تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۴۹۲۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده دزفول لغو تبصره اعمال شده بر روی قبض آب شهروندان را خواستار شد
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به شورای اسلامی این شهر خواستار لغو تبصره 3 درصد اعمال شده بر روی قبض آب شهروندان شد
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به شورای اسلامی این شهر خواستار لغو تبصره 3 درصد اعمال شده بر روی قبض آب شهروندان شد.

بر اساس این تبصره که از آن به عنوان ماده واحده قانونی نام برده می شود بر روی قبض مشترکان کم مصرف آب بین صفر تا 5 متر مکعب در ماه 10 هزار ریال ، 5 تا 10 مترمکعب در ماه 20 هزار ریال ، 10 تا 15 متر مکعب 20 هزار ریال ، مصرف 15 تا 20 متر مکعب آب در ماه 40 هزار ریال تحت عنوان تبصره 3 اضافه شده ضمن اینکه این روند تصاعدی با افزایش مصرف آب در ماه روند صعودی دارد.

این تبصره بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر دزفول در خصوص مشارکت مالی مردم موضوع تبصره 3 ماده واحده قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه آب شهری از اول دی ماه پارسال اجرایی شده و گله مندی شهروندان دزفولی را به علت افزایش نامتعارف قبض آب به دنبال داشته است.

بر اساس این تبصره بر روی قبض آب یک خانوار کم مصرف آب در دزفول که در یک دوره 47 روزه مقدار 24 هزار لیتر آب مصرف کرده 62 هزار و 666 ریال تحت عنوان تبصره 3 اشافه شده است.

عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در شورای اسلامی 11 تیرماه امسال با ارسال نامه ای به رئیس شورای شهر دزفول خواستار لغو تبصره 3 درصد اعمال شده بر روی قبض آب شهروندان شد.

در این نامه آمده است:پیرو اعتراض گسترده شهروندان به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر دزفول در خصوص تصویب تبصره 3 و افزایش ناگهانی قبوض آب شهری و باعنایت به تاکید مجلس و دولت مبنی بر عدم افزایش بهای آب در سال جاری ضروری است در شرایط کنونی ضمن درک مشکلات اقتصادی مردم نسبت به اتخاذ تصمیمات این چنینی که منجر به افزایش هزینه های زندگی مردم می شود حساسیت بیشتری به خرج داده و دستور فرمائید اقدام لازم جهت لغو این مصوبه انجام گیرد.

مجموع مشترکان آب خانگی،تجاری و صنعتی در دزفول 107 هزار مشترک می باشد.

اعمال تبصره سه در قبوض آب شهری دزفول اعتراضات مردمی بسیاری به دنبال داشته است.

رئیس شورای شهر دزفول پیش از این اعلام کرده بود در پی اعتراض شهروندان ،شورای شهر این مصوبه را لغو کرد.

با وجود لغو این تبصره در شورای اسلامی شهر دزفول این تبصره همچنان در قبض آب شهری دزفول اعمال می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار