تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۴۲۴۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اهواز در مجلس:
مشکل خوزستان با نوشتن صورت‌جلسه حل نمی‌شود
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل خوزستان با نوشتن صورت‌جلسه حل نمی‌شود گفت: راه‌حل این مساله و مشکل در استان خوزستان میسر نیست و نیازمند یک نگاه ملی است
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل خوزستان با نوشتن صورت‌جلسه حل نمی‌شود گفت: راه‌حل این مساله و مشکل در استان خوزستان میسر نیست و نیازمند یک نگاه ملی است.

همایون یوسفی در گفت‌و‌گوی تلویزیونی با تقدیر و تشکر از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد معضلات و مشکلات موجود در استان خوزستان اظهار کرد: این بیانات وظیفه همه ما را در قبال خدمت به مردم سنگین‌تر می‌کند.

وی با تشکر از صبر و حوصله مردم خوزستان و بیان اینکه با همت دولت مردم و مجلس مشکلات حل خواهد شد افزود: چهار سال گذشته کانون‌های ریزگردها در داخل و خارج کشور شناسایی شدند، بیشترین مشکل به کانون‌های داخلی ریزگردها تعلق دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه۳۵۰ هزار هکتار از منشاهای کانون ریزگردها شناسایی شد تصریح کرد: در چهار سال گذشته میزان اعتباری که برای کنترل این پدیده داده شد برای ۵۰ هزار هکتار بود ولی متاسفانه این اعتبارات برای 3 هزار و 500 هکتار پوشش صورت گرفت.

یوسفی با اشاره به اینکه سرعت تشکیل بیابان‌ها نسبت به کار صورت گرفته در خوزستان بالاتر است گفت: اعتبارات برای انجام اقدامات پیش‌بینی شده در این استان کم است.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ سال مشکل گرد و خاک در استان خوزستان وجود دارد عنوان کرد: دولت‌های گذشته تاکنون جلسات مختلفی انجام دادند ولی نتایج به حدی که باعث کنترل گرد و خاک شود نرسیده و از این‌رو هفته پیش نیز جلسه بحران این در رابطه با این امر در اهواز تشکیل شد.

وی با ابراز نگرانی از اینکه وضع موجود پایدار نیست خاطرنشان کرد: خاک در هفته‌های آینده و ماه‌های آینده نیز باز هم به استان خوزستان وارد خواهد شد و از این رو نگرانی دیگری که در این رابطه وجود دارد مشکلات زیرساختی آب و برق در استان است.

یوسفی با بیان اینکه ما نگران فصول گرم سال در استان خوزستان و قطعی برق در آن هستیم ادامه داد: جلسه ستاد بحران کشور در تهران برگزار شد و در این رابطه برای استان خوزستان بر تامین آب کنترل کانون ریزگردها و تامین بودجه تاکید شد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل گرد و غبار در استان خوزستان با تشکیل جلسه در دولت و صورت جلسه‌ها حل نمی‌شود اضافه کرد: راه‌حل این مساله و مشکل در استان خوزستان میسر نیست و نیازمند یک نگاه ملی است.

یوسفی با اشاره به اینکه طرحی همانند دریاچه ارومیه برای کنترل گرد خاک در استان خوزستان به تصویب دولت برسد و این مساله برای همیشه در خوزستان و بسیاری از مناطق کشور ریشه‌کن شود افزود: خوزستان سد اول دفاع، امنیت و اقتصاد کشور است و اگر فکری نکنیم مشکلات این استان به سایر نقاط کشور سرایت خواهد کرد آنها را نیز درگیر خود می‌کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار