تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۱۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون انرژی مجلس:
سهم 3 درصد خوزستان از نفت به قوت خود باقی است
سهم سه درصد خوزستان از محل فروش نفت به قوت خود باقی است و علاوه بر آن هزار میلیارد تومان به بودجه خوزستان افزوده می شود
 رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:سهم سه درصد خوزستان از محل فروش نفت به قوت خود باقی است و علاوه بر آن هزار میلیارد تومان به بودجه خوزستان افزوده می شود.

فریدون حسنوند عصر شنبه در جشن بهار در محل ورزشگاه شهید سروندی اندیمشک افزود:تصویب اشتغال و به کارگیری نیروهای بومی خوزستان در طرح های عمرانی و اختصاص یکصد میلیون دلار برای توسعه زیر ساخت های این استان در زمینه مقابله با ریز گردها از جمله پیگیری های کمیسیون انرژی و نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در توسعه ایران اسلامی افزود: اقتصاد مقاومتی، پشتوانه شکوفایی اقتصادی و توسعه کشور در عرصه های مختلف داخلی است و موجب عزت و سربلندی ایران اسلامی در عرصه بین المللی است.

حسنوند اظهار کرد: نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نشان دهنده اهمیت این امور برای مقام معظم رهبری است که باید مسوولان با همت و تلاش برای تحقق این امر گام بردارند.

وی اظهار کرد:اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست بلکه با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها باید ضمن خودکفایی ملی به تولید و اشتغال دست یافت.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش و برنامه ریزی جدی برای برون رفت شهرستان اندیمشک از وضعیت کنونی ،اولویت نخست این شهرستان را اشتغال دانست و گفت:چهار نیروگاه با همکاری وزارت رفاه ، ستاد اجرایی فرمان امام ( ره) ، بخش خصوصی و وزارت نیرو در اندیمشک ساخته می شود که یکی از این نیروگاه ها اخیرا کلنگ زنی شد ضمن اینکه ساخت نیروگاه دوم دز در شورای اقتصاد تصویب و فاینانس آن بزودی اختصاص می یابد.

وی گفت:مجوز پتروشیمی اندیمشک و خوراک آن که به شهر دیگری داده شده بود با پیگیری صورت گرفته به اندیمشک بازگشت و پایگاه شفیع خوانی برای اجرای آن اختصاص یافت.

وی اضافه کرد:بندر خشک به عنوان یکی از مهم ترین طرح های عمرانی اندیمشک با امکان جابجایی 50 میلیون تن بار از جنوب به سایر مناطق با همکاری وزارت راه و راه آهن در اندیمشک اجار می شود و 300 هکتار زمین در مجاورت سد کرخه برای آن اختصاص یافته و طرح مطالعاتی آن خردادماه آغاز می شود.

حسنون گفت:روند اجرایی سد بالارود که متوقف شده بود با پیگیری 200 میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافت که با احداث این سد 12 هزار هکتار از زمین های کشاورزی اندیمشک از دیم به آبی تبدیل می شوند.

وی با قدردانی از تلاش اعضای شورای تامین و فرماندار اندیمشک بیان کرد:پادگان امام رضا (ع) در اندیمشک به طور غیر قانونی واگذار شده بود که با پیگیری و مساعدت دستگاه قضایی باز پس گرفته شد و بزودی عملیات اجرای بزرگترین شهرک کشاورزی خاورمیانه با حضور معاون وزیر در این منطقه آغاز می شود.

حسنوند گفت: شهرستان اندیمشک نیازمند نشاط است و در این راستا تکمیل طرح های گردشگری الوار گرمسیری و پارک فدک و مجموعه قلعه مختار و دیگر مناطق گردشگری شهرستان مورد توجه قرار گرفته است ضمن اینکه 100 طرح برای توسعه و آبادانی اندیمشک تا سال 97 اجرا می شود.

در این همایش سیف الدین آشتیانی به اجرای موسیقی محلی پرداخت ضمن اینکه حامد زمانی خواننده جوان کشور نیز چند قطعه موسیقی پاپ اجرا کرد.

اجرای نورافشانی از دیگر برنامه های این گردهمایی بزرگ بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار