تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۵۰۵۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش بینی افزایش 10 تا 20 درصدی تولید خرما در خرمشهر
با افزایش 10 تا 20 درصدی تولید و صادرات خرما پیش بینی می شود در سال زارعی جاری بین 6 تا هشت هزار تن خرما از نخلستان های خرمشهر برداشت شود
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: با افزایش 10 تا 20 درصدی تولید و صادرات خرما پیش بینی می شود در سال زارعی جاری بین 6 تا هشت هزار تن خرما از نخلستان های خرمشهر برداشت شود.

محمد مطرودی یکشنبه افزود:با توجه به شرایط خوب موجود پیش بینی می شود از هر هکتار نزدیک به 1.5 تن خارک و خرما برداشت شود.

وی 90 درصد خرمای تولیدی شهرستان خرمشهر را رقم استعمران عنوان کرد و گفت: 10 درصد دیگر خرما از نوع برحی، زاهدی، قنطار، خضراوی، کبکاب، حلاوی، دیری، اشقر، فرسی و سایر ارقام دیگر است.

مطرودی بیشترین میزان تولید خرما در خرمشهر را مربوط به نخلستان های مسیر حفارشرقی و غرب کارون اعلام کرد و بیان داشت: نخلستان های مسیر روستاهای حفارشرقی و غرب کارون در جنگ تحمیلی کمتر آسیب و نخلستانهای منطقه شلمچه بیشترین خسارت را در جنگ دیدند.

وی میزان صادرات سال گذشته خرما از شهرستان خرمشهر را 6هزار تن اعلام کرد و گفت:عمده خرمای صادراتی مازاد بر نیاز کشاورزان را عمدتا از نوع استعمران است که به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر افزود: 6 کارگاه های بسته بندی خرما فعال در خرمشهر برای خرید خرمای مازاد بر نیاز کشاورزان اعلام آمادگی کردند.

* مرحله اول طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در حال آماده سازی است

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: با توجه به پی گیری های صورت گرفته مرحله اول 10هزار هکتار از سهم خرمشهر در طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در حال آماده سازی است.

مطرودی افزود: در مرحله اول این طرح یکهزار و 900 هکتار در جزیره مینو، پنج هزار و 100هکتار در شلمچه و 2هزار و 800 هکتار در حفار شرقی و غربی در حال آماده سازی است.

وی گفت:عملیات تسطیح و آماده سازی 6هزار هکتار از زمین های کشاورزی روستاهای مسیر غرب کارون در مرحله دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از کشاورزان انتظار می رود تا در اجرای عملیات طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری همکاری بیشتری داشته باشند، گفت: در برخی از مناطق علمیات اجرایی از سوی موسسه جهاد نصر از صفر تا 100 انجام شده است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: جهاد نصر 96
:
:
:
آخرین اخبار