تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۸۶۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:
ایجاد ۹۶ پایگاه هلال احمر در نقاط پرتردد خوزستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از ایجاد ۹۶ پایگاه ثابت، سیار و موقت ویژه ایام تعطیلات نوروز در نقاط پرتردد و یادمان ها و مناطق عملیاتی جنوب خبر داد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از ایجاد ۹۶ پایگاه ثابت، سیار و موقت ویژه ایام تعطیلات نوروز در نقاط پرتردد و یادمان ها و مناطق عملیاتی جنوب خبر داد.

علی خدادادی با اشاره به اینكه هلال احمر، خدمات یکسانی را به مردم ارائه می کند، اظهار كرد: به دنبال ارتقای جایگاه این جمعیت در کشور هستیم.

وی، یکی از رسالت ‌های هلال احمر را کمک به هم نوع، ایجاد تفاهم، توانمندی و افزایش مهارت فردی برای مقابله با حوادث دانست و افزود: در این سازمان همه به نحوی یک کار معنوی انجام می ‌دهند که آن هم خدمت به نیازمندان است و در دین ما نیز به آن تاکید شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه چهار طرح امداد و نجات، ایمنی و سلامت، داوطلب یار امداد و نجات در ایام نوروز در هلال احمر خوزستان انجام می شود، بیان كرد: در طرح امداد و نجات نوروزی، ۵۹۲ نفر از اعضای آموزش دیده و کارکنان این جمعیت در ۳۶ پست موقت، سیار و ثابت در نقاط حادثه خیز استان به صورت رایگان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

خدادادی با اشاره به آمادگی تیم های واکنش سریع هلال احمر استان در ایام نوروز برای مواجهه با هرگونه حادثه احتمالی عنوان کرد: نصب و برپایی چهار دستگاه چادر امدادی «راب هال» در مناطق دهلاویه، فکه و شلمچه به منظور ارائه خدمات به زائران راهیان نور از جمله برنامه های دیگر این جمعیت است.

وی یادآور شد: در نشست های مشترک دستگاه های درگیر در بحث راهیان نور مقرر شد که ۶ پست امدادی و درمانی در مناطق عملیاتی فکه، دهلاویه، نهر خین، مشهد شهدای هویزه، آب تیمور و موقعیت شهید محمودوند مستقر شده و به ارائه خدمات به زائرین و مسافرین بپردازد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به شعار طرح نوروزی امداد و نجات جاده ای کشور که «بی گدار به آب نزنیم و ظریف برانیم» اضافه كرد: در طول مدت اجرای طرح یک فروند بالگرد آماده خدمات رسانی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث احتمالی خواهد بود.

خدادادی با اشاره به فعالیت ۵۸ پایگاه ایمنی و سلامت در نقاط پرتردد خوزستان از جمله مناطق عملیاتی جنوب شامل فتح المبین، شلمچه، چذابه و دوکوهه در ایام نوروز تصریح کرد: ۴۶ پایگاه ثابت، ۱۲پست سیار در قالب طرح سحاب جمعیت هلال احمر آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی و مردم خوزستان است.

وی با بیان اینکه طرح ملی ایمنی و سلامت در این ایام توسط یک هزار عضو جوان جمعیت هلال احمر در استان به منظور ترویج فرهنگ نوعدوستی و انجام اقدامات عام المنفعه اجرا می شود، تاکید کرد: تلاش در راستای تعمیق ارزش‌ های دینی و اجتماعی از جمله مباحثی است که در برنامه چهارساله موردنظر، در دستور کار جمعیت هلال احمر خوزستان قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار كرد: در کنار این پایگاه ها ۲۴ فضای دوستدار کودک و ۱۰ نمایشگاه جانبی و چهار ایستگاه سلامت به ارائه خدمت داوطلبانه می پردازند و امیدواریم با فضا و شرایطی که هلال احمر فراهم می کند، شرایط مطلوبی را برای مهمانان نوروزی ایجاد کنیم.

خدادادی با بیان اینکه در کنار این پایگاه های هلال احمر، ۴۶ خیمه نماز ویژه خواهران و برادران برپا شده است، عنوان کرد: طرح فرشتگان رحمت برای کمک به نیازمندان و زنان بی سرپرست اجرا می شود که در خوزستان با کمک خیرین خدماتی از جمله توزیع هفت هزار سبد غذایی به آنها ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به حضور پزشکان و پیراپزشکان داوطلب در طرح های نوروزی هلال احمر استان تصریح کرد: اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات یکی دیگر از برنامه های این جمعیت در ایام نوروز است که در این طرح ۵۰ پزشک و پیراپزشک به صورت داوطلبانه در ۳۶ پست ثابت و موقت به ارائه خدمات درمانی به مسافران نوروزی می پردازند.

طرح های نوروزی جمعیت هلال احمرخوزستان از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۵ ادامه خواهد داشت.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار