تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۱۳۵۲۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با هدف کمک به کودکان کار و بی سرپرست؛
کتاب «از کودک کار تا استاندار» در آبادان به فروش رسید
طی آئین گلریزان، کتاب «از کودک کار تا استاندار» زندگینامه و خاطرات عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان با هدف کمک به کودکان کار و بی سرپرست در محل تالار مهر آبادان به فروش رسید
طی آئین گلریزان، کتاب «از کودک کار تا استاندار» زندگینامه و خاطرات عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان با هدف کمک به کودکان کار و بی سرپرست در محل تالار مهر آبادان به فروش رسید.

کتاب «از کودک کار تا استاندار» در آبادان به فروش رسید

مسئول اجرایی ستاد برگزاری گل ریزان عصر امروز سه شنبه در این آئین اظهار کرد: این برنامه به پیشنهاد آقای مقتدایی و با هدف صرف عواید حاصل از فروش این کتاب برای کودکان کار و بی سرپرست برگزار شد.

حسین مرتضی زاده با اشاره به اینکه از اقشار مختلف برای حضور در این گلریزان دعوت کرده ایم، افزود: افراد زیادی برای خرید این کتاب تحت عنوان گلریزان اعلام آمادگی کرده اند و پیش بینی می شود که استقبال خوبی از این برنامه صورت گیرد، امید می رود که از این طریق بتوانیم مبلغ خوبی را جمع آوری کنیم.

برای نوشتن احساس دین می کردم

در ادامه این آئین نیز نویسنده کتاب «از کودک کار تا استاندار» گفت: اصل نوشتن این کتاب بدان دلیل بود که بزرگان استان، آن کسانی که سابقه ای در مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی داشتند به طور معمول چیزی درج نکردند و یا کمتر درج کردند تا بتواند برای آیندگان، گذشته را ترسیم کند.

عبدالحسن مقتدایی افزود: پیش از آمدن به این آئین در سطح شهر می چرخیدم، منطقه تانک فارم را دیدم که یک دست صاف شده و تمام مخازن آن جمع آوری شده، شاید متر به متر آن محل برای بنده و امثال من و کسانی که در جنگ بودند هم وجودشان، هم انفجار و سوختنشان در زمان جنگ به عنوان یک خاطره است که بیننده فعلی هیچ تصویری از آن ندارد.

وی با اشاره به ایثارگریهای مردم آبادان و خرمشهر و به طور کل استان خوزستان در دوران هشت ساله دفاع مقدس از یک سو و سابقه فرهنگی، اجتماعی و توسعه ای شهر آبادان از سوی دیگر اظهار کرد: نوشتن این کتاب اگر چه زحمت داشت و گهگاهی نیز در نوشتن آن کاهلی صورت گرفت اما به هر حال عزم خود را برای نوشتن این کتاب  تنبلی می انجامید اما تصمیم گرفتیم که نوشتن این کتاب را به سرانجام برسانیم و بتوانیم بچه های دهه های ۲۰، ۳۰ و ۴۰ در آبادان را که از خانواد های پر جمعیت با اداره سخت به لحاظ رفاهی بود را به آیندگان بشناسانیم، کودکانی که سختی انجام کار را به جان می خریدند و همین سبب سازندگی شخصیت شان در بخشهای مختلف اعم از فرهنگ، هنر و ورزش می شد.

وی تصریح کرد: آنچه را هم که در دوران دفاع مقدس از شهری مثل آبادان انتظار می رفت سعی کردم تا در حد خود و آن چیزی که در ذهن مانده بود را به مدت دو سال و نیم را به رشته تحریر درآورم.

استاندار سابق خوزستان با بیان اینکه سعی شده تا این کتاب به عنوان موضوعی که می تواند پایه و مرجع باشد گردآوری، تدوین و به رشته تحریر درآید، گفت: بسیاری از اسامی و مکانهایی که در این کتاب نام برده شده و یا اقداماتی که به آنها اشاره شده، قابل نقد از سوی افراد مختلف است و این بسیار مهم و حائز اهمیت است، بسیاری از افراد شاهد آنچه که در قالب کتاب به تحریر درآمده بوده اند لذا می توانند تحلیل کنند.

مقتدایی افزود: عوامل متعددی سبب شد تا من احساس دین کنم و این کتاب را بنویسم، به طور تعمدی و هدفمند نیز نام کتاب را انتخاب کردم تا امیدی برای آیندگان باشد، همیشه کودکانی هستند که در اتفاقاتی که پیش می آید به لحاظ روحی، اجتماعی و ساختار خانواده صدماتی می بینند.

وی ابراز امیدواری کرد تا از برکت وجود کسانی که در چنین مناسبتهایی شرکت می کنند بتوان گوشه ای از مشکلات بچه های بی سرپرست و یا فرزندان کار را حل کرد و این نوع از کارها را تکرار کرد.

مقتدایی بیان کرد: جمعه هفته جاری (چهاردهم آبان ماه) برنامه ای مشابه در شیراز خواهیم داشت ضمن آنکه آبان ماه نیز به دعوت دوستان خوبمان در استان هرمزگان برنامه گلریزانی را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: انتظار می رود که دوستان از این برنامه استقبال کنند تا بتوانیم کمک خوبی را برای کودکان جمع آوری کنیم، تاکنون درخواست شهر آبادان ۴۰۰ جلد از این کتاب بوده است که البته قیمت پشت جلد آن مد نظر نیست و افراد خیر به بهانه خرید کتاب در اصل به کودکان کار و بی سرپرست کمک می کنند و مبالغ قابل ارائه از سوی آنها متفاوت است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار