تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۵۰۵۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:
دولت برای مشکلات خوزستان به ویژه صنعت برق اقدام جدی کند
مشکلات استان خوزستان حاصل یکی یا دو سال نیست بلکه حاصل انباشته شدن 10 یا 20 ساله تمامی مشکلات است که انتظار داریم دولت در حل این مشکلات به خصوص قطع برق اقدام جدی انجام بدهد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: مشکلات استان خوزستان حاصل یکی یا دو سال نیست بلکه حاصل انباشته شدن 10 یا 20 ساله تمامی مشکلات است که انتظار داریم دولت در حل این مشکلات به خصوص قطع برق اقدام جدی انجام بدهد.

امید حاجتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان‌ که امروز، هشتم مردادماه در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مصوبات ارائه شده در جلسه امروز که باید تصویب شود معرفی و رونمایی از یک سامانه تلفن همراه است که امکان دسترسی به تمامی آمارهای موردنیاز شهرستان‌ها را به ما می‌دهد و انتظار داریم که این مصوبه امروز تأیید شود تا بتوانیم هرچه زودتر آن را اجرایی کنیم زیرا باعث راحتی و تسهیل دسترسی به آمارها می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه دسترسی به آمار و اطلاعات موردنیاز تمام شهرستان افزود: حرف ما باید طبق آمار باشد و نیازمند مراجعه کردن به اطلاعات دقیق و فراوان هستیم تا برنامه‌ها و عملکردهای مناسب و با نتایج پربار حاصل شود.

حاجتی بیان کرد: ارجاع کار به پیمانکاران و مشاوران باید بر اساس ظرفیت آن‌ها انجام شود و همه آن‌ها موظفند قرارداد خود را در سامانه‌ای که برای آن‌ها تعیین شده است، ثبت کنند و نتایج این اقدامات این است که بیکاری در استان کمتر می‌شود و با بکار بردن این مصوبه‌ها و اجرای طرح 550 هزار هکتاری تمام کارگران و فعالان اقتصادی به فعالیت‌های خود ادامه دهند زیرا دولت از آن‌ها حمایت می‌کند.

وی گفت: مصوبه آب و فاضلاب دولت یک مصوبه ارزشمند برای خوزستان محسوب می‌شود که در آن 5 مساله اساسی از جمله آب، برق، فاضلاب، ریزگردها است. همچنین اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی از دیگر طرح‌ها است که رسیدگی به همه این موضوعات و مشکلات، نیازمند اعتبارات بالایی است.

حاجتی با بیان این‌که در خصوص برق مشکلات فراوانی در استان خوزستان به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به این موضوع باید شرکت‌های توزیع برق به ما گزارشات لازم را بدهند و در خصوص عملکرد خود ما را مطلع کنند. لازم است برق در تمام شهرستان‌ها به طور عادلانه توزیع شود. امیدواریم این معضل که باعث آشفتگی بسیاری از شهرستان‌ها شده است، به زودی برطرف شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به این‌که استان مشکلات فراوانی دارد ولی باید مسئولان توجه ویژه‌ای به آن بکنند، گفت: وجود این مشکلات در استان طبیعی است زیرا مشکلات خوزستان انباشته شده و  مربوط به 10 یا 20 سال گذشته است و نباید انتظار داشت که این مشکلات به همین زودی و راحتی حل شوند و لازم است که صبر پیشه کرد و به تدریج مشکلات خود را حل کنیم.

حاجتی با بیان این‌که قطعی برق در فصل تابستان یک مشکل حاد و تحمل آن غیرقابل پذیرش است، خاطرنشان کرد: قطعی برق در دمای بالای 50 درجه صدای تمام مردم را درآورده است و ما نیز به آن‌ها حق می‌دهیم اما لازم است در این خصوص اقدامات و رسیدگی جدی صورت بگیرد. هم‌چنین دولت باید منابع و اعتبارات جداگانه‌ای به این مسائل اختصاص دهد.

وی درباره تصویب مصوبات و اجرایی کردن آن‌ها گفت: زمانی که مصوبه به تصویب برسد، لازم است مراحل آن نیز برای اجرایی شدن طی شود. هم‌چنین باید مسئولان مدام در حال پیگیری مصوبات خود باشند.

حاجتی عنوان کرد: استان خوزستان در خصوص تأمین آب مشکلات زیادی دارد. همچنین در بخش برق نیز هیچ‌گونه اعتباری برای رفع قطعی برق به ما داده نشده است اما برای کم کردن فشار بار بر روی شبکه‌های برقی، ساعات اداری را در روزهای گرم تابستان کاهش دادیم تا به مقدار کمی فشار بار از شبکه‌ها کاسته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به این‌که برای رفع مشکلات استان نیازمند دوندگی زیادی است، خاطرنشان کرد: دغدغه اکثر مسئولان، اجرایی نکردن مصوبه‌ها است و برای اجرایی کردن آن‌ها نیازمند اعتبارات بالایی است که دولت در تأمین این اعتبارات دچار مشکل شده است. هم‌چنین پیشنهاد می‌کنیم در خصوص رسیدگی به مشکلات برق خوزستان یک دبیرخانه دائمی تشکیل شود و گزارشات آن ماهانه به ما ابلاغ شود.

وی ادامه داد: ما باید گزارش عملکرد داشته باشیم زیرا کار مهم است نه تصویب کردن؛ تا زمانی که مشکلات استان برطرف نشود، قطعی آب و برق نیز وجود دارد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0
0
آیا واقعا مسئولین و خانواده های شون همچین گرمایی بیاد تهران چکار میکنن؟
آیا حداقل تعرفه های برق رو اصلاح میکنن که مردم لااقل هزینه برق کمتری بدهند؟
آیا یه طوری کار نمیکنن که منابع زیادی برای تامین و پایداری برق داشته باشن و نگذارند برق به هیچ وجه قطع بشه .ضمن اینکه اصلا" منابع جایگزین رو باید بسازند مثل نیروگا ه ها و سایر تجهیزات خورشیدی رو آیا به بهره برداری نباید برسانند ؟
آیا کاری نمیکنند که آب اینجا بهترین باشه و مردم به بهترین شکل از اون استفاده کنند؟
بگذریم از بقیه مسائل مثل وظیفه اداره صنایع استان و وزارت خونه مربوطه شون راه اندازی یه کارخونه تولید کولر گازی و ... که باید در این شهر و استان باشه و معلوم نیست چرا کسی پیش قدم نمیشه و اقدامی نمیکنه براش با وجود اینهمه مزیت و مفید و لازم بودنش..
والله مردم خیلی چیزها رو گویا بهتر از این مسئولین میدونن اما حیف که قدرت و امکانات اجرایی اون رو ندارند وگرنه اوضاع بهتر از اینی میشد که هست
ایکاش....
:
:
:
آخرین اخبار