تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۴۵۹۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همه آنچه در نود گذشت / از حشن صعود رشت تا افشاگری عقیلی در مورد تیم ملی
از مهمترین قسمت های برنامه شب گذشته می شود به مصاحبه هادی عقیلی اشاره کرد . مدافع جدا شده از تیم ملی و بعد سپاهان که حرف های زیادی برای گفتن داشت. اوتوضیح داد که چطور از تیم ملی خط خورده و چه کارهایی باید می کرده که نکرده و شرایط به امروز رسیده . او در مورد امضای نامه معروف پیشنهاد شده از طرف کی روش هم صحبت کرد

صعود تیم 50 ساله سپیدرود رشت به لیگ برتر یکی از اتفاقات مهم دوشنبه شب بود که برنامه نود را هم تحت تاثیر خود قرارداد . 


برنامه نود شب گذشته از ساعت 23 آغاز و به بررسی مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول پرداخت . 

از مهمترین قسمت های برنامه شب گذشته می شود به مصاحبه هادی عقیلی اشاره کرد . مدافع جدا شده از تیم ملی و بعد سپاهان که حرف های زیادی برای گفتن داشت. اوتوضیح داد که چطور از تیم ملی خط خورده و چه کارهایی باید می کرده که نکرده و شرایط به امروز رسیده . او در مورد امضای نامه معروف پیشنهاد شده از طرف کی روش هم صحبت کرد. در ابتدا سوال مسابقه پیام کوتاه درباره انتخاب گل برتر ماه گذشته فوتبال ایران پخش شد.

خلاصه ای از آنچه در برنامه امشب خواهیم دید پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
از جنوب تا شمال ایران با روز پایانی هیجانی لیگ یک
تساوی پرزحمت برای پرسپولیس پس از چند روز اعتصاب
برد ارزشمند استقلال در مشهد و جدا شدن از تراکتور که به سپاهان باخت
گفت و گوی زنده با هادی عقیلی کاپیتان اسبق سپاهان

خلاصه مسابقه دو نماینده از ایران در لیگ قهرمانان آسیا، استقلال با الاهلی و الفتح عربستان با استقلال خوزستان پخش شد.

۹۰ درجه با مرور طنز مسابقات هفته گذشته لیگ پخش شد که شامل لحظات زیر بود:
استفاده تماشاگران از وسایل ایمنی به دلیل پرواز هواپیمای ناایمن بالای ورزشگاه
یارگیری مستقیم بازیکنان پدیده به دلیل گل به خودی های متعدد
طرح موزاییکی هواداران استقلال برای استعفای اعضای هیئت مدیره
استقرار آمبولانس روی سکوهای تماشاگران به دلیل اشتباهات متعدد دروازه بان ها
یکی از تکنیکی ترین حرکات دوران فوتبال علی دایی کنار زمین
شیرینی دادن عنایتی به خاطر پیروزی بارسلونا در ثانیه های آخر
انجام نخستین عمل پیوند ناف در زمین فوتبال توسط منصوریان

 جدول لیگ برتر و لیگ دسته اول و برنامه بازی ها مرور شد و با نمایش جدول گلزنان قطعی شدن آقای گلی طارمی تاحدود زیادی اعلام شد.

نقشه پراکندگی تیم های لیگ برتر با سقوط تیم ها در انتهای فصل و صعود پارس جنوبی جم و سپیدرود از دسته اول به نمایش گذاشته شد.

 

خلاصه مسابقه ماشین سازی ۰-۱ سیاه جامگان
نکته: پنجمین شکست پیاپی ماشین سازی
تنها پیروزی رفت و برگشت سیاه جامگان در لیگ شانزدهم


ترین های هفته بیست و نهم لیگ برتر پخش شد که شامل بخش های زیر بود:

حرکات تکنیکی هفته: حمیدرضا علی عسگری، شجاع خلیل زاده، حسین ماهینی، قاسم دهنوی، حسن بیت سعید، محمد ایران پوریان، رضا شربتی، سروش رفیعی، امید جهانبخش، رضا خالقی فر، ساسان انصاری، احسان علوان زاده، داریوش شجاعیان، محمد قاضی، سینا مریدی، کاوه رضایی، حمیدرضا دیوسالار، محمدامین درویشی، ماهان رحمانی، اکبر صادقی، مرتضی تبریزی، آندرانیک تیموریان، مهرداد محمدی
کار تیمی برتر هفته: نفت تهران مقابل صبا
موقعیت از دست رفته هفته: پیام ملکیان مقابل ماشین سازی
پاس گل برتر هفته: گادوین منشا مقابل سایپا
مهار برتر هفته: مسعود همامی مقابل ماشین سازی
گل برتر هفته: امید نورافکن مقابل پدیده

خلاصه و حواشی مسابقه پدیده ۱-۲ استقلال
نکته ها: استقلال ۶ بازی بدون کلین شیت در لیگ و آسیا
گلزنی جابر انصاری رفت و برگشت مقابل پدیده
استقلال با ۱۱ گل پشت محوطه جریمه شوت زن ترین تیم لیگ
سومین شکست پیاپی پدیده
پرگل ترین تقابل دو تیم استقلال و پدیده
اولین پیروزی استقلال برابر پدیده در مشهد
رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی منصوریان برابر پدیده

 
استقلال بعد از دریافت گل بهترین عملکرد را در لیگ برتر داشته و ۹ بازی امتیاز گرفته و میانگین ۱،۱ امتیاز را ثبت کرده، تراکتورسازی و گسترش فولاد دوم و سوم هستند.

اردلان آشتیانی پسر ابراهیم آشتیانی پیشکسوت فوتبال ایران روی خط تلفنی آمد و خبر از بهبود حال پدرش داد و گفت: حال پدرم روز به روز بهتر می شود و فقط دست چپش و پای راستش دچار آسیب شده است. پدرم در ابتدا ۱۲ ساعت به کما رفته بود و شرایط خیلی سختی داشتیم و با دعای خیر مردم و لطف خدا از کما درآمد و روز به روز بهتر می شود.

 محمد فنایی کارشناس این هفته به برنامه آمد و داوری مسابقه ماشین سازی - سیاه جامگان بررسی شد:  همامی با خروج از محوطه جریمه توپ را با دست زد و باید با کارت قرمز جریمه می شد. برخورد توپ به دست مدافع ماشین سازی در محوطه جریمه هند و پنالتی بود که اعلام نشد. پنالتی ماشین سازی درست بود و مدافع با دستش بازیکن حریف را هل داد.

داوری مسابقه پدیده - استقلال: روی گل دوم استقلال خطایی رخ نداد و علی قربانی برای توپ حرکت کرد و مدافع پدیده بزرگنمایی کرد. کارت زرد دوم و اخراج مگویان به دلیل لمس کردن داور درست بود. سرنگونی مهاجم پدیده در محوطه جریمه پنالتی نبود و بازیکن خودش کنترلش را هنگام دویدن از دست داد. 

ویدیوی داوری دو مسابقه پخش شده

 
خلاصه مسابقه سپاهان ۲-۰ تراکتورسازی
نکته: سپاهان تنها تیمی که رفت و برگشت تراکتورسازی را شکست داد

پنالتی گیر ترین تیم های لیگ برتر اعلام شد که به این ترتیب است: سپاهان ۱۱ پنالتی، فولاد ۸، پدیده، پرسپولیس و ماشین سازی ۷ پنالتی گرفته اند.

هادی عقیلی کاپیتان اسبق تیم فوتبال سپاهان و بازیکن سابق تیم ملی به بهانه خداحافظی از فوتبال به استودیو برنامه آمد و گفت و گوی ویژه این هفته با او انجام شد.

عقیلی که دلخوری زیادی از نحوه کنار گذاشته شدنش از سپاهان و خداحافظی اش از فوتبال داشت در این برنامه ناگفته هایی از اختلافش با کارلوس کی روش و کنار رفتن از تیم ملی را هم مطرح کرد.

وی درباره کنارش رفتنش از تیم ملی همراه با رحمتی و ماجرای نامه معروف عذرخواهی گفت: من اشتباه کردم که از اردوی تیم ملی رفتم و بیشترین کسی که از این ماجرا آسیب دید خودم بودم و بالاترین افتخار برای هرکس بازی برای تیم ملی است. من ۶۹ بازی ملی دارم اما  می توانست خیلی بیشتر شود و هنوز که هنوز است شب ها کابوس آن دوران و تیم ملی را می بینم.
وی ادامه داد: دلیل کنار رفتن من نیمکت نشینی نبود اما هرچه بود آن اتفاق افتاد که اردوی تیم ملی را ترک کردم و از مردم به همین خاطر عذرخواهی می کنم.
عقیلی در ادامه گفت: در مورد آن نامه آقای نکونام با من تماس گرفت و گفت مهدی رحمتی قرار است به برنامه نود بیاید و عذرخواهی کند و تو هم حاضری عذرخواهی کنی؟ که من پاسخ دادم بله از کی روش عذرخواهی می کنم. نکونام  با کی روش صحبت کرد و ایشان گفت هادی نیازی به عذرخواهی ندارد و به اردوی تیم ملی برگردد اما فردای آن روز آقای نبی تماس گرفت و گفت باید بیایی و نامه را امضا کنی و من گفتم الان قطر هستم چطور بیایم امضا کنم. من هرگز این نامه را ندیدم که امضا کنم و متن آن را برای من خواندند که در آن مسائلی مثل امنیت ملی مطرح شده بود و به همین خاطر قبول نکردم آن را امضا کنم چون از اول قرار نبود من با نامه به تیم ملی برگردم. جواد نکونام که مسئله را متوجه شد ناراحت شد و گفت لازم نیست امضا کنی اما به یک باره دیدم آقای کی روش نامه را بالا برده و گفته امضا نکردند و من فقط از این مسئله شوکه شدم. از اینکه از اردوی تیم ملی رفتم خیلی پشیمانم ولی از امضا نکردن آن نامه اصلا پشیمان نیستم. من همان روزها از  آقای کی روش عذرخواهی کردم و سند آن در آرشیو خبرگزاری ها موجود است و کاری که باید می کردم انجام دادم. 
عقیلی که معتقد بود ویسی به بهانه جوانگرایی او را کنار گذاشته اما هیچ بازیکن شاخصی به تیم اضافه نکرده درپایان درباره رفتار مدیران باشگاه سپاهان با خود گفت: مدیران پرسپولیس و استقلال شهادت دهند در این ۱۰ سال چندین و چند بار پیشنهاداتی به من دادند اما من هیچ وقت سپاهان را ترک نکردم و با اینکه پیشنهاد بهتری داشتم و خیلی ها دوست داردند در یکی از این دو تیم بازی کنند من سپاهانی ماندم و به این مسئله افتخار می کنم ولی بعد از ۱۰ سال من را بلاتکلیف گذاشتند و نامه های من را بدون پاسخ گذاشتند و کاری کردند که فصل نقل و انتقالات تمام شود و بدون تیم بمانم و از فوتبال خداحافظی کنم.

 
از ۹۰ تا ۹۰ با مرور حواشی هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
عادی نبودن مصدومیت های متعدد بازیکنان ماشین سازی
اعتراض رضا عنایتی به تعداد گلهای اعلام شده اش توسط رسانه ها و تاکید روی عدد ۱۴۷
درخواست عجیب کمیته فوتسال برای ارائه عدم سوءپیشینه جهت صدور کارت خبرنگاری
درگیری هواداران آبادانی و اهوازی در بازی صنعت نفت و فولاد
بازی دوستانه تیم ملی مقابل مونته نگرو پیش از بازی حساس ازبکستان
برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی بیماران اوتیسم پیش از بازی پرسپولیس و ذوب آهن

گزارش ویژه نود از حال و هوای شهر رشت پیش از بازی صعود سپیدرود به لیگ برتر در بازی هفته پایانی مقابل نساجی پخش شد.

خلاصه و حواشی مسابقه پرسپولیس ۳-۳ ذوب آهن
نکته ها: پرسپولیس برای اولین بار در فصل روی کرنر و کاشته غیرمستقیم گل خورد 
پرسپولیس برای اولین بار در ۱۵ دقیقه اول گل خورد
ثبت ۳۱ درصد گلهای خورده پرسپولیس توسط ذوب آهن
جری بنگستون تنها بازیکنی که دو گل به پرسپولیس زد
تساوی پرسپولیس بعد از ۱۷ هفته
پرسپولیس برابر تمام تیمهای لیگ شانزدهم موفق به کسب امتیاز شد
توقف ۱۱ برد پیاپی خانگی پرسپولیس
پرسپولیس بدون شکست در بازی های خانگی

علی علیپور در انتهای فصل عملکرد خیره کننده به نمایش گذاشته و در بازی ذوب آهن دو پاس گل و یک پنالتی، بازی پدیده یک گل، بازی ماشین سازی یک گل و یک پنالتی  و در بازی با پیکان یک گل به ثمر رسانده است.

گزارش ویژه بعدی نود از شهر جم اختصاص به جشن قهرمانی و صعود تیم فوتبال پارس جنوبی به لیگ برتر داشت.

گزارش دوم از شهر رشت و حواشی پس از بازی سپیدرود و نساجی و خوشحالی هواداران از صعود نماینده رشت به لیگ برتر پخش شد.


واکنش تند محمد مایلی کهن به پخش مصاحبه جنجالی او در برنامه هفته گذشته نود گزارش بعدی بود که پخش شد.

آنالیز بهترین پاسورهای لیگ برتر شانزدهم و صدرنشینی ایمان مبعلی در جدول ارسال کنندگان پاس گل در ادامه روی آنتن رفت. در این گزارش مشخص شد محسن مسلمان با ارسال ۲۵ پاس خلاقانه بیشترین موقعیت ۱۰۰ درصد گل در لیگ برتر را ایجاد کرده که فقط ۶ تای آن گل شده تا صدرنشین پاسور گلهای لیگ برتر نشود.

داوری مسابقه سپاهان - تراکتورسازی: سرنگونی خالد شفیعی در محوطه جریمه سپاهان پنالتی نبود اما نشان دادن کارت زرد به خاطر شبیه سازی اشتباه بود چون برخورد انجام شد. تکل مدافع سپاهان روی بازیکن تراکتورسازی در محوطه جریمه خطا و پنالتی نبود. خطای بازیکن تراکتورسازی روی رسول نویدکیا خطای پشت محوطه جریمه بود و پنالتی نبود.

داوری مسابقه پرسپولیس - ذوب آهن: آفساید مهاجم ذوب آهن در موقعیت حمله در نیمه اول اشتباه اعلام شد. ضربه فرشاد احمدزاده به صورت بازیکن ذوب آهن باید با کارت قرمز جریمه می شد. طارمی در این صحنه بازیکنان را جدا کرد و کارت زرد به او اشتباه بود. طارمی به خاطر دست زدن به داور بعد از کارت زرد باید کارت زرد دوم را می گرفت. پنالتی پرسپولیس درست بود و جریمه دروازه بان ذوب آهن یک کارت زرد بود.

ویدیوی داوری دو مسابقه پخش شده

خلاصه مسابقه نفت تهران ۱-۲ صبای قم
نکته: صبا برای اولین بار مسابقه ای که گل اول را دریافت کرده بود برد
نفت هفت بازی بدون پیروزی

رضا عنایتی با ۴۰ سال و ۷ ماه سن، مسن ترین گلزن تاریخ لیگ برتر شد.

 بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در ادامه روی آنتن رفت.

خلاصه مسابقه نفت آبادان ۰-۱ فولاد

عملکرد بختیار رحمانی بعد از جدایی از استقلال بهتر شده و در حالی که پیش از این فقط یک پاس گل داده بود در این مدت در فولاد دو گل زده و دو پاس گل داده است.

خلاصه مسابقه استقلال خوزستان ۰-۰ گسترش فولاد

خلاصه مسابقه پیکان ۲-۰ سایپا

داوری مسابقه نفت آبادان - فولاد: سرنگونی مهاجم فولاد روی خط محوطه جریمه خطا بود و باید پنالتی اعلام می شد. کارت زرد اول ساسان انصاری به دلیل سرنگونی در محوطه جریمه درست بود و بازیکن خودش را زمین زد. کارت زرد دوم انصاری به دلیل شوت کردن توپ درست بود.

داوری مسابقه استقلال خوزستان - گسترش فولاد: سرنگونی مهاجم استقلال خوزستان در محوطه جریمه خطا و پنالتی نبود.

داوری مسابقه پیکان - سایپا: زمین خوردن بازیکن سایپا در آستانه ورود به محوطه جریمه خطا بود و بیرون از محوطه جریمه رخ داد. کارت زرد دوم و اخراج موسوی به دلیل اعتراض درست بود. 

داوری مسابقه سپیدرود - نساجی: پنالتی نساجی درست بود و باید یک کارت زرد به مدافع سپیدرود نشان داده می شد. پنالتی سپیدرود قابل تشخیص نیست  و به نظر می رسد بزرگنمایی انجام شده و کمتر خطا بوده است.

ویدیوی داوری چهار مسابقه پخش شده

 دوربین نود با مرور تصاویر ارسالی بینندگان از سراسر کشور برای سایت برنامه نود پخش شد.

خلاصه و حواشی بازی گل گهر مقابل فولاد یزد که با وجود برتری موفق به صعود به لیگ برتر نشد پخش شد.

خلاصه و حواشی مسابقه فجرسپاسی مقابل آلومینیوم اراک که منجر به ماندن سپاسی در لیگ دسته اول شد پخش شد.


خلاصه مسابقه سپیدرود و نساجی قائهشمر به عنوان آخرین بازی این هفته از دسته اول به پخش رسید.


در نهایت با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۲:۴۳ بامداد سه شنبه به پایان رسید. در پایان این برنامه با شرکت یک میلیون و ۶۹۰ هزار نفر در نظرسنجی، گل علی  علیپور با ۴۴ درصد آرا عنوان بهترین گل ماه را کسب کرد و پس از آن گلهای امید نورافکن با ۲۳،۱ و زهرا قنبری با ۱۱ درصد دوم و سوم شدند.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار