تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۳۲۹۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رييس پليس راه خوزستان:
افزایش 20 درصدی تصادفات جاده ای خوزستان در نیمه اول سال
در نيمه اول امسال در جاده هاي استان ٢٠ در صد افزايش تصادفات را داشته ايم و خوشبختانه در تصادفات جاده اي روستايي ١٦ درصد كاهش تصادفات را شاهد بوده ايم
خوزنیوز: همایش راهوران محله (دهیاران) با حضور مسئولین استانی جمعی از دهیاران در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ رييس پليس راه خوزستان خبر داد: در نيمه اول امسال در جاده هاي استان ٢٠ در صد افزايش تصادفات را داشته ايم و خوشبختانه در تصادفات جاده اي روستايي ١٦ درصد كاهش تصادفات را شاهد بوده ايم.

سرهنگ دولتشاهي در همايش راهوران گفت: توجه رانندگان روستايي با هدف كنترل تخلفات حادثه ساز ، آموزش و نظارت بر نحوه رفت وآمد رمه ها و گله ها ، انجام كارهاي فرهنگي و آموزشي توسط دهياران ، رسيدگي و مديريت در مواقع اضطراري بويژه تصادفات و سوانح رانندگان از وظايف راهوران است.

همچنین معاون عمراني استاندار خوزستان در این همایش اظهار کرد: نهايي كردن طرح جامع عملياتي در حوزه راهها از اولويت هاي بخش ايمني استان مي باشد و بر لزوم شناسایی محورهاي حادثه خيز روستايي و رفع مشکلات این نقاط تأکید کرد.

احمد سیاحی ادامه داد: آموزش دهياران بويژه دهياراني كه در محورهاي حادثه خيز استان هستند در راستاي فرهنگ سازي بهتر در روستاها از اهميت ويژه اي برخوردار است.

در ادامه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: راهسازي ايمن و مطلوب و فرهنگ سازي در بين كاربران جاده اي شبكه راهها مي تواند تصادفات و تلفات جاده اي را به شكل قابل توجهي كاهش دهد.

مسعود مصدقی اذعان داشت : انضباط ترافيكي ،مهندسی ترافيك ،منطقی کردن قیمت سوخت،توسعه شبکه ریلی، توسعه ITS و توسعه و بهبود راه ها از جمله پيشنهاداتي است  كه ميتوان جهت ساماندهي وضعيت موجود بيان كرد.

وی بر نوسازي ناوگان عمومي و فرهنگ سازي بيشتر در جهت استفاده کاربران جاده ای از ناوگان حمل و نقل عمومي در راستای  كاهش تصادفات جاده اي نأکید نمود.

در پایان معاون امور عمرانی استانداری خوزستان از مسعود مصدقی با اهداء لوح تقدیر به پاس تلاش در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و همچنین تعدادی از دهیاران و رانندگان نمونه استان تجلیل نمود.
:
:
:
آخرین اخبار