تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۳۲۴۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
انتقال آب غدیر به چذابه نیازمند ۲۵ میلیارد تومان است
انتقال آب از طرح غدیر به چذابه نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت نیرو است
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: انتقال آب از طرح غدیر به چذابه نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت نیرو است.

احمد سیاحی ظهر امروز سه شنبه در جلسه اربعین که با حضور وزیر کشور در سالن جلسات پایانه مرزی شلمچه برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت ما در سال جاری نسبت به قبل فرق دارد. سال قبل نگرانی هایی در خصوص راه و موضوعات بحث برق داشتیم ولی امسال کارهای خوبی انجام شده و از این بابت نگرانی و دغدغه ای در زمینه خدمت رسانی به زوار در مرزهای استان وجود ندارد.

وی افزود: در حوزه راه نیز با توجه به اعتبارات استانی کارهای خوبی انجام شده و پارکینگ هم در حال ساخت است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان اضافه کرد: جاده کمربندی سوسنگرد هم ۷۰ درصد پیشرفت داشته و ۶.۵ کیلومتر جاده منتهی به مرز هم کارها انجام شده است.

سیاحی تصریح کرد: جاده حمیدیه سوسنگرد چهار بانده بوده اما جدا کننده و علائم ندارد. ظرفیت زائرسرای بستان با ۲ هزار نفر ظرفیت شرایط خوبی را برای زائران ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته در خصوص آب نگرانی داشتیم اما با افزایش تانکرها این نگرانی کم شد و امسال طرحی مطرح شده که وزارت نیرو برای انجام آن ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بتواند آب را از انتهای طرح غدیر به چذابه منتقل کند، ردیف اعتباری ندارد اما مشابه شلمچه اگر انجام شود کار بزرگی است.

سیاحی در پایان بیان کرد: بر این اساس، قرار است حدود ۱۳۰ لیتر آب در ثانیه منتقل شود که وزارت نیرو متعهد شده آب مخازن را تامین کند و سیار آبرسانی کند.

مشکل عمده مرز چذابه آب شرب است

فرماندار دشت آزادگان گفت: مشکل عمده چذابه آب شرب است که اکنون به وسیله تانکر از ۲۶ کیلومتر دورتر تامین می شود.

نادر عمیدزاده در جلسه ستاد اربعین که با حضور وزیر کشور و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در خصوص زیرساخت ها و بحث تردد زائران وجود داشت امسال با دستور استاندار در ۲ پروژه اساسی راه و پارکینگ کار آغاز شده و کمتر از سه ماه است با جدید دنبال می شود.

وی تصریح کرد: مشکل عمده چذابه آب شرب است که اکنون به وسیله تانکر از ۲۶ کیلومتر دورتر تامین می شود.

فرماندار دشت آزادگان ادامه داد: سال آینده امیدواریم کارهایی انجام شود که آب مورد نیاز با شرایط بهتری تامین شود.

عمیدزاده افزود: محوطه سازی و توسعه زیرساختها نیز باید با جدیت دنبال شود و در همین راستا کمیته های مختلفی تشکیل شده و با تمهیدات اندیشیده شده امید می رود میزبان خوبی برای زائران خواهیم بود.

وی گفت: در حوزه راه ها نیز امیدواریم شزایط خوبی برای تردد ایجاد شود. امید است ۲۵ آبان ماه سالروز آزادسازی سوسنگرد میزبان وزیر کشور باشیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار