تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۵۰۷۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دزفول پس از سالها صاحب اداره گمرک شد
اداره گمرگ شهرستان دزفول پس از سالها پیگیری روز سه شنبه در آئینی افتتاح شد
اداره گمرگ شهرستان دزفول پس از سالها پیگیری روز سه شنبه در آئینی افتتاح شد.

مجوز تاسیس گمرک در دزفول چند سال پیش از سوی معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رییس کل گمرک ایران صادر شد.

دزفول با پتانسیل و ظرفیت های بی شمار در زمینه کشاورزی و نیز وجود واحدهای کشت و صنعت ، تاسیس دفتر گمرکی دزفول فرصتی برای توسعه صادرات این شهرستان است.

27 مرداد ماه سال 1392 با پیگیری صورت گرفته کد مستقل گمرک دزفول صادر و به اداره ذیربط در استان خوزستان ابلاغ شد.

با تاسیس دفتر گمرک در دزفول ، کلیه مراحل اداری جهت صادرات کالای تجار و صاحبان صنایع به خارج از کشور از جمله اظهارنامه ،صدور پروانه ارزیابی کالا در دزفول انجام می شود.

گمرک یکی از مهمترین زیر ساخت های اساسی در راستای اشتغالزایی و توسعه صادرات در دزفول است که به عنوان گامی بلند در راستای بین المللی شدن فرودگاه دزفول نیز نقش موثری دارد.

پس از تاسیس دفتر گمرک در دزفول اینک نوبت مرز هوایی فرودگاه دزفول است تا بتوان محصولات تولید شمال خوزستان را به کشورهای مختلف صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا دفتر گمرکی دزفول با حضور معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان ، مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خوزستان ، عباس پاپی زاده رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و نیز حبیب اله اصفی معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول در محل سابق اداره صنعت ،معدن و تجارت این شهرستان در مجاورت میدان بار این شهر افتتاح شد.

سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می شود.

حجم محصولات کشاورزی و باغی که سالانه در میدان تره بار دزفول معامله و نیز به نقاط مختلف کشور بارگیری می شود بیش از پنج میلیون تن اعلام شده است.

بخشی از محصولات کشاورزی شهرهای شمال استان خوزستان در میدان تره بار دزفول معامله و بارگیری می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار