تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۵۴۲۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبرسانی به عرصه‌های فوق بحرانی گرد و غبار اهواز به کجا رسید؟
طرح ضربتی دولت برای مهار ریزگردها در عرصه‌های بحرانی و فوق بحرانی گرد و خاک در سه بخش در حال انجام است. احداث کانال آبرسانی به عرصه‌های فوق بحرانی 42 هزار هکتاری در جنوب شرق اهواز به اتمام رسیده است ...
معاون عمرانی استانداری خوزستان با تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در طرح ضربتی دولت برای مهار ریزگردها گفت: تا 10 روز دیگر آب از طریق کانال آبرسانی به عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز خواهد رسید.
 
فرامند هاشمی‌زاده اظهار کرد: طرح ضربتی دولت برای مهار ریزگردها در عرصه‌های بحرانی و فوق بحرانی گرد و خاک در سه بخش در حال انجام است. احداث کانال آبرسانی به عرصه‌های فوق بحرانی 42 هزار هکتاری در جنوب شرق اهواز به اتمام رسیده است و این بخش از کار انجام شده است.
 
وی ادامه داد: تنها بحث عبور این کانال آبرسانی از کانال کوت امیر باقی مانده که با انجام کارهای جزئی باقیمانده تا 10 روز دیگر، آب از طریق این کانال آبرسانی از رودخانه کارون به این عرصه‌های فوق بحرانی گردوخاک خواهد رسید.
 
معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: بخش دوم این طرح ضربتی، بحث نهال‌کاری در این عرصه فوق بحرانی بود که سال گذشته نزدیک به هفت هزار هکتار از این عرصه‌ها نهال‌کاری شد که در حال حاضر این نهال‌های کشت شده هنوز سبز هستند و نزدیک به 80 درصد این نهال‌ها اکنون موجود هستند.
 
هاشمی‌زاده ادامه داد: برای امسال نهال‌کاری در 12 تا 15 هزار هکتار از این عرصه مورد برنامه‌ریزی قرار گرفت که این مرحله از کاشت نهال از مهرماه امسال به طور جدی آغاز شد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مجموع مساحت نهال‌کاری شده در این عرصه به حدود 20 هزار هکتار می‌رسد.
 
وی اظهار کرد: برای تامین اعتبار این طرح، اعتبارات به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو ابلاغ شده و از حدود 100 میلیون دلاری که مجلس شورای اسلامی که برای بحث ریزگردهای خوزستان تخصیص داد، امسال حدود 220 میلیارد تومان تامین شد.
 
معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: با اقدامات اجرا شده و برنامه‌ریزی شده پیش‌بینی می‌شود که عرصه فوق بحرانی گردوخاک در جنوب شرق اهواز ظرف سه یا چهار سال کاملا مهار شود. همچنین برای سایر کانون‌های گردوغبار در خوزستان برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی بر اساس مصوبه دولت صورت گرفته است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
1
تا بینیم
:
:
:
آخرین اخبار