تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۲۵۷۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده اهواز تاکید کرد:
ضرورت همکاری دولت و مجلس و مردم برای حل مشکل ریزگردها
اقتصاد کشور ما به بخش کشاورزی و نفت خوزستان وابسته است؛ اگر این بخش را آباد نکنیم و هوای پاک به آن نرسانیم، مردم مهاجرت می‌کنند و سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی دیگر در استان ما سرمایه‌گذاری نمی‌کنند
نماینده اهواز در مجلس شواری اسلامی با اشاره به مشکل ریزگردها در غرب کشور گفت: مردم از این پدیده شوم ذله شده‌اند. اگر مردم برای ما عزیزند باید کمک کنیم که این مساله برطرف شود.

جواد کاظم‌نسب تاکید کرد: منطقه در خطر است؛ مهم‌ترین عاملی که باید منطقه را رو به رشد ببرد، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است اما آلودگی محیط زیست باعث شده همه فراری شوند حتی مغزهای متفکری که در منطقه هستند،‌ به خاطر این عامل مهاجرت کرده‌اند.

او ادامه داد: برای رفع این معضل، نمایندگان چند استان مرزی که دچار این پدیده هستند، باید با هم متحد شوند و با همراهی دولت به دنبال راه‌حلی باشند. هرچند همین الان هم فعالیت‌هایی در استان وجود دارد اما کفایت نمی‌کند؛ شرکت‌های نفتی و موسسات استان باید در اعطای بودجه و برنامه همکاری کنند.

نماینده اهواز افزود: رفع این مشکل نیازمند فکر همگانی بین نمایندگان،‌ موسسات و شرکت‌های بزرگ، مسئولین رده‌بالای استانی و حضور فعال دولت در این امر است که باعث می‌شود مقداری از این وضعیت نابسامان را برطرف کنیم.

کاظم‌نسب همچنین گفت: با توجه به این که وضعیت اقتصادی،‌ وضعیت چندان مطلوبی نیست،‌ ما باید دولت را همراهی کنیم تا به نتیجه برسیم. ما باید به دولت فکر و راهکار بدهیم و از دولت بخواهیم از امکاناتی که در اختیار دارد استفاده کند تا این پدیده برطرف شود.

این نماینده مجلس، با اشاره به راهکارهای موجود برای رفع مشکل ریزگردها گفت: اگر با دقت حرکت کنیم، امکانات مالی را در اختیار منابع طبیعی و مسئولین دست‌اندرکار قرار بدهیم، منطقه را زیر کشت ببریم، مالت پاشی کنیم و دولت همراهی کند و از قدت قانونی‌اش استفاده کند می‌توانیم این مساله را حل کنیم.

او ادامه داد: منابع طبیعی باید وارد عمل شود و کمیسیون کشاورزی می‌تواند با اعطای برنامه‌های خوب، از دولت بخواهد وارد عمل شود و برنامه‌های مجلس را عمل کند.

نماینده اهواز در پایان گفت: اقتصاد کشور ما به بخش کشاورزی و نفت خوزستان وابسته است؛ اگر این بخش را آباد نکنیم و هوای پاک به آن نرسانیم، مردم مهاجرت می‌کنند و سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی دیگر در استان ما سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار