تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۱۵۰۷۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر اجرایی طرح 550 هزار هکتاری در حوزه کرخه شمالی:
تامین برق جهت بهره‌برداری از سیستم آبیاری تحت فشار ضروری است
سیستم آبیاری تحت فشار از روش‌های نوین آبیاری است که در طرح صورت گرفته است و جهت استفاده از این روش تامین برق ضروری است
خوزنیوز: مدیر اجرایی طرح 550 هزار هکتاری در حوزه کرخه شمالی در جلسه بررسی مشکلات طرح شهرستان شوش که در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد؛ گفت: سیستم آبیاری تحت فشار از روش‌های نوین آبیاری است که در طرح صورت گرفته است و جهت استفاده از این روش تامین برق ضروری است.

تامین برق جهت بهره‌برداری از سیستم آبیاری تحت فشار ضروری است

به گزارش خوزنیوز؛ درخشانی فرد در ادامه گفت: موسسه جهاد نصر تمام تلاش خود را جهت تحویل زمین های این بخش به کشاورزان تا پایان مهر ماه انجام خواهد داد تا کشت پاییزه صورت پذیرد.

مدیر حوزه کرخه شمالی بیان داشت: از اهداف موسسه جهاد نصر نظارت دقیق برکیفیت کار جهت بهره برداری به موقع از طرح میباشد.

وی افزود: لزوم تشكيل تعاوني ها و تشكل ها و آموزش و ترويج از كارهاي مهمي است كه مورد تاكيد و بايد مورد استفاده قرار گيرد.

مدیر حوزه کرخه شمالی همچنین از اتمام فاز اول طرح تا پایان امسال خبر داد.

فرماندار شوش نیز تسریع در واگذاری زمین های کشاورزی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری از سوی موسسه جهاد نصر را از مهمترین مطالبه کشاورزان شهرستان شوش عنوان کرد.

تامین برق جهت بهره‌برداری از سیستم آبیاری تحت فشار ضروری است

نجاتی گفت: بیشترین پیشرفت این طرح در دولت یازدهم و با سفر ریاست جمهوری به خوزستان علیرغم شرایط مالی دولت در حال انجام است که یکی از طرح های مهم و با افتخار کشور است که عمده سهم این طرح با بیش از 75 هزار هکتار در شهرستان شوش می باشد.

فرماندار شهرستان شوش تصریح کرد: موسسه جهاد نصر به عنوان مجری اجرای این طرح تاکنون اقدامات زیادی را انجام داده اما نیاز است تا در جهت تکمیل آن همکاری‌های لازم با کشاورزان منطقه به عمل آید.

نجاتی با اشاره به مشکلات مطرح شده ی این طرح توسط کشاورزان منطقه فتح المبین گفت: موسسه جهاد نصر ضمن پیگیری مشکلات کشاورزان نسبت به تسریع در واگذاری زمین های کشاورزی اقدام کند.

وی بر کمیت و کیفیت اجرای طرح 550هزارهکتاری تاکید کرد و گفت: مهمترین مطالبه کشاورزان بخش فتح المبین تسریع در تکمیل و واگذاری هرچه زودتر این طرح و همچنین موضوع برق رسانی به زمین های کشاورزی در جهت اجرای طرح های آبیاری تحت فشار می باشد.

همچنینسیدراضی نوری نماینده مردم شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به برخی از مشکلات در اجرای طرح 550 هزار هکتاری گفت:  نواقص طرح رفع شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی گفت: باید مشکلات کشاورزان در زمینه ی اجرای این طرح مرتفع گردد.

نوری خواستار محقق شدن تمامی خواسته های کشاورزان منطقه توسط موسسه جهاد نصر تا قبل از اتمام فاز اول اجرای طرح شد.

آقای ملک زاده مدیر جهادکشاورزی شهرستان شوش از اهتمام ویژه جهت پیشبرد طرح به ویژه تسریع در برق رسانی جهت استفاده از آبیاری تحت فشار خبر دادند .

 این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی و توجه به تولیدات کشاورزی و اشتغال با سفر رهبر معظم انقلاب در سال 75 به خوزستان آغاز شد.

طرح 550 هزار هكتاري مقام معظم رهبري با هدف احياي دشت هاي خوزستان و ايلام در نقاط مختلف اين دو استان در دست اجرا مي باشد.
:
:
:
آخرین اخبار