تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۳۲۲۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمرانی استاندار خوزستان:
شهرداری و سازمان ثبت اسناد ارتباط تنگاتنگی با هم داشته باشند
باید شهرداری و سازمان ثبت اسناد ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند و همان نقشه‌ای که بر اساس پایان کار باید به سازمان ثبت اسناد ارائه شود، ملاکی برای صدور سند تک‌برگی باشد
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: باید شهرداری و سازمان ثبت اسناد ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند و همان نقشه‌ای که بر اساس پایان کار باید به سازمان ثبت اسناد ارائه شود، ملاکی برای صدور سند تک‌برگی باشد.

احمد سیاحی در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش‌ خصوصی و دولت که روز گذشته، سوم مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد برای آنکه سند تک‌برگی به مالک ارائه دهد، نیار به نقشه تفکیکی دارد و طبق قانون باید 5 درصد هزینه بابت آن گرفته شود.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر این 5 درصد هزینه، مالکین هزینه‌ای را بابت نقشه‌برداری به نظام مهندسی ساختمان پرداخت می‌کنند که نباید این پول گرفته شود زیرا این هزینه‌ای که  به صورت اضافه از مالکین دریافت می‌شود، در دل آن 5 درصد هزینه قرار دارد.

سیاحی تصریح کرد: طبق جلسه‌ای که با معاون سازمان ثبت اسناد کشور داشتیم، مطرح شد که این 5 درصد به خزانه واریز می‌شود و سازمان ثبت اسناد هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد و گفته شد که می‌توان این فرآیند را در استان نهایی کرد.

وی با اشاره به این‌که استان خوزستان تافته جدا بافته نیست و باید هرکاری که در سایر استان‌ها انجام می‌گیرد در این استان نیز انجام شود، عنوان کرد: هیچ کسی در استان به دنبال آن نیست تا ریالی از این 5 درصد را کم کند و آن را به استان تخصیص دهد زیرا این مساله امکان‌پذیر نیست و این 5 درصد در بودجه سالیانه کشور دیده شده است.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با معاون سازمان ثبت اسناد برگزار شد به هیچ عنوان به دنبال آن نبودیم تا حق قانونی نظام مهندسی را کم کنیم یا با شک و تردید سندی را تحویل فرد دهیم و صحبت‌هایی که انجام شد برای رفع ابهامات در خصوص دریافت هزینه‌هایی بود که علاوه بر این 5 درصد اخذ می‌شد.

در ادامه این جلسه رامشی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان گفت: این سازمان طبق بخش‌نامه ابلاغ شده در سال 90 هیچ‌گونه الزامی در تهیه نقشه تفکیکی ندارد.

وی در خصوص تهیه نقشه تفکیکی آپارتمان‌ها تصریح کرد: 5 درصد دریافت‌شده بابت هزینه تفکیک، هر ساله در برنامه بودجه تحت عنوان یک ردیف درآمدی در نظر گرفته می‌شود و استرداد آن ممکن نیست.

رامشی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با معاون سازمان اسناد برگزار کردیم، مقرر شد که می‌توان در زمان صدور پروانه ساخت، مهندس نقشه‌بردار نقشه تفکیکی را تهیه و همراه با پایان کار به سازمان ثبت ارائه کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار