تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۴۲۴۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر کشاورزی مجریان طرح مقابله با ریزگردهای خوزستان را منصوب کرد
وزیر جهاد کشاورزی طی احکامی مجریان طرح مقابله با ریزگردهای استان خوزستان را منصوب کرد
وزیر جهاد کشاورزی طی احکامی مجریان طرح مقابله با ریزگردهای استان خوزستان را منصوب کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در احکام جداگانه‌ای، عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی را به عنوان "نماینده خود و مسئول هماهنگی و نظارت بر اجرای پروژه‌های خوزستان"، یدالله شمایلی مدیرعامل موسسه جهاد نصر را به عنوان "مجری طرح تامین آب عرصه‌های بحرانی ریزگردها" و احمد مطیعی را به عنوان "مجری طرح جامع پوشش بیولوژیک کانون‌های بحرانی خوزستان" منصوب کرد.

موضوع ریزگردها باعث مشکلاتی برای مردم خوزستان شده و از چند سال گذشته تاکنون مردم استان با آن و مشکلات ناشی از آن درگیر هستند. بروز ریزگردها و انباشته شدن ریزگردها و خسارت به شبکه برق خوزستان در هفته اخیر باعث قطعی برق و آب، تلفن، اینترنت و تعطیلی ادارات و مدارس و اختلال در انجام امور روزانه مردم اهواز و چندین شهر خوزستان شد. پس از این اتفاق از سوی رئیس جمهوری و هیات دولت به محمود حجتی (وزیر کشاورزی) ماموریت داده شد که شخصا طرح مقابله با معضل ریزگردها (کانون‌های داخلی) در استان خوزستان را پیگیری کند.

وزیر کشاورزی در ابتدای کار مقابله با ریزگردها اعلام کرد که این طرح (طرح مورد نظر وزارت کشاورزی) شامل دو بخش آبي و خاكي و بيولوژيكي مي‌شود كه متوليان اجراي اين بخش‌ها به ترتيب موسسه جهاد نصر و سازمان جنگلداري و مراتع كشور هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار