تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۲۹۸۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمراني استاندار خوزستان:
لزوم تجهیز راه های خوزستان به وسایل ارتقای ایمنی
راهداری، حفظ و حراست از راه های موجود و تجهیز آن ها به سیستم های ارتقاء ایمنی از بحث های جدی است که باید به ان پرداخته شود
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با بيان اينكه راهداری بر راهسازی اولويت دارد و با تاكيد بر لزوم تجهیز راه های استان به وسایل ارتقای ایمنی و کنترل سرعت گفت: راهداری، حفظ و حراست از راه های موجود و تجهیز آن ها به سیستم های ارتقاء ایمنی از بحث های جدی است که باید به ان پرداخته شود.

احمد سیاحی در جلسه کمیسیون ایمنی راه که روز گذشته، 6 شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تمام اقدامات انجام شده در بخش راه هنوز خیلی عقب هستیم و مشکلات جدی و اساسی در بخش پایگاه های جاده ای و عقب ماندگی در زمينه دوربین هاي کنترل سرعت نشانگر این امر است.

وی با اشاره به وجود 12 دوربین کنترل سرعت در راه های ارتباطی بین شهری خوزستان، افزود: در این زمینه نیز بسیار عقب هستیم. اکنون دنیا به سمتی می رود که با استفاده از فناوریهای نوین به جای افزودن نیروی انسانی، جاده ها و محورهای ارتباطی را کنترل کند.

معاون امور عمراني استاندار خوزستان ادامه داد: باید عزم جدی برای نصب دوربینهای کنترل سرعت چه در راه های بین شهری و چه در محورهای شهری وجود داشته باشد.

سیاحی خاطرنشان کرد: ادبیات ما در بخش راه تنها در زمينه راهسازی است و راهسازی پروسه خاص خود را دارد اما ساماندهی راه های موجود به صورت ایمن و ارتقاي ضریب ایمني در اين راه ها بسیار ارزشمند است.

وي عنوان كرد: در بخش راه در آغاز مسیر خود هستیم و نباید در این زمینه خوزستان و شرایط استفاده از محورهای ارتباطی این استان را با هیچ استان دیگری مقایسه کرد.

سياحي با بیان اینکه طبق شنیده ها در شهر اهواز حدود 12 دوربین کنترل سرعت وجود دارد که دارای مشکلاتی هستند، خاطرنشان کرد: باید به صورت خیلی جدی تر از گذشته با برنامه مشخص و اولويت بندی راه های ارتباطی و اعتبار لازم، نسبت به تجهیز راه ها به دوربین های کنترل سرعت اقدام شود.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم نصب تجهیزات ایمنی از قبیل تجهیزات ITF در محورهای ارتباطی استان بیان کرد: مطمئنا پلیس راه استان مشکلات بسیاری دارد اما با توجه به امکانات کنونی و استفاده حداکثری از محورهای ارتباطی خوزستان، نمی توان انتظار کاهش تعداد سوانح جاده ای را داشت.

وي ادامه داد: بنابراين باید بخش راهداری در کنار راهسازی مورد توجه قرار گیرد و حتی در اولویت باشد. باید در زمینه نصب تجهیزات ارتقای ایمنی، پایگاه جاده ای و دوربین های کنترل سرعت همه کمک کنند تا شاهد کاهش سوانح و رانندگي ایمن باشیم.

سیاحی با اشاره به وجود 14 هزار کیلومتر راه و محور ارتباطی در خوزستان گفت: راهداری، حفظ و حراست از جاده های موجود و تجهیز محورهای ارتباطی به سیستم های ارتقای ایمنی و تجهیزات کنترل سرعت و رفع موانع و نقاط حادثه خیز از بحث های جدی است که باید به آن پرداخته شود.

معاون استاندار خوزستان اظهار كرد: نتایج خوب استان در زمینه کاهش تلفات جاده ای تا پایان سال 94 به هیچ وجه ایده ال نیست زیرا هنوز هم میزان تلفات جاده ای استان بسیار بالا است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار