تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۲۷۹۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کلنگ‌زنی نخستین مدرسه طبیعت در اهواز با حضور ابتکار
عملیات اجرائی نخستین مدرسه طبیعت در خوزستان سه شنبه شب با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شد
عملیات اجرائی نخستین مدرسه طبیعت در خوزستان سه شنبه شب با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شد.

مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست دراین باره اظهار کرد: نخستین مدرسه طبیعت در خوزستان با حمایت مالی سازمان آب و برق خوزستان ساخته و تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

محمد درویش افزود: بعد از مدارس طبیعت مشهد، ساری، تنکابن، کیاشهر، بیرجند، همدان، تهران، اصفهان و کرمانشاه نوبت به اهواز رسیده تا از مزایای این مدارس بهره مند شود.

وی اضافه کرد: این مدرسه در پایان کارگاه آموزشی که با حضور استاد وهاب زاده بنیانگذار مدارس طبیعت در ایران برای تسهیلگران طبیعت که قرار است مسئولیت هدایت کودکان را در این مدرسه به عهده بگیرند کلنگ زنی شد.

این فعال محیط زیست تاکید کرد: هدف از راه اندازی مدارس طبیعت در کشور پرورش نسلی است که نگاهش به مواهب طبیعی همچون نگاهش به فضلیت های اخلاقی غیرقابل معامله باشد به این معنی که در این مدارس نسلی تربیت می شوند که همانگونه که برای والدین خود حرمت قائل هستند برای اندوخته های طبیعی سرزمین خود نیز احترام بگذارند تا در آینده شاهد چنین بحران هایی در محیط زیست نباشیم.

وی با بیان اینکه مدارس طبیعت به دنبال آموزش مستقیم و دیوار ساختن برای کودکان نیست، افزود: این مدارس که کودکان سه تا 12 را می پذیرند، فضایی فراهم می کند که بچه ها رشد کنند و فرصت کشف طبیعت و علاقه به آن را بیابند.

درویش اظهار کرد: در این مدارس کودکان می آموزند که چگونه نیازهای معیشتی خود را بدون ضربه زدن و تخریب غیرقابل جبران محیط زیست فراهم کنند.

وی تاکید کرد: مدارس طبیعیت شاید بهترین و موثرترین راهکار برای مبارزه با دیو بیابان زایی در کشور باشند.

به گفته وی، مدارس محیط زیست بیش از دو دهه است که در دنیا راه اندازی شده و تجربه بسیار موفقی بوده است و در کشور نیز استقبال بسیار چشمگیری از آنها شده است به طوری که تا شش ماه نوبت پذیرش این مدارس پر شده است.

مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: قرار است دومین مدرسه طبیعت در خوزستان با همکاری یکی از خیران در ماهشهر ساخته شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه باغ موزه ماهشهر توسط ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: یک هکتار از این باغ موزه 14 هکتاری قرار است به ساخت مدرسه طبیعت ماهشهر اختصاص یابد.

این مقام مسئول با اشاره به تفاهم نامه سازمان آب و برق خوزستان و سازمان حفاظت محیط زیست در سال گذشته، افزود: سازمان آب و برق خوزستان در قالب این تفاهم نامه متعهد شده است که تا سه سال آینده در تمام شهرستان های خوزستان به راه اندازی مدارس طبیعت کمک کند.

درویش در ادامه اظهار کرد: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز وعده کرده است از مدارس طبیعت حمایت کرده و به راه اندازی آنها کمک کند.

بر اساس این گزارش معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پایان سفر یک روزه خود به خوزستان در کلنگ زنی نخستین مدرسه طبیعت در این استان حضور یافت.

سفر ابتکار به خوزستان به دلیل شرایط نامساعد جوی در ماهشهر با تاخیر پنج ساعته انجام شد به همین دلیل برنامه های این سفر بسیار فشرده برگزار شد.

ابتکار برای افتتاح چند طرح زیست محیطی و انعقاد قرارداد و شرکت در شورای محیط زیست استان با حضور نمایندگان مجلس امروز به ماهشهر و اهواز سفر کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار