تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۴۶۱۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اجرایی موسسه جهاد نصر:
از 350 هزار هکتار کانون بحرانی 113 هزار هکتار در اولویت قرار دارند
موسسه جهاد نصر و منابع طبیعی استان جهت برطرف کردن مشکلاتی که کانون های بحرانی برای استان به وجود آورده اند، وارد همکاری دوسویه شدند
موسسه جهاد نصر و منابع طبیعی استان جهت برطرف کردن مشکلاتی که کانون های بحرانی برای استان به وجود آورده اند، وارد همکاری دوسویه شدند.

مهندس حسن علاقه بند معاون اجرایی موسسه جهاد نصر در رابطه با همکاری  موسسه جهاد نصر و منابع طبیعی جهت انجام پروژه مقابله با ریزگردها از طریق رفع مشکلات کانون های بحرانی ریزگرد خیز گفت: بنا بر مصوبه ای وزارت جهاد کشاورزی  موظف به حل مشکل شده است. با ابلاغی که مهندس حجتی  صادر کردند موسسه جهاد نصر به عنوان مامور تامین و انتقال آب به 7 کانون های بحرانی و مسئولیت کلی این طرح را به جهاد نصر سپرده اند.

وی تاکید کرد: تامین آب برای 350 هزار هکتار که در جنوب شرق اهواز برای مردم مشکل ساز شده اند بر عهده موسسه هاد نصر گذارده شد که 113 هزار هکتار از این اراضی در اولویت کاری ما قرار دارد. مسئولیت اصلی جهاد نصر  تامین آب کل مناطق ریزگرد خیز است  که با پیگیری ها و تخصیص آب در آینده انجام خواهد شد. موسسه جهاد نصر با همکاری  منابع طبیعی که ایجاد پوشش گیاهی  و کارهای تکمیلی را دارد به دنبال رفع بزرگترین مشکل استان هستند.

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر با بیان اینکه کمبود آب استان ما را از هدف خود باز نمیدارد عنوان کرد: این یک ضرورت  برای استان و به خصوص شهر اهواز است که برای اولویت اول باید مسئولین تخصیص آب کشور و استان به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند تا کار عملیاتی شود. دولت بانگاه مثبتی که به این قضیه دارد مطمئنا مشکلی برای این پروژه پیش نخواهد آمد.

مهندس علاقه بند با شاره به اینکه این فعالیت ها باعث جوگیری از انتقال آب از سرشاخه ها به سایر نقاط می شود اظهار کرد: این طرح قطعا در جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه ها به سایر نقاط تاثیر گذار خواهد بود. علاوه بر آن طرح هایی مانند طرح 550 هزار هکتاری که خوشبختانه تخصصی اب برای آن به صورت کامل مصوب شده است مانع از انتقال آب به سایر استان ها خواه شد. تالاب شادگان و هور العظیم که هردو از کانونهای بزرگ ریزگرد هستند در صورت توجه نداشتن به آن ها باعث می شود که با مشکل بزرگتری مواجه شویم لذا لازم است تا آبگیری صحیحی انجام شود. اگر آب آنها انتقال پیدا نکند شاهد ریزگرد هم نخواهیم بود.
:
:
:
آخرین اخبار