تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۴۱۲۹۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نیرو: بر طرف کردن ریزگردهانیازمند یک عزم بین المللی است
آلودگی هوا راه حل فوری ندارد و ریزگردهای کنونی عمدتا منشا خارجی دارند و بر طرف کردن آن ها نیازمند یک عزم بین المللی است.
  حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو با اشاره به اقدامات وزارت نیرو در مساله خسارت ناشی از ریزگردهای خوزستان در روزهای اخیر، اظهار داشت: متاسفانه چند سالی است که پدیده ریزگردها دامن نواحی جنوب غربی و غرب کشور را گرفته و در روزهای اخیر میزان آنها به بالاترین حد خود در سال های اخیر یعنی حدود ۱۰ هزار میکروگرم در مترمکعب رسید.

وی افزود: همراه شدن این ریزگرد با رطوبت ناشی از مه غلیظ پس از آن باعث شد تا در پست های ۴۰۰، ۲۲۰ و ۱۲۰ کیلوولت شهرستان اتصال صورت گرفته و در برخی از نواحی برای چند ساعت شاهد قطعی برق باشیم.

وی تصریح کرد: اما با پیگیری های مستمر همکاران در استان و همکاری سایر نهادها از جمله آتش نشانی بلافاصله عملیات شستشوی تجهیزات شروع و خوشبختانه مشکل برطرف شد.

چیت چیان تاکید کرد: آلودگی هوا راه حل فوری ندارد و ریزگردهای کنونی عمدتا منشا خارجی دارند و بر طرف کردن آن ها نیازمند یک عزم بین المللی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دو سال گذشته با رهاسازی آب به درون تالاب هورالعظیم بخشی از مناطقی که منشا ریزگردها از نظر داخلی بود، بر طرف شده است و امیدواریم با پیگیری های بیشتر با نهادهای بین المللی بتوان بر این مشکل فائق آمد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه خشکسالی هایی که در ۱۷ سال گذشته اتفاق افتاده برای رطوبت خاک در کشور بسیار مخرب بوده، اظهار داشت: با اینکه در ۱۷ سال گذشته خشکسالی های مکرر دامنگیر کشور بوده، اما تجربه تاریخی نشان داده که مردم قادرند با اصلاح الگوهای مصرف و شیوه های آبیاری خود با شرایط پیش آمده به بهترین نحو وفق دهند.

وی با اشاره به اقدامات پیش بینی شده برای فائق امدن بر بحران آب در کشور، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه به مدیریت مصرف آب توجه ویژه ای شده است و هدف گذاری این است که تا پایان برنامه حدود ۱۱ میلیارد مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی شود.

همچنین وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه آبرسانی به روستاها، گفت: در حال حاضر، حدود ۷۳ درصد از کل روستاهای کشور تحت پوشش شبکه های مطمئن آب هستند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۲، زمانی که دولت یازدهم روی کار آمد هیچ ردیف ملی برای آبرسانی به روستاها وجود نداشت و برای ۶۵۰۰ روستای کشور به صورت تانکر آبرسانی می شد.

وی تاکید کرد: اما با پیگیری های مکرر در دولت یازدهم سال ۹۳ و ۹۴ اعتبارات خوبی برای این امر بویژه در صندوق توسعه ملی اخذ شد.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از ۵۲۰۰ روستا به آب آشامیدنی مطمئن دسترسی پیدا کرده اند و تنها در همین ایام دهه فجر پروژه آبرسانی به ۵۲۵ روستا افتتاح می شود، و آبرسانی به ۱۳۷۵ روستای دیگر کلنگ زنی می شود.

چیت چیان با اشاره به طرح های آبرسانی شهری نیز گفت: ۲۱ طرح آبرسانی شهری که برای اجرای آنها نیاز به حفر بیش از ۲۷.۵ کیلومتر تونل بوده، انجام شده است.

وی افزود: همچنین برای اجرای این طرح ها حدود ۴۵۷ کیلومتر لوله گذاری شده است.  

وی تاکید کرد: در سفر اخیر بنده به استان لرستان طرح بزرگ آبرسانی از رودخانه "کاکا رضا" به خرم آباد انجام شد که با اجرای این طرح آب بیش از یک سوم جمعیت این شهر تامین شد.

وی خاطرنشان کرد: نصب آب‌شیرین کن هرمزگان نیز در روزهای گذشته از طرح های بسیار خوبی بود که در یک سال اخیر انجام شد که هدف از آن شیرین سازی ۵۰۰ هزار مترمکعب آب دریا و انتقال آن به شهرهای یزد و کرمان جهت مصارف شرب و صنعتی است.  

وزیر نیرو با حضور در برنامه "اقتصاد ایران" در شبکه پنج سیمابا اشاره به طرح های بزرگ افتتاح شده در زمینه برق نیز اظهار داشت: از ابتدای دولت یازدهم بیش از ۱۱ هزار مگاوات برق وارد مدار شده و ۱۵۰۰۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید نیز در حال احداث است.  

وی اضافه کرد: در روزهای پیش رو بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت ۱۴مگاوات در همدان به بهره برداری می رسد.

چیت چیان با اشاره به مهمترین اقدام خود در زمان وزارت در حوزه آب و برق گفت: احصا آب قابل برنامه ریزی کشور و تعیین سهم هر کدام از بخش های مختلف کشور از اقدامات بسیار مهم بنده در حوزه آب بوده است.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در این دوره سهم ویژه ای برای حفظ محیط زیست و رودخانه و تلاب های کشور به میزان ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب در نظر گرفته شد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در حوزه برق نیز مهمترین اقدام بنده کاهش تلفات شبکه توزیع برق از ۱۵ درصد به ۱۱ درصد و همچنین مدیریت بار ۳ هزار مگاواتی مصرف برق در تابستان سال جاری با همکاری صنایع و کشاورزی بوده است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
3
شما برا همین کانونای داخلیش یه فکری کنید. اون که دیگه بین المللی نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
2
بیشترش داخلیه.ما اینجا زندگی میکنیم میدونیم چه خبره
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
2
آیاتوی امارات وکویت هم به این صورت است
شهروند اهوازی
|
-
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
3
وزیر نیرو گفته اند" آلودگی هوا راه حل فوری ندارد" لطفاً از ایشان سوال کنید منظور از فوری چه مدت است؟ فراموش نکنیم این مسئله چند سال است گریبان مردم خوزستان را گرفته و بنا به گفته معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست:اعتراف می‌کنم در اهواز از سال ۹۲ شرایط هوا بدتر شده است. خوز نیوز۱۲ بهمن 1395
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
3
چرا نمایندگان خوزستان به ایشان تذکر نمی دهند ؟ ریزگردها 80درصدش منابع داخلی است ، منابع داخلی رو حل کنید ، بین المللی پیش کش ،
آیا نمایندگان هم نمیدانن ؟
یکی حرفی بزنه ، چرا مردم را نادان فرض میکنید
این توهین به شعور مردم خوزستان و اهوازه است
هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
3
سسلام

جناب چیت چیان

مگر در جلسه با کارشناسان ادارت مرتبط به شما نشان داده نشد که این گردوخاک منشا داخلی و از بین اهواز و ماهشهر بوجود آمده است؟؟؟؟؟؟

در خصوص ابگیری هورالعظیم مگر سایت مشرق نیوز نامه مصوب را نشان نداد که مقرر شد از فاضلاب توسعه نیشکر به هورالعظیم ریخته شود؟؟؟؟

تا کی میخواهید به دروغگویی ادامه دهید؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
1
بر طرف کردن ریزگردها فقط همت مردم خوزستان رو میخواد ، شکایت به دادگستری و بستن تونل کوهرنک 1 و 2 و گلاب 1 که دارن 1میلیارد متر مکعب آب تالاب و حور رو میبرن ، مشکل ریز گردها حل میشه ،
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
1
جناب وزیر اصفهانی ، لطفا تونل های آب انتقال کارون به اصفهان رو 1سال ببندید ، متوجه میشید عزم بین المللی نیاز نداره ، اگر فامیلها اجازه بده ، پسر عمه جان هم سلام میرسونه ، میگه نکنی کاکا
:
:
:
آخرین اخبار