تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۴۷۹۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش:
موانع اجرای طرح 550 هزار هکتاری در شوش رفع خواهد شد
فرماندار شوش گفت: اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در این شهرستان با شتاب انجام و موانع پیش روی آن مرتفع خواهد شد.
  رضا نجاتی در نشست بررسی مسائل و مشکلات 200 هکتار از اراضی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که در فرمانداری شوش برگزار شد با اشاره به قرارگیری بیش از 80 هزار هکتار از این طرح در محدوده شهرستان شوش اظهار کرد: دولت علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری تمام تلاش خود را در جهت اجرای این طرح انجام داده است.

وی افزود: توسعه شهرستان شوش در راستای توسعه بخش کشاورزی منطقه است و باید به نحوی عمل شود که مردم و کشاورزان از اجرای طرح منتفع شوند و از این فرصت در جهت افزایش تولید و ایجاد اشتغال استفاده مطلوب شود.

نجاتی تصریح کرد:شرکت جهاد نصر به عنوان مجری اجرای این طرح تاکنون اقدامات زیادی را انجام داده اما نیاز است تا در جهت تکمیل آن همکاری‌های لازم به عمل آید.

وی عنوان کرد: این طرح یکی از دستورات جدی مقام معظم رهبری برای احیای اراضی کشاورزی استان خوزستان و در راستای توسعه اقتصاد کشاورزی است که می‌تواند در اقتصاد استان و کشور سهم بسزایی داشته باشد.

فرماندار شوش در خصوص قرارگیری بیش از 200 هکتار از اراضی این طرح در محدوده محوطه‌های میراث فرهنگی گفت: ادامه کار باید با موافقت اولیه میراث فرهنگی بر اساس شیوه پیشنهادی و در چهارچوب کاری این اداره انجام شود.

نجاتی ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل شود تا هم موضوع حفظ آثار تاریخی در دستور کار قرار گیرد و هم اجرای این طرح دچار مشکل نشود.

وی از میراث فرهنگی شهرستان شوش خواست تا ضمن بررسی کارشناسی شده، نسبت به ارائه یک طرح جامع جهت اجرای آن اقدام کند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار