تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۸۱۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان:
نخستین محموله کشتی گندم از خوزستان به عمان صادر شد
با توجه به اینکه ماهیت کار جهاد کشاورزی تولید و اشتغال را به ارمغان می‌آورد خوشبختانه امروز بارگیری نخستین محموله کشتی گندم به کشور عمان صادر شد
مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به اینکه ماهیت کار جهاد کشاورزی تولید و اشتغال را به ارمغان می‌آورد خوشبختانه امروز بارگیری نخستین محموله کشتی گندم به کشور عمان صادر شد.

کیخسرو چنگلوایی در دومین جلسه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: با توجه به اینکه ماهیت کار جهاد کشاورزی تولید و اشتغال را به ارمغان می‌آورد خوشبختانه امروز بارگیری نخستین محموله کشتی گندم تمام و به کشور عمان صادر شد.

وی با بیان اینکه 24 هزار تن گندم از خوزستان صادر شد، افزود: با توجه به اینکه نزدیک به یک میلیون و 350 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان خریداری شد پیش‌بینی می‌کنیم 150 هزار تن گندم خوزستان را به کشورهای خارجی از جمله عمان داشته باشیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان گفت: 82 درصد سطح زیر کشت پاییزه چغندرقند در خوزستان است خوشبختانه با 47 درصد برداشت که داشتیم اکنون میزان تولید به 526 هزار تن رسیده در حالی که سال گذشته 386 هزار تن رسیده همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به میزان 96 درصد نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری نهایی شد، عنوان کرد: 28 درصد کل پروژه‌های خوزستان مربوط به جهاد کشاورزی است و موفقیت در پروژه‌ها منوط بر همکاری دیگر دستگاه‌ها با جهاد کشاورزی است.

منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به تحقق نیافتن پروژه‌ها اظهار داشت: با توجه به اینکه دو پروژه به راه و شهرسازی ابلاغ شده این دو پروژه بین بخشی هستند و عدم هماهنگی سبب تحقق نیافتن پروژه‌ها شده است.

وی بیان کرد: امسال یک دستور کار برای نظارت اتخاذ شود به دلیل اینکه راه و شهرسازی برنامه برای اجرای پروژه دارد اما با وجود 15 بخش نیاز به تیم حاکمیتی برای به کارگیری همه ظرفیت‌هاست.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار