تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۶۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس هیئت‌مدیره انجمن خانواده ناشنوایان خرمشهر:
ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به ناشنوایان خرمشهری
ناشنوایان مشکلات متعددی در زمینهٔ تحصیلی، ارتباط با خانواده و ازدواج دارند بر این اساس انجمن خانواده ناشنوایان خدمات مشاوره‌ای لازم را به ناشنوایان خرمشهری ارائه می‌دهد
رئیس هیئت‌مدیره انجمن خانواده ناشنوایان خرمشهر گفت: ناشنوایان مشکلات متعددی در زمینهٔ تحصیلی، ارتباط با خانواده و ازدواج دارند بر این اساس انجمن خانواده ناشنوایان خدمات مشاوره‌ای لازم را به ناشنوایان خرمشهری ارائه می‌دهد.

بهاره راز شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر، اظهار داشت: ناشنوایان مشکلات متعددی درزمینهٔ های تحصیلی، ارتباط با خانواده و ازدواج دارند بر این اساس انجمن خانواده ناشنوایان خدمات مشاوره‌ای لازم را به ناشنوایان خرمشهری ارائه می‌دهد.

وی افزود: بی‌تردید ارائه مشاوره توسط برخی مشاوران مجرب همچنین ناشنوایان موفق در تحصیل و ازدواج بر ادامه روند معیشت ناشنوایان مؤثر است.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن خانواده ناشنوایان خرمشهر، بیان کرد: مهم‌ترین نیاز ناشنوایان خرمشهری گفتاردرمانی است و که بسیاری از افراد ناشنوا توان مالی استفاده از گفتاردرمانی را ندارند، بسیاری مستضعف هستند و بضاعت مالی لازم برای فعالیت، درمان و پیشرفت ندارند.

وی، گفت: بهزیستی در خدماتی که موظف است به این قشر ارائه دهد کم‌کاری می‌کند، یقیناً حمایت از یک مجموعه مردم‌نهاد برای یک ارگان دولتی باصرفه‌تر از حمایت از تک‌تک افراد است اما بهزیستی نه از ناشنوایان لازم را می‌کند نه از انجمن خانواده ناشنوایان که یک مجموعه کشوری است.

راز بابیان اینکه تنها مجموعه‌ای که از انجمن حمایت کرد منطقه آزاد اروند بود، عنوان کرد: البته درخواست و برنامه‌های پیشنهادی زیادی به منطقه آزاد ارائه کردیم که بعضاً با پاسخ منفی و یا عدم پاسخ روبرو شدیم، امیدواریم مثل سایر موضوعات همکاری و حمایت خود را از این قشر داشته باشند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن خانواده ناشنوایان خرمشهر، اظهار داشت: ناشنوایان در بخش آموزش نیازهای فراوانی دارند که در تلاش هستیم این نیازها را با آموزش‌وپرورش خرمشهر مطرح کنیم تا در یک هم‌فکری بخشی از این نیازهای آموزشی را تأمین کنیم.

وی، افزود: اکنون نیز کلاس‌های متنوعی برای ناشنوایان در حال برگزاری است که مهم‌ترین آن چرم‌دوزی است، کارگاه چرم‌دوزی راه‌اندازی شده 8تن از ناشنوایان این کار را به‌صورت حرفه‌ای و باهدف کسب درآمد دنبال می‌کنند 7 ناشنوای دیگر در حال آموزش هستند.

راز خاطرنشان کرد: حمایت از ناشنوایان صرف خود ناشنوایان نیست، بلکه به خانواده آنان امتیازاتی هرچند کم‌ارزش اما کاربردی ارائه می‌شود، ارائه خدمات به خانواده ناشنوایان موجب اعتماد خانواده‌ها به انجمن می‌شود، ناشنوایان نیاز به فضایی برای بروز استعداد و توان‌های خوددارند.

وی، گفت: به دنبال راه‌اندازی یک مجتمع ویژه ناشنوایان هستیم تا در منطقه آزاد اروند به‌ عنوان یک پایلوت در کشور مطرح بشود، بدون شک ایده‌ای نو و ماندگار است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار