تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۱۸۶۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
قانون گرایی در انتخابات خوزستان مشهود بود
امسال مهم ترین اتفاق در استان انتخابات بود که در این انتخابات قانون گرایی مهم ترین امری بود که مشاهده شد
امام جمعه موقت اهواز گفت: امسال مهم ترین اتفاق در استان انتخابات بود که در این انتخابات قانون گرایی مهم ترین امری بود که مشاهده شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده چهارشنبه در آخرین نشست شورای اداری استان خوزستان در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان اظهار کرد: قانون گرایی یعنی اینکه در تمام مراحل مختلف انتخابات عمل خود را با قانون مطابقت دادن که به زیبایی در استان ما مشاهد شد.

وی افزود: مشارکت 52 درصدی در استان ما باید بیشتر شود اما همین میزان مشارکت نیز در مقایسه با کشورهای توسعه یافته بسیار خوب و ارزشمند است.

حسن زاده با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: روحیه انقلابی در تمام نهادهای کشور مورد تاکید معظم له است.

وی همچنین در خصوص جاذبه های استان گفت: استان های دیگر در عرصه های مختلف آمادگی میزبانی از مهمانان نوروز را دارند اما استان ما افتخار میزبانی از کاروان های راهیان نور را دارد.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: همچنین امسال به دلیل لغو شدن عمره حجم بیشتری از زائران عتبات عالیات از استان خوزستان مشرف می شوند که باید در مسیرهای تردد این زائران توجه بیشتری کرد و مسیر سوسنگرد تا چذابه را اصلاح کرد.

حسن زاده در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این امر باید اختلافات سیاسی و جناحی کنار گذاشته شود و برای خدمت به مردم تلاش کرد.

استاندار خوزستان هم در این نشست گفت: نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی به مرزبندی ها معتقد باشند همچنان که هیچ مدیر دستگاه اجرایی نیز حق دخالت در تضعیف یا تقویت نماینده مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان را ندارد.

عبدالحسن مقتدایی اظهار کرد: مرزبندی ها را باید رعایت کرد و کسی حق ورود به حوزه دیگری را ندارد.

وی با بیان اینکه حریم مجموعه اجرایی و مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حفظ شود، افزود: نمایندگان مجلس نمی توانند بگویند که فلانی استاندار باشد یا نباشد و نباید در حوزه اجرایی دخالت کنند و به عکس حوزه اجرایی نیز حق دخالت در امور مجلس و انتخابات را ندارد.

مقتدایی گفت: متاسفانه اخیرا این ساختارها شکسته شده و این حریم ها حفظ نمی شود که با تعامل این حریم ها را حفظ خواهیم کرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: هر کسی در کنار شخصیت حقوقی شخصیتی حقیقی دارد که این شخصیت حقیقی را خود فرد می سازد همانگونه که برخی ها از طریق جایگاه حقیقی می توانند جایگاه حقوقی خود را تقویت کنند.

وی اضافه کرد: همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اتحاد باید معضلات مردم را حل کنند و نگاه ها به مصوبات و اعتبارات ملی و نه نحوه توزیع آن در استان باشد.

مقتدایی همچنین گفت: نمایندگان مجلس باید قوانین تسهیل کننده را دنبال کنند و با طرح موضوعات اساسی و تنظیم برنامه ها در مجلس فعال باشند.

استاندار خوزستان یکی از موضوعات محوری استان را درآمدهای نفتی و نحوه تقسیم آن عنوان کرد و افزود: در این درآمدها درصد متعلق به مناطق نفت خیز نباید به این شیوه کنونی عمل شود و نمایندگان در جهت بهبود آن تلاش کنند.

مقتدایی با اشاره به مصوبه خرید از درون استان یادآور شد: در این مصوبه 100هزار میلیارد ریال در استان به چرخش درآمد و نمایندگان مجلس نیز باید به دنبال کارهای این چنینی باشند.

وی در خصوص کار رسانه ها در یک سال گذشته گفت: رسانه ها پل ارتباطی ما و نظام و ارکان نظام با مردم هستند و مدیران باید قابلیت و ظرفیت پذیرش انتقاد از جانب رسانه ها را داشته باشند.

رئیس شورای اداری خوزستان ادامه داد: حضور خبرنگاران در جلسات به گونه ای شده که اگر نباشند سراغ آنها را می گیریم و بخش اعظمی از موفقیت ها به دلیل زمینه سازی همین خبرنگاران بوده است.

مقتدایی تاکید کرد: به کار تخصصی رسانه اعتقاد داریم و رسانه ها نیز در کنار عمومیت کار خبر باید موضوع خاصی را مدنظر قرار داده و پیگری کنند.

وی همچنین درباره ماده 53 الحاقی به مقررات دولت و بخشنامه صادره در 15 اسفند ماه در خصوص کمک به جامعه ورزشی از سوی دستگاه های اجرایی گفت: یکی از عوامل تشویقی در اعتبارات سال آینده توجه دستگاه ها به این بخشنامه است چرا که دربرگیرنده امر مهم سلامتی و ورزش جوانان است و باید به آن دقت شود.

همچنین در این نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ضمن بررسی وضعیت استان در شاخص های مختلف در سال جاری اظهار کرد: با توجه به دوره رکود در دو سال گذشته وضعیت استان شرایط مطلوبی داشت و با توجه به نرخ تورم 12.6 درصدی کشور در سال 93 در استان خوزستان این نرخ 8.1 درصد بوده است.

امید حاجتی افزود: همچنین ارزش صادرات غیرنفتی در مقایسه با سال 92 رشد 76 درصدی داشته است و سهم استان ما نیز در تولید ناخالص داخلی از سال 91 تا 93 مثبت بود.

وی گفت: در حوزه کشاورزی در بخش اراضی کشاورزی آبی و تفکیک به زراعی و باغی و سرانه های شیر و گوشت قرمز امسال ارتقای رتبه داشتیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: در حوزه حمل و نقل نیز در بخش آزادراه ها و بزرگراه ها و راه های اصلی و روستایی ارتقای قابل توجهی داشتیم که در بخش راه های اصلی رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

حاجتی گفت: همچنین در کاهش تعداد تصادفات در کشور از سال 91 تا 94 از پنجم کشوری به 18 کشوری ارتقا یافتیم.

وی افزود: در بخش آب و فاضلاب و شاخص های هدررفت آب شاهد ارتقای رتبه بودیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان اینکه 71 درصد مصرف آب در بخش کشاورزی، چهار درصد در بخش آب شرب، چهار درصد در بخش صنعتی و 21 درصد در سایر موارد است، یادآور شد: با وجود اینکه میزان مصرف آب در کل کشور از 52 میلیون متر مکعب در سال 92 به 64 میلیون متر مکعب در سال 93 افزایش یافت، در استان خوزستان کاهش مصرف را داشتیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار