تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۴۸۰۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای صحیح طرح 550 هزار هکتاری برابر است با دست یابی به زمین های پر بازده و مقابله با یکی از عامل های ریزگرد خیز در استان
با وارد شدن طرح 550 هزار هکتاری به فاز دوم از عملیات اجرایی این طرح و پس از تلاش های بی وقفه مصوب نمودن سهمیه آب این طرح با وجود مشکلات آب استان بی شک استفاده از فرصت پیش آمده جهت رونق و توسعه علم کشاورزی استان دوچندان خواهد شد
با وارد شدن طرح 550 هزار هکتاری به فاز دوم از عملیات اجرایی این طرح و پس از تلاش های بی وقفه مصوب نمودن سهمیه آب این طرح با وجود مشکلات آب استان بی شک استفاده از فرصت پیش آمده جهت رونق و توسعه علم کشاورزی استان دوچندان خواهد شد.

طرح 550 هزار هکتاری یکی از نیزهای مهم استان جهت رسیدن به رونق اقتصادی و دست یابی به زمین های پر بازده که از طرفی با عوامل ریزگرد خیز مقابله می کنند، داشت. به همین جهت است که دولت برای محقق کردن این طرح کمر همت بسته است زیرا موفقیت این طرح، موفقیت کشور را نیز در بر خواهد داشت.

یکی از عواملی که به این طرح ایراد وارد کرده، استفاده از نیروهای غیر بومی بود اما با ارائه آمار و گزارش هایی که از تعداد نیروهای بومی داده شده است مشخص گردید، این طرح تمام توان خود را در استفاده از نیروی بومی متخصص گذاشته است.

پس از بازدیدهای سرزده عده ای از منتقدین که با هدف مچگیری از روند اجرایی این طرح انجام شد، خود نیز به این باور رسیده اند که احیای اراضی به خوبی در حال اجرا شدن است، هر طرح و پروژه ای مشکلات خاص خود را دارد که لازمه بر طرف کردن این مشکلات وجود مدیرانی پیگیر است. با مسئولیت پذیری موسسه جهاد نصر این پیگیری ها تا اینجای کار به ثمر رسیده است.

توضیحات مدیر عامل موسسه جهاد نصر در رابطه با رفع مشکلات طرح احیای اراضی 550 هزار هکتاری:

شمایلی زاده با بیان اینکه مشکلات این طرح باید در استان رفع شوند عنوان کرد:  هماهنگی های بسیار خوب دستگاه های اجرایی استانی و ملی در اجرای طرح 550 هزار هکتاری از سال 93 تاکنون جهت اجرای هرچه بهتر طرح مقام معظم رهبری را به عینه شاهد بودیم. این طرح مشکلات خاص خود را دارد زیرا در بیش از 20 شهرستان استان خوزستان و ایلام اجرایی می شود و هر کدام از این استان ها دارای مسائل اجتماعی، اجرایی و فرهنگی خاص خود هستند. لذا لازم می دانیم که مشکلاتی هم اگر وجود داشته باشد در درون استان رفع و رجوع شوند.

وی با اشاره به هزینه 3.1 میلیارد دلاری زهکش های طرح 550 هزار هکتاری گفت: سال گذشته 200میلیارد تومان از اعتبارات موسسه با توافق نامه ای که با سازمان آب و برق  منعقد شد صرف علاج بخشی به طرح 550 هزار هکتاری کردیم.

مدیرعامل موسسه جهاد نصری خاطر نشان کرد: طبق بر آوردهای صورت گرفته گرفته، انتظار می رفت که طرح 550 هزار هکتاری با الگوی کشتی که برای آن در نظر گرفته شده، بازدهی تولیدی این طرح به 11.5 تن محصولات کشاورزی برسد.

مرجع / آراس
:
:
:
آخرین اخبار