تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۴۲۳۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیشخوان مطبوعات؛
از مردمان ایستاده در غبار تا وحشت از سوال
روزنامه‌های یکم اسفند از حال بد مردم و هوای غبارآلود خوزستان قلم زدند و به موضوع مجازات طرح سوال از مسئولین پرداختند.
 روزنامه های نخستین روز از آخرین ماه سال با جلسه فوق العاده مدیریت بحران درباره استان خوزستان به دکه ها آمدند.

روزنامه جام جم با تیتر "طرح‌های غیرکارشناسی، متهم ریزگردهای خوزستان" و انتشار تصویری از وضعیت مردم در خوزستان نوشت: درحالی که پس از چند روز هوای خوب، ریزگردها بار دیگر از دیروز هوای خوزستان را بشدت آلوده کرد و با وجود عذرخواهی استاندار و تشکیل جلسات اضطراری با نتایج اعلام نشده در تهران، مردم خوزستان خواستار پیگیری جدی و عملی و مداوم برای حل مشکل هستند.

روزنامه اطلاعات با تیتر "دولت تا رفع کامل مشکلات همراه مردم خوزستان است" درباره این جلسه نوشت: در پی برگزاری جلسه فوق العاده مدیریت بحران درباره استان خوزستان، معاون اول رئیس جمهوری، وزیر کشور و استاندار خوزستان گزارشی در این زمینه به رئیس جمهوری ارائه دادند.

روزنامه جمهوری اسلامی تیتر "بسیج همه امکانات کشور برای حل مسائل خوزستان" را زد و به نقل از رئیس جمهور آورد: پدیده ریزگردها اگرچه اقدامات گسترده فراسرزمینی می‌طلبد و برای مقابله با آن باید از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی و اقدام می‌شد، لیکن نباید با از کار افتادن شبکه توزیع برق، موجب قطع مکرر و طولانی برق در اهواز و به دنبال آن،‌ اختلال در آبرسانی و دسترسی‌های ارتباطاتی مردم می‌شد.

روزنامه ابتکار نیز با تیتر "ریزگردهای خوزستان یک مسئله بین المللی است" اشاره ای به صحبت های رییس سازمان حفاظت محیط زیست داشت که از طرح های مشترک با دولت عراق برای مهار ریزگردها خبر داده است.

سفر وزیر امور خارجه برای شرکت در چهل و سومین اجلاس امنیتی مونیخ نیز در پیشخوان مطبوعات امروز بود.

روزنامه جوان در گزارشی با تیتر "جهان وارد مرحله پسا غربی شده است"  به صحبت های محمد جواد ظریف در مونیخ پرداخت و از قول وی نوشت: معتقد هستیم جهان وارد مرحله پساغربی شده یعنی دیگر همه تحولات جهان در غرب و توسط غرب رقم نمی‌خورد.

طرح دوفوریتی برخی نمایندگان مجلس برای بازداشت سؤال‌کنندگان از مسئولین سر و صدای زیادی میان اصحاب قلم به پا کرد.

روزنامه کیهان در صفحه نخست خود با تیتر "وحشت از سؤال مردم ننگ پاک‌نشدنی از کارنامه فراکسیون امید" مصاحبه ای از محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس منتشر کرد و آورد: ظاهراً دوستان فراموش کرده‌اند که 38 سال از دوران خفقان سیاسی و سرکوب اندیشه‌ها گذشته است، تقارن ارائه این طرح با حماسه پرشکوه 22 بهمن ماه امسال که شاهد موج خروشان حرکت مردمی در حمایت از انقلاب اسلامی بودیم حکایت از عدم درک درست آقایان از افکار عمومی دارد.

سرکشی به حساب و کتاب های دولتی کلید خورد.

روزنامه اعتماد با تیتر "آغاز کنترل حساب‌های دولتی" به نقل از معاون اقتصادی بانک مرکزی از  انتظام‌بخشی به حساب‌های دولتی خبر داد و نوشت: جمع حساب‌های دستگاه‌های دولتی 220 هزار حساب است که از این تعداد تاکنون 70 هزار حساب دستگاه‌های دولتی به سامانه نسیم بانک مرکزی انتقال پیدا کرده تا حساب‌های پراکنده در یک سامانه قابل رسیدگی باشد.

پای استیضاح امروز هم به پیشخوان مطبوعات باز شد.

روزنامه وطن امروز در گزارشی با تیتر "بیراه" به کارنامه ‌وزیر راه و شهرسازی پرداخت که امروز در مجلس شورای اسلامی استیضاح می‌شود.

وطن امروز نوشت: خانواده 40 قربانی حادثه برخورد 2 قطار در سمنان بیش از هر کس دیگر منتظر سوت آغاز استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی در مجلس هستند و می‌خواهند بشنوند وزیر چه توضیحی درباره بی‌کفایتی مدیریتی و علل به وقوع پیوستن فاجعه هفت‌خوان دارد./صدا و سیما
:
:
:
آخرین اخبار