تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۱۵۰۰۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید تضمینی بیش از 18هزار تن کلزا در خوزستان
با پایان کار خرید محصول دانه روغنی کلزا ، 18هزار و 940تن به نرخ تضمینی از کشاورزان کلزاکار خوزستانی خریداری و به کارخانه های روغن کشی ارسال شد
 مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور گفت: با پایان کار خرید محصول دانه روغنی کلزا ، 18هزار و 940تن به نرخ تضمینی از کشاورزان کلزاکار خوزستانی خریداری و به کارخانه های روغن کشی ارسال شد.

سیاوش حسین پور شنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: با خرید این میزان کلزا از کشاورزان ، استان خوزستان رتبه سوم کشوری را از حیث میزان خرید ، پس از استان های گلستان و اردبیل به خود اختصاص داد.

وی مبلغ پرداختی به کشاورزان کلزاکار خوزستان را بابت خرید تضمینی این محصول را 511 میلیارد و 342 میلیون ریال اعلام کرد و افزود:قیمت مصوب و تضمینی هرکیلو گرم کلزا با افت مفید 2درصد و رطوبت 10درصد 27 هزار و 830 ریال بوده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور افزود: امسال 27 مرکز خرید وابسته به تعاونی و اتحادیه های روستایی خرید این محصول راهبردی را در مناطق مختلف خوزستان برعهده داشتند.

وی بیان کرد: محصول کلزا از جمله زراعت‌های مهمی است که مهمترین مزایای آن را اصلاح و افزایش حاصلخیزی خاک، کنترل بیماری‌های خاکزی، کنترل علف‌های هرز است و در سال های اخیر کشت این محصول با استقبال کشاورزان استان رو به رو شده است.

بیشتر محصول کلزا در خوزستان در مناطق شوش ، شوشتر ، دزفول ، اندیمشک و رامهرمز کشت می شود.

استان خوزستان سالانه با تولید 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و دامی و شیلاتی به ارزش بیش از 70هزار میلیارد ریال رتبه نخست را در کشور دارا است.

در این استان زرخیز با داشتن 1.2 میلیون هکتار زمین کشاورزی زیرکشت بیش از 120نوع محصول کشاورزی و باغی تولید می کند.

استان خوزستان سالانه با تولید 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و دامی و شیلاتی به ارزش بیش از 70هزار میلیارد ریال رتبه نخست را در کشور دارا است.

طبق برنامه اعلام شده از سوی موسسه جهاد نصر ، با اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری معروف به طرح مقام معظم رهبری ، تولیدات سالانه بخش کشاورزی خوزستان به 25میلیون تن افزایش خواهد یافت.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: جهاد نصر 96
:
:
:
آخرین اخبار