تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۴۰۱۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگیری عامل حمله شب سال نو استانبول +عکس
با وجود انتشار گسترده تصویر او در رسانه ها و شبکه های اجتماعی ترکیه ، این فرد تواسته بود بیش از دو هفته به عنوان یک مجرم فراری زندگی کند. برخی گزارش ها حاکی بود او به سوریه گریخته است
پلیس استانبول در عملیاتی شبانه، عامل ازبک تبار حمله شب سال نو به کلوب شبانه "رینا" در محله "اورتاکوی" استانبول را دستگیر کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه پلیس استانبول دوشنبه شب "ابو حامد خراسانی" مظنون 34 ساله ازبک تبار عامل حمله به کلوب رینا را به همراه 4 تن دیگر در خانه ای در استانبول دستگیر کرده است.

پلیس ترکیه بیش از دو هفته در جستجوی مظنون حمله به کلوب رینا بود و با وجود انتشار گسترده تصویر او در رسانه ها و شبکه های اجتماعی ترکیه ، این فرد تواسته بود بیش از دو هفته به عنوان یک مجرم فراری زندگی کند. برخی گزارش ها حاکی بود او به همراه پسر خردسالش به سوریه گریخته است.

دستگیری عامل حمله شب سال نو استانبول

دستگیری عامل حمله شب سال نو استانبول

پیشتر گفته می شد پس از حمله به کلوب رینا مظنون اصلی به خانه خود در محله زیتون بورنو استانبول رفته و به همراه پسرخردسالش متواری شده است. همسر این فرد در دو هفته گذشته در بازداشت پلیس بود.

به گزارش آناتولی مظنون اصلی به همراه چهار فرد دیگر از جمله یک شهروند قرقیز تبار و سه زن دیگر طی عملیاتی در محله " اسن یورت" استانبول دستگیرشده است. پلیس به هویت کامل دستگیر شدگان اشاره ای نکرده است.

دستگیری "عبدالقدیر ماشاریپف" مظنون اصلی حمله به کلوب رینا

دستگیری عامل حمله شب سال نو استانبول

گروه داعش دو روز پس از حمله با تمجید از عامل حمله به کلوب شبانه رینا، او را " ابو محمد خراسانی " یکی از اعضای خود خوانده و اعلام کرده بود این حمله به تلافی حملات نیروهای نظامی ترکیه به مواضع داعش در سوریه صورت گرفته است.

روزنامه صباح ترکیه اما دیروز در گزارشی نوشته بود پلیس 5 روز پس از حمله به کلوب رینا در خانه ای در استانبول مبلغ 150 هزار دلار وجه نقد کشف کرده که قرار بوده به عنوان دستمزد به عامل حمله کلوب رینا پرداخت شود. بر اساس این گزارش ، فرد عامل حمله، با انگیزه های مالی دست به این اقدام زده بود.

گفتنی است در جریان حمله شب سال نو به کلوب رینا در محله اورتاکوی استانبول 39 نفر کشته و 69 نفر دیگر زخمی شدند. بسیاری از قربانیان از اتباع کشورهای خارجی و گردشگران بودند.

این حمله سبب شد انتقادات از شرایط امنیتی موجود در ترکیه بالا بگیرد و منتقدان حکومت و حزب حاکم ترکیه از حمله راحت یک تروریست در قلب استانبول و متواری شدن او و ناتوانی نیروهای امنیتی در دستگیری او انتقاد کنند.

آمارهای وزارت گردشگری ترکیه حاکی است در نتیجه افزایش حملات تروریستی به این کشور در یک سال گذشته ورود گردشگران خارجی به نحو محسوسی کاهش یافته و تنها در شهر استانبول مقایسه ورود گردشگران خارجی در سال 2016 با یک سال پیش از آن حاکی از کاهش 26 درصدی است.


عملیات شبانه دستگیری مظنون حمله به کلوب رینا در محله اسن یورت استانبول

دستگیری عامل حمله شب سال نو استانبول

دستگیری عامل حمله شب سال نو استانبول
:
:
:
آخرین اخبار