تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۴۶۶۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی زاده مطرح کرد:
مدیریت آلودگی‌هوا با توسعه ایستگاه‌های پایش کیفی هوا
قطعا راه‌اندازی ایستگاه های پایش کیفی هوا در حفظ کیفیت محیط زیست و مدیریت آلودگی هوا موثر است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قطعا راه‌اندازی ایستگاه های پایش کیفی هوا در حفظ کیفیت محیط زیست و مدیریت آلودگی هوا موثر است.

عباس پاپی زاده در رابطه با راه اندازی سامانه آنلاین ایستگاه های پایش کیفی هوا با بیان اینکه پایش نقش موثری در حفظ کیفیت محیط زیست دارد، گفت: مدیریت آلودگی هوا امری مهم است که مهمترین ابزار آن دریافت اطلاعات است از این رو راه اندازی سامانه پایش کیفی هوا می تواند در مدیریت آلایندگی هوا موثر باشد.

میزان آلایندگی هوای کشور به وسیله ایستگاه های پایش کیفی هوا مشخص می شود

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه میزان آلایندگی هوای کشور به وسیله ایستگاه های پایش کیفی هوا مشخص می شود، افزود: وضعیت کیفی هوا باید به صورت لحظه ای پایش شود تا بتوان بر اساس آن تصمیم گیری درستی برای مقابله با این بحران اتخاذ شود.

ضرورت استقرار و تعبیه ایستگاه های پایش کیفی هوا در تمامی نقاط کشور

وی بر ضرورت استقرار و تعبیه ایستگاه های پایش کیفی هوا در تمامی نقاط کشور تاکید کرد و ادامه داد: در تمامی شهرهای کشور به ویژه شهرهای آلاینده باید ایستگاه های پایش تعبیه شود تا بتوان بر اساس اطلاعات این ایستگاه ها درباره فعالیت مدارس، ادارات و زوج و فرد کردن تردد خودروها تصمیم گیری کرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس دهم، یادآور شد: به طور قطع اگر سامانه پایش در خارج از کشور  و نقاط بحرانی تولید ریزگرد راه اندازی شود می توان مردم را از ورود طوفان های ریزگرد و گردو غبار به کشور آگاه و مطلع کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی،  با بیان اینکه ایستگاه های پایش کیفی هوا در تمامی شهرهای کشور راه اندازی نشده است، تصریح کرد: به عنوان مثال تنها در دو نقطه  از کلانشهر اهواز این ایستگاه ها وجود داشته و همچنین دزفول به عنوان شهر پرجمعیت استان خوزستان فاقد چنین سیستمی است و هر چند در این رابطه پیگیری هایی انجام شده اما به سرانجام نرسیده است.
:
:
:
آخرین اخبار