طرح می‌شود، به اتمام رسیده است. با اتمام این طرح، کشور در برخی اقلام غذایی خودکفا خواهد شد. خوزستان دروازه پیشرفت و توسعه کشور است و اگر ما خوزستانی توسعه‌یافته داشته باشیم، مطمئنا این مسأله به توسعه کشور منجر می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به سفرهای جلال آل‌احمد، نویسنده معروف ایرانی به خوزستان و تالیف یک گزارش از این سفرها، گفت: این نویسنده درباره خوزستان در این گزارش می‌گوید "من سایه خوزستان را بر جغرافیای ایران حس کردم" .

وی تصریح کرد: رسالت سنگینی برعهده دانشگاه است. امیدوارم با پژوهش، تحقیق و جدی گرفتن تحصیلات دانشگاهی، به آینده کشور کمک کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار