تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۴۸۱۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تدوین فیلم مستند «ماه آبی» با موضوع ریزگردهای خوزستان پایان یافت
مدرس دانشگاه و فیلمساز عضو انجمن سینمای جوان ایران گفت: مرحله تدوین فیلم مستند «ماه آبی» به نگاه به بحران ریزگردهای خوزستان به پایان رسید
مدرس دانشگاه و فیلمساز عضو انجمن سینمای جوان ایران گفت: مرحله تدوین فیلم مستند «ماه آبی» به نگاه به بحران ریزگردهای خوزستان به پایان رسید.

صادق رضایی در خصوص این فیلم اظهار کرد: این فیلم نخستین فیلم مستند بلند است که با رویکردی علمی و پژوهشی به کالبد شکافی فاجعه زیست محیطی ریزگردها می پردازد.

وی ادامه داد: فیلم «ماه آبی» دارای ساختاری اپیزودیک بوده که در هر اپیزود به یکی از جنبه های این بحران پرداخته می شود و ضمن اینکه فیلم از عناصر هنری برخوردار است نوعی رویکرد هشدار آمیز مستند و مستدل نسبت به وضعیت زیست محیطی استان خوزستان را بیان می کند.

مدرس دانشگاه و فیلمساز عضو انجمن سینمای جوان ایران عنوان کرد: بر اساس تحقیقات و بررسی های به عمل آمده در این فیلم، بحران ریزگردها بزرگترین چالش و تهدید ساختاری در حوزه محیط زیست طبیعی و انسانی ایران معاصر و به ویژه استان خوزستان است که نیازمند مشارکت نهادهای مدنی و دولتی به صورت جدی و همه جانبه بوده و بهره گیری از تجربه سازمان های بین المللی مثل یونیپ در زمینه های بیابان زدایی و مقابله با ریزگردها را به عنوان مکمل این اقدامات می تواند به دنبال داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه فیلم «ماه آبی» در جشنواره بین المللی فیلم سبز اکران خواهد شد، گفت: این فیلم هر چند فیلم نگاهی آسیب شناسانه دارد اما به بیان راهکارها نیز پرداخته است.

 این فیلم محصول مشترک انجمن سینمای جوان ایران دفتر اهواز و موسسه فرهنگی هنری آتیه اندیشان معاصر است. مجموعه مستند جلگه خوزستان، سد زندگی، گاگریو، آزادی، خانه سفید است، هوخ نور، باغملک نگین خوزستان، پرواز را به خاطر بسپار (در دست تدوین) از دیگر آثار صادق رضایی فیلمساز خوزستانی است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار