تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۴۲۴۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون انرژی مجلس:
انتقال آب یک دغدغه برای انتشار ریزگردهاست
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال آب همچنان یک دغدغه برای انتشار ریزگردها است گفت: شرایط در خوزستان به صورت موقتی عادی شد و اقدامات پیش‌بینی شده در حد یک مصوبه است.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال آب همچنان یک دغدغه برای انتشار ریزگردها است گفت: شرایط در خوزستان به صورت موقتی عادی شد و اقدامات پیش‌بینی شده در حد یک مصوبه است.

فریدون حسنوند در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: مجلس به کمیسیون انرژی مأموریت داد تا برای بررسی وضعیت موجود در خوزستان وارد این استان شود.

وی با بیان اینکه با حضور چند تن از وزیران کشور مسؤولان استانی و نمایندگان مجلس در استانداری خوزستان یک جلسه برای بررسی و حل معضل موجود تشکیل شد افزود: پنجشنبه این هفته قرار است اعضای کمیسیون انرژی و مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران کشوری به این استان سفر کرده و در کنار بازدید بررسی‌های لازم برای رفع کامل مشکلات صورت دهند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر چند که این شرایط در استان به صورت موقتی عادی شد نمی‌تواند مانع از حضور دوباره ریزگردها باشد و قطعا دوباره خوزستان با مشکل ریزگردها مواجه خواهد شد.

حسنوند با بیان اینکه یک کمیته از کشور به استان خوزستان اعزام شد تصریح کرد: این کمیته هم‌اکنون در این استان در حال بررسی و پیگیری مشکلات موجود برای رفع است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اقدامات پیش‌بینی شده برای استان خوزستان فعلا در حد یک مصوبه است و به مرحله اجرایی نرسیده است گفت: با توجه به مشکلات قطعی برقی که در استان خوزستان به وجود آمد باید مقرره ها در طول سال ۴ بار شست‌و‌شو می‌شد ولی متاسفانه این امر در استان خوزستان صورت نگرفته است.

حسنوند با بیان اینکه اگر شست‌و‌شو مغره‌ها در استان صورت می‌گرفت قطعاً این میزان خاموشی و قطع برق در سطح استان و شهر اهواز وجود نداشت خاطرنشان کرد: در مشکلات اخیر توجه به موضوع پدافند غیرعامل صورت نگرفت؛ چون مرکز استان با قطعی آب روبه‌رو بود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه قطعی برق باعث قطعی آب می‌شود و ژنراتور پیش‌بینی نشده بود؛ با اقدامات صورت گرفته 100 میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شد تا در هنگام قطعی برق مشکل قطعی آب وجود نداشته باشد.

حسنوند با تاکید بر اینکه باید یک ستاد اجرایی در استان خوزستان مستقر شود و اعتبارات و اختیارات لازم برای رفع مشکلات این استان به آن داده شود افزود: با توجه به مشکلات موجود در خوزستان با کوچک‌ترین اتفاق دوباره این وضعیت در آن به وجود خواهد آمد و نگرانی‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مقابله با ریزگردها ۱۰۰ میلیون دلار بودجه سال آینده جهت استان خوزستان و دیگر استان‌ها مصوب باشد عنوان کرد: سه درصد از پیمان‌های نفتی برای حل معضلات محیط‌زیستی استان‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به مساله انتقال آب بیان کرد: انتقال آب همچنان یک دغدغه برای انتشار ریزگردها است، حق‌آبه تالاب‌ها، نهال‌کاری و عدم انتقال آب‌های سطحی می‌توانند باعث کاهش ریزگردها شود و این مساله باید پیگیری شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار