تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۵۰۵۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسعه زیر ساخت های درمانی در دزفول
دانشگاه علوم پزشکی دزفول که جمعیت ساکن در شهرستانهای دزفول ، شوش و گتوند در شمال خوزستان را زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دارد با توسعه مراکز درمان بستر در تلاش است تا خدمات درمانی را در دورترین نقاط روستایی در دسترس مردم قرار دهد
ساخت نخستین مرکز درمان بستر مناطق محروم کشور در حالی شهریورماه پارسال در بخش محروم سردشت دزفول آغاز شد که این طرح درمانی اکنون آخرین مراحل تکمیل را طی می کند.

شهر سالند در بخش سردشت دزفول به عنوان پایلوت احداث نخستین مرکز درمان بستر در مناطق محروم کشور انتخاب شد که این مرکز در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع و زیربنای ۲ هزار و ۴۵۰ متر ساخته شد.

امکاناتی چون اتاق عمل سرپایی ، آزمایشگاه ، رادیولوژی ، دندانپزشکی ،پزشک عمومی و پزشک متخصص از جمله امکانات پیش بینی شده در این مراکز است که اهالی منطقه را از تردد به شهر برای دریافت خدمات درمانی سرپایی و اولیه بی نیاز می کند.

به گفته یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ، مرکز درمان بستر بخش سردشت بزرگترین طرح بهداشتی درمانی شهر سالند در بخش سردشت دزفول خواهد بود که کلیه روستاهای بخش را پوشش داده و دارای ۱۲ تخت بستری است.

به گفته معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول علاوه بر مرکز درمان بستر بخش سردشت در بخش های شهیون و چغامیش دزفول نیز 2 مرکز درمان بستر در دست ساخت است که ساخت این مراکز با هدف عدالت درمانی و محرومیت زدایی در زمینه درمانی با جدیت از سوی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در دست پیگیری است.

دکتر عبدالناصر میرشکاک روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت مرکز درمان بستر بخش چغامیش در روستای خیبر به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:رویکرد دانشگاه علوم پزشکی دزفول توزیع عادلانه امکانات بهداشتی و درمانی بین تمام اهالی ساکن در شهرها و روستاهای زیر مجموعه است تا ساکنان مناطق محروم و دور افتاده به امکانات مناسب درمانی به سهولت دسترسی داشته باشند.

وی اظهار کرد:مرکز درمان بستر خیبر که اکنون مراحل ساخت را طی می کند طبق برنامه پیش بینی شده تا اواخر امسال تکمیل ، تجهیز و به بهره برداری می رسد تا به 21 هزار نفر ساکنان روستای خیبر و روستاهای همجوار خدمات درمانی ارائه کند.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ، محرومیت زدایی در بخش بهداشت و درمان ، توزیع عادلانه امکانات بهداشتی و درمانی و نیز بی نیاز کردن ساکنان مناطق دور افتاده روستایی برای تردد به بیمارستان ها و مراکز درمانی در مرکز شهرستان را از اهداف ساخت و توسعه مراکز درمان بستر برشمرد و گفت:با ساخت مراکز درمان بستر ، بیماران ساکن در مناطق روستایی و دور افتاده که با توجه به نوع بیماری نیاز به درمان و مراقبت های درمانی کوتاه مدت دارند در این مراکز درمان شده و از تردد به شهر بی نیاز خواهند شد.

میرشکاک گفت:مرکز درمان بستر خیبر در بخش چغامیش دزفول که اکنون در زمینی به مساحت یکهزار متر مربع در دست ساخت است با 25 میلیارد ریال اعتبار تامین شده از سوی بنیاد علوی اواخر امسال به بهره برداری می رسد و جمعیتی بیش از 21 هزار نفر اهالی منطقه از خدمات درمانی آن بهره مند شوند.

وی کاهش بار درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی در مرکز شهرستان را دیگر رویکردهای دولت تدبیر و امید در راستای توسعه مراکز درمان بستر عنوان کرد و گفت: با کاهش مراجعه های غیر ضروری ، بیمارستان ها و مراکز درمانی وقت بیشتری را صرف درمان بیماران مشکل دار خواهند کرد.
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول همچنین از پیگیری برای ساخت یک مرکز درمان بستر در یکی دیگر از روستاهای این شهرستان خبر داد.

بخش چغامیش دزفول 27 روستا و 35 هزار نفر جمعیت دارد.

به گزارش ایرنا نخستین مرکز درمان بستر در شهر صالح شهر از توابع شهرستان گتوند زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز با تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از اواخر پارسال کلید خورده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان نیز چندی پیش از پیگیری برای ساخت چهار مرکز درمان بستر در بخش های مختلف شهرستان دزفول خبر داد.

عباس پاپی زاده با بیان اینکه دولت در بحث بودجه با کمبود مواجهه است افزود:با وجود کمبود اعتبار تلاش های خوبی در حوزه بهداشت و درمان در کشور صورت گرفته است.

وی اولویت اول در حوزه درمان را بر اساس محرومیت زدایی دانست و افزود:در بخش های چهارگانه شهرستان دزفول باید درمانگاه و مرکز درمان بستر ساخت و این موضوع با جدیت در دست پیگیری است.

بخش مرکزی دزفول با جمعیت ۱۱۰ هزار نفر هنوز در بخش درمان دارای کمبودهایی است و ساکنان این بخش شهرستان دزفول چشم انتظار ایجاد و توسعه زیرساخت های درمانی در دولت دوازدهم هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار