تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۲۹۲۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
خسارتهای سیل در خوزستان پرداخت شود
مهمترین درخواستم پرداخت خسارت های سیل است. سیل امسال یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرد
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: مهمترین درخواستم پرداخت خسارت های سیل است. سیل امسال یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرد.

احمد سیاحی شامگاه چهارشنبه در جلسه فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان خوزستان اظهار کرد: طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ خانوار استان خوزستان همه بین ۹۰ تا ۹۴ درصد تهیه شده ولی وقتی اعتباری برای اجرا نباشد که هیچ فایده ای ندارد. در برخی نقاط خود معابر نیمه کاره رها شده کانون خاک شده و مردم را رنجانده است.

سیاحی با اشاره به اینکه اعتبار بنیاد مسکن خوزستان ۶۹.۷ میلیارد تومان بوده که فقط ۲۱ میلیارد تومان آن پرداخت شده است، گفت: متأسفانه مردم شهرستان ایذه هنوز از داشتن یک آب مناسب محروم هستند.

وی اضافه کرد: اعتبار آب و فاضلاب روستایی خوزستان ۱۳۳ میلیارد تومان بود که مبلغ بسیار کمی از آن یعنی حدود ۳۸ میلیارد تومان پرداخت شد. همچنین ۵۸.۷ میلیارد تومان نیز اعتبار راه های روستایی بود که تنها ۲۲ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

سیاحی عنوان کرد: اعتبارات لازم در بخش راه و شهرسازی اختصاص داده نشده و مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تنها با وعده های ما ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه اجرا کرده ولی هنوز مبلغی را دریافت نکرده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان خطاب به معاون تعاون توسعه روستایی کشور گفت: مهمترین درخواستم پرداخت خسارت های سیل است، بسیاری از مسئولان کشوری از مناطق سیل زده بازدید و وعده هایی را به مردم دادند که عملی نشد.

وی ادامه داد: به دلیل پرداخت نشدن خسارت های سیل شرمنده مردم اهواز، اندیمشک، شوشتر و به ویژه روستاهای بخش شعیبیه هستیم.

سیاحی خبر داد: سیل سال گذشته ۵۱۷ میلیارد تومان و سیل امسال نیز یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان به استان خوزستان خسارت وارد کرد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: معاون تعاون توسعه روستایی از انعقاد تفاهمنامه ای با سپاه در زمینه ارائه تسهیلات به مردم در صورت مشارکت جمعی آنها برای راه اندازی شرکت خبر داد که انتظار داریم در این زمینه نگاه ویژه ای به خوزستان داشته باشند.

وی در پایان افزود: خوزستان به دلیل شرایط و ظرفیت های اقتصادی، جنگ، مسائل زیست محیطی و غیره باید به صورت ویژه دیده شود. این استان با نفت مقام اول اقتصاد کشور و بدون آن نیز مقام چهارم اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار