تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۳۵۱۹۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اول رييس جمهور:
توسعه خوزستان با توسعه صنايع پايين‌دستي و سرمايه‌گذاري بخش‌خصوصي ميسر است
آنچه مي‌تواند به توسعه استان خوزستان كمك كند حضور بخش خصوصي است چرا كه احداث كارخانجات بزرگ توسط دولت در اين استان راهگشا نيست بلكه بايد با حمايت از بخش خصوصي، صنايع پايين دستي در استان خوزستان فعال شوند تا شاهد حل مشكل بيكاري و توسعه اين منطقه باشيم
جلسه ديدار مجمع نمايندگان استان خوزستان با معاون اول رييس جمهور عصر دو‌شنبه، 10 آبان‌ماه برگزار شد.

 اسحاق جهانگيري در اين جلسه استان خوزستان را دژي مستحكم و تسخير ناپذير براي كشور توصيف كرد و گفت: دشمنان به غلط روي استان خوزستان سرمايه‌گذاري مي‌كنند و تصور مي‌كنند كه قادر هستند جمهوري اسلامي ايران را به چالش بكشند.

توسعه خوزستان با توسعه صنايع پايين‌دستي و سرمايه‌گذاري بخش‌خصوصي ميسر است

وي افزود: استان خوزستان در مقاطع مختلف همچون دوران دفاع مقدس، همواره نقش تاريخي خود را به خوبي در كشور ايفا كرده و در مسائل اخير منطقه و برقراري امنيت و ثبات در كشور نيز به رغم توطئه‌هاي دشمنان نقش استان خوزستان پررنگ‌تر از ساير استان هاي كشور بوده است.

معاون اول رييس جمهور با بيان اين‌كه مسائل و كاركرد استان خوزستان مسائل و كاركردي ملي است، عنوان‌کرد: برخي استان‌هاي كشور نظير خوزستان از اهميت ويژه‌اي در سطح ملي برخوردار هستند و مشكلات و پيشرفت در اين استان‌ها داراي اثرات ملي مثبت و منفي در كل كشور است.

وي با اشاره به ظرفيت‌ها و امتيازات فراوان استان خوزستان گفت: خوزستان مي‌تواند به يكي از استان‌هاي توسعه يافته كشور تبديل شود چرا كه همه ظرفيت‌ها و منابع مورد نياز در اين استان فراهم است.

جهانگيري يكي از دلايل عدم توسعه يافتگي و مشكلات استان خوزستان را آثار مخرب جنگ ارزيابي كرد و گفت: آنچه مي‌تواند به توسعه استان خوزستان كمك كند حضور بخش خصوصي است چرا كه احداث كارخانجات بزرگ توسط دولت در اين استان راهگشا نيست بلكه بايد با حمايت از بخش خصوصي، صنايع پايين دستي در استان خوزستان فعال شوند تا شاهد حل مشكل بيكاري و توسعه اين منطقه باشيم.

معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به طرح زيركشت بردن 500 هزار هكتار از اراضي استان خوزستان، تصريح كرد: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان خوزستان كه حدود 20 سال پيش انجام شد، اين طرح به تصويب رسيد اما متاسفانه توجه چنداني از سوي دولت هاي وقت براي اجراي اين برنامه صورت نگرفت اما دولت تدبير و اميد اين موضوع را به طور ويژه در دستور كار خود قرار داد و با دريافت مجوز از سوي مقام معظم رهبري،‌ 1.5 ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي برداشت كرد و به اجراي اين طرح اختصاص داد. البته براي اجراي اين طرح هنوز كمبود اعتبار وجود دارد اما دولت نسبت به اجراي آن مصمم است و كمبودها را جبران خواهد كرد.

در اين جلسه كه معاون رييس جمهور در امور مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشت، استاندار خوزستان گزارشي از وضعيت استان در بخش‌هاي مختلف ارائه كرد و به تشريح مشكلات و چالش‌هاي اصلي استان پرداخت.

نمايندگان مردم استان خوزستان در مجلس شوراي اسلامي نيز هر كدام در سخناني به ارائه گزارش از وضعيت حوزه انتخابيه خود پرداختند و مشكل آب شرب، فاضلاب، بيكاري و مسائل زيست محيطي را از مهمترين چالش‌ها و تنگناهاي استان خوزستان عنوان كردند.

نمايندگان مردم استان خوزستان در خانه ملت همچنين با بيان اين‌كه وظيفه خود مي دانيم كه دولت را حمايت كنيم، خاطرنشان كردند: دولت در ميدان عمل براي رفع مشكلات كشور، حضور دارد و مجلس شوراي اسلامي نيز تلاش خواهد كرد موانع را از پيش روي دولت بردارد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
آقای جهانگیری عزیز دشمنان هیچ غلطی نمیتوانن بکنن ، این دوستانن که با بی مهری و دزدی بودجه استان و عدم تلاش برای پیشرفت استان باعث عقب ماندگی استان ثروتمند خوزستان شده اند ، شما هایی که استانهای حودتان را چسبیده اید و خوزستان را در قعر بیکاری و فقر و خودکشی و افسردگی گذاشته اید ، دولت محترم شما در طول 3 سال چه کرد برای خوزستان لطفا بیان کنید ، دشمن ما ، متاسفانه دوستان نادانند لطفا بگویید چرا آبادان بی آب شده ؟ چرا خرم شهر حونین شهر باقی ماند ؟ چرا خودکشی جرا فقر چرا بیکاری در استانی که نفت ، گاز ، پتروشیمی، کشاورزی ،زمین ، آب ، نیروی جوان ، و سرمایه دارد ، تا کی دزدی شما تمام میشود ؟ کی کشور و استانم آباد میشود ؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
خوزستان دیوانه است اگر به دولت شما رای بدهد ، تمام بودجه استان دزدیده شد ، ریزگردها 1ریال اعتبار ندادید ، برق را گران کردید ، فقر و بیکاری را تشدید کردید ، خدواند از شما نگزرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
کرمان بچسب دکتر ، خوزستان مگه فامیل داری
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
اقای جهانگیری تهران اصفهان کرمان مشهد وتبریز با چه چیزی آباد شدند؟ چه کسی بودجه کرمان را4برابر کرد و خوزستان را بشدت کاهش داد؟ براستی میدانی که نفت ایران در کدامین استان است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
0
خدایا مردم استانم را آگاه کن ، مردان عرب را با مردان بختیاری متحد کن ، اقوام خوزستان بر علیه ظلم و عقب ماندگی بر علیه دزدی ثروت دولتی و منظم دولت باید متحد بشن ، این دولت فقط منابع خوزستان را برای استانهای خودشان می دزدن ، اقوام خوزستانی لطفا اختلاف را کنار بگذارید برادارانی هستم بر یک خاک در یک مکان بنام خوزستان بزرگ ، نگذارید بی آب شویم ، نگذارید بی مال شویم ، قم، یزد ، کرمان در طول تاریخ آب نداشتن الان آبادان بی آب شده و یزد و قم پر آب ، تنها راه اتحاد اتحاد
:
:
:
آخرین اخبار